צמחונות ועיגול פינות

danny girl

New member
צמחונות ועיגול פינות

שלום, אני דניאל, בת 17 וחצי, צימחונית כמעט 5 וחצי שנים. כשהייתי בת 12 בעקבות שיחה ששמעתי במקרה, הבנתי שאינני יכלה ללטף עגל, להתפאל ממנו, לאהוב אותו ואח"כ לאכול אותו.. אמרתי לאמא שאני רוצה להיות צמחונית. אמא היתה מופתעת! הילדה הקטנה שלה מראה שהיא מבינה משהו, וליבה אינו מותיר לה לאכול יצורים מתים. על מנת להתמודד עם המצב, דיברנו ועשינו תיאום ציפיות. "אמא, אני לא רוצה לאכול בשר" -"למה?" "כי זה חיות מתות" למרבה הפלא, אמא הסכימה ורק הסבירה:" כדי שתהיי בריאה את צריכה לאכול דגים" אני כמובן הסכמתי ושמחתי ששתינו מבינות זו את זו. זה היה ההסכם שלנו: לא אוכלים בשר, אוכלים דגים. ומדי יום ביומו, אמא אמרה: "תזכרי שאם פעם בכמה זמן את רוצה לאכול שניצל או קציצה זה בסדר. כל עוד זה לא באופן קבוע את עדיין צמחונית" שמחתי מהחוקים האלו. אם כך, קל להיות צמחוני! (לא אכלתי שניצל וקציצה, אבל בהתאם להסכם- אכלתי דגים) ימים עברו, חלפו והילדה הקטנה והתמימה של אמא התבגרה. הבינה שאמא היא לא אלוהים, והשכילה גם לעשות הבחנות: -יש טבעונים (שאינן אוכלים יצורים מתים, מוצרים המכילים ביצים/חלב, ודבש) -יש צמחונים אידאולוגית (מי שאינו אוכל כלל יצורים מתים, ודג לא גודל על העצים) -מי שטוען שהוא צמחוני בריאותי (ואוכל דגים אך לא את שאר הדברים המתים) -ומי שממעיט באכילת אותם יצורים מתים. הבנתי שמי שממעיט באכילת יצורים מתים כבודו במקומו מונח, אך הוא עדיין לא צמחוני. וכן החלטתי לשים עבורי את הגבולות בדיוק היכן שמתאים לי: אני מחשיבה עצמי צמחונית אידאולוגית, הבנתי שדגים גם הם מתים כשאוכלים אותם, ואני ממעיטה במוצרים שמכילים חלב וביצים, כמעט מתנזרת מהם- אך עדיין לא טבעונית. אני שמחה שהפורום הזה עוסק בעניין התזונה עצמה, מה שאומר שיש לנו עוד מקום לפנות אליו בעניין התזונה ומזמינה את מי מכם שאיכפת לו גם מהאידיאולוגיה, זכויות בעלי החיים, הכאב שלהם, העזרה שלנו,והתזונה הטבעונית לפורום צמחונות וטבעונות השכן, מספר 301 בתפוז.
 

danny girl

New member
גם בתזונה עצמה

ואני מברכת את כל מי שעשה את הצעד לצימחונות ומוכן לתת לעצמו קרדיט על עזרה לבעלי חיים, אנחנו בפורום (צמחונות וטבעונות) מוכנים לעזור לכל אחד בעניין התזונתי/בריאותי, האידיאולוגי, ולעזור לעשות צעד קדימה אל הטבעונות לכל מי שחפץ בכך (כי אי אפשר להכריח) אני חוזרת למה שהכי חשוב לי, האידיאולוגיה- ולכן פורום 301 ישאר הבית בשבילי! אבל יש מי שבוחר מסיבותיו שלו להיות בפורום החדש שמתעסק בעיקר בתזונה. זה לא מתפקידי לשלול את קיום הפורום הזה, רק רציתי להציג לקוראים את האפשרות לפורום השכן שעוסק בנושאים חשובים שלא נידונים בפורום החדש.
 
../images/Emo45.gif בסדר גמור

למרות שגם הפורום הזה יעסוק באידיאולוגיה, ולו מהסיבה הפשוטה שרבים מהנוכחים פה מונעים מטעמים אידיאולוגיים וסביר שהנושא יעלה. אני כמובן מברכת את כל מי שמרגיש שיותר מתאים לו להיות בפורום 301, ואת כל מי שמעוניין להיות בשני הפורומים. אני מקווה שזה רק יעשיר וירחיב את דרכי הפנייה לאנשים ואת תשומת הלב לצמחונות.
 
למעלה