צלחות מכוונות רק ל- east או west ?

הוטבירד

New member
צלחות מכוונות רק ל- east או west ?

ישנם המון לווינים בשמים וכדי לקלוט אותם הצלחת אמורה ליהיות מכוונת EAST או WEST. (כמובן שבנוסף למספר המעלות המדוייק ) לדוגמא בלינגסאט בכל רשימת הלווינים כולם רשומים בEAST וWEST בלבד . שאלתי היא - איך יכול להיות שכשמסתכלים על צלחות שמותקנות על הגגות רואים שיש צלחות שמכוונות גם לצדדים אחרים . ?
 

ג ל ו ב ל

New member
הסבר לשאלתך .

כל הלויינים שבעולם מסודרים מעל לקו המשווה ונעים במהירות זויתית הזהה למהירות הזויתית שכדור הארץ נע סביב צירו ולכן זה נראה כאילו הם עומדים המקום אחד , הלויינים כאמור מעל קו המשווה בגובה 36,000 ק"מ , לכן מיקומם בקו הרוחב הוא תמיד 0 ( קו המשווה ) לכן מציינים את מיקומם רק לפי קו האורך , המעלות שראית בלינגסאט הם של מיקום קו האורך בו נמצא הלויין , למשל הלויין עמוס נמצא בקו אורך 4 מערב , ואילו הלויין הוט בירד נמצא בקו אורך 13 מזרח ....כאמור לכולם קו רוחב 0 , עכשיו תדמיין שאתה צריך להסתכל לשמים ולחפש את הלויינים .....מכבין שהם מעל קו המשווה הם נמצאים דרומית לישראל , למעשה הם במעין קשת שמתחילה בדרום מערב ומסתיימת בדרום מזרח . אין קשר בין זוית האזימוט על הלויין למיקום קו האורך בו נמצא הלויין , זוית האזימוט משתנה בהתאם למקום על פני כדור הארץ בו אתה נמצא וישנן נוסחאות לחשבם . מקוה שתרמתי משהו להבנתך בנושא .
 

הוטבירד

New member
ההסבר שלך נהדר אבל

מה ששאלתי זה למה יש צלחות שמכוונות לכיוונים שונים מאיסט או ווסט ? הרי כל הצלחות צריכות ליהיות מכוונות רק לאיסט או ל ווסט . לדוגמא - ראיתי על גג צלחת שמכוונת לעמוס כאמור 4 מערב וליידה עוד צלחת שלא הייתה מכוונת לא למערב ולא למיזרח משהו באמצע . מה הסיבה ?
 
כי יש לוויין הנמצא מעל אפריקה

ויש לווין הנימצא מעל הודו . ויש לוויין הנימצא משהוא בינהם ויש לוויין הנימצא מעל האונקינוס האנטלנטי . כול הלוונים נמצאים על קו המשווה . לכן יש את כול הכיוונים האלה . תלוי איזה לוויין אתה רוצה ליקלוט . אכשו אני מקווה שהיבנתה . הלווין ימל נימצא מעל תיילנד לכן הצלחת מכוונת לכיוון מיזרח המון . הלווין הפרסי לאוס אנגלס נמצא מעל האונקינוס האנטלנטי . לכן הצלחת פונההמון מערבה
 
למעלה