צלילה ספיראלית נגרמה באסון (ארה"ב)

ronga

New member
צלילה ספיראלית נגרמה באסון (ארה"ב)

להלן התכתבות וקישור לעיתון, כנראה שהטייס ביצע צלילה בגובה לא מספיק כמו כן נאמר שהוא לא היה מוכר לטייסים באזור (כנראה חדש?) רון -----------------------------------------------------------------------
>Arlen Stange, 42, Stratford, SD, was flying his powered paraplane when it spiraled out of control and crashed in his farmyard. ------------(snip) Groton Dakota Press ========================================================== Here is additional information which I received off line. If this has already been on the list, I apologies for the repeat....Ray in MN The PPC involved turned out to be a Powrachute, the pilot had been flying a rectangle for 2 years but had switched to an elliptical recently. It appears from witnesses that the PPC went into a hard right turn which developed into a spin that the pilot did not recover from. The plane burned ,pilot died of multiple injuries sustained in crash. No indication at this time for cause of crash.None of the local PPC community knew this pilot . He did have family that witnessed the event, a terrible loss. I am not compelled to give out names but if you want to look it up it is in the paper at www.aberdeennews.com . I hope if nothing else these tragedies make us take a little more care in our flying routines from preflight to landings. Fly Safe ([email protected])​
 

ronga

New member
דעת מומחה

שנו את שם הקובץ לסיומת ZIP ובפנים יהיה קובץ AUDIO מסוג WAV תקציר דבריו: "צלילה ספיראלית באליפטי לא יותר מסוכנת מטיסה במצנח רגיל בטרמיקות: יש לחץ שווה בחופה שכן התאים מתמלאים מהתאים הפנימיים" מומחה זה הגדרה שלי והיא יחסית, אך הוא אחד הוותיקים בתחום, פרטים שלו:
Ed Neff *************************** GO EAA GO EAA Tri-State-Ultralights Edward G Neff [email protected] 1430 East Cty. Rd 1900 N Hamilton IL 62341 ED 217-746-8911or 1-217-357-1380 MAT 309-333-4717 or 309-837-5296 Eric 319-524-4827 or 319-795-4087 Authorized Dealer and Flight Instructor IL IA MO BUCKEYE & 6C & PARA-SKI POWRACHUTE High Energy Sports ICOM's- LYNX-YAESU QUANTUM ADVANTAGE WINGS http://www.adams.net/~edneff *************************************​
 
SPIN = סיחרור.

רון שלום, ריי מדווח על פנייה חדה ימינה שהפכה לסיחרור. צלילה ספיראלית הינה מצב טיסה. סיחרור הינו מצב נפילה (כנף אחת מזוקרת או שהמיתרים בצד זה נקרעו). לא הצלחתי להבין מה הקשר בין המומחה (או דבריו) לתאונה. מה זה תאים פנימיים? במצנח רחיפה ישנן מחיצות (פרופילים) ותמיכות אלכסוניות (דיאגונלים), אשר מחלקות את המצנח לתאים. במחיצות ישנם חורים למעבר אויר והשוואת לחצים בין חלקי המצנח. עקב צורתו של המצנח ומבנהו הרך אף פעם אין לחץ שווה לכל אורכו (מימין לשמאל). על מנת לאפשר למצנח לפנות בצורה טובה יותר, זווית ההתקפה שלו אינה שווה לכל אורכו (טוויסט יזום ע"י היצרן). דבר זה בולט עוד יותר בחופות אליפטיות. לגבי ההבדלים בסכנות בצלילה ספיראלית חשוב לדעת שככל שהחופה מתקדמת יותר ומהירה יותר, ניתן לבצע בה צלילה ספיראלית מהירה וחדה יותר. השאלה היא: האם מישהו מלבד היצרנים ו/או בכלל, בודק את החופות (עליהן אתם טסים) כנגד נעילה (LOCK) בצלילה ספיראלית? לילה טוב איתי לנואל שמיים מצנחי רחיפה.
 

רן פוני

New member
מהי נעילה בצלילה ספיראלית ??

איתי שלום , האם תוכל להרחיב ולפרט בשאלה מהי נעילה בצלילה ספיראלית ? כמו כן האם תוכל לתת עצות כיצד ניתן לצאת ממצב כזה וכיצד לא להכנס אליו. בנוסף אבקש את חוות דעתך על התאונה המוזכרת לעיל . בתודה מראש רן
 

ronga

New member
תאים = חורים (פנימיים)

שלום איתי, תודה על ההסברים והבהרות לגבי תאים פנימיים כמובן התכוונתי לחורים שאתה ציינת לגבי ניתוח הארוע, אין ודאות האם צלילה הפכה לסחרור או צלילה הגיע לLOCK או פניה חדה שהפכה לסחרור... אבל טוב לעמוד על ההבדלים ביניהם בהזדמנות זאת אני מזמין את המבינים בדבר לכתוב מאמר על נושא "סכנות בצלילות וסיחרורים במצנחי מצנועים" ע"מ שיהיה באתר באופן קבוע לגבי בדיקת הLOCK: לפי מה שביררתי עם משה לא בוצע כזאת בדיקה (למצנחים בעיקרון יש תקינה חלקית) אלא רק עומס וקריעה, זה אולי גם בגלל הקושי לבדוק זאת (לחץ של 10 ק"ג למיתר לעומת כ-2 במצנח רחיפה) אפשר לשאול את חיים רווה (אולי קורא את הפורום) שעשה בדיקות לצ'ירון או אילן (לא היה זמין) על פרטים יותר מדויקים תודה רון תודה רון
 
עומס קריעה.

לרן ורון שלום, כשאתפנה (בשבוע הבא) אכתוב לכם הסבר לגבי צלילות, נעילות וסיחרורים (זה קצת יותר ארוך). במצנח רחיפה רגיל עומסי הקריעה למיתר בודד מתחיל ב - 60 ק"ג ומגיע עד 170 ק"ג. במצנח זוגי אפילו עד 240 ק"ג. סביר להניח שמשה (איזה משה?) התכוון לעומס גדול יותר מ- 10 ק"ג. סופ"ש נפלא לכולם איתי
 

ronga

New member
תודה איתי

הכוונה של משה (שקורי) היתה 10 ק"ג למיתר בטיסה רגילה (עם שינוים קלים) ומה שכתבתי (לא ברור) שבוצע בדיקת קריעה ועומס (הסבר בפני עצמו), כזאת בדיקה גם מסובסדת ע"מ שתבוצע כל מספר שעות (100?) מה שלא בוצא זה בדיקת LOCK... למה? לא יודע, צריך לשאול את אילן או יצרן אחר תודה מראש על המאמר רון
 
למעלה