צמיגות שמן מנוע .

yossik111

New member
צמיגות שמן מנוע .

שלום לכולם !
איזה שמן מנוע ,בר השגה בתחנות הדלק , הוא בעל הצמיגות הנמוכה ביותר ?
(אני מעונין להשתמש בשמן כנ"ל לשימון המשור שרשרת החשמלי שלי ואני מעוניין בשמן מנוע כאמור , אך הדליל ביותר שניתן להשיג) .
תודה מראש למתייחסים !
יוס.
 

enigo

New member
אני חושב שהכי דליל שיצא לי לראות הוא 0-30. אבל הוא די יקר

אבל למה בתחנות דלק ולא חנות חלקי חילוף? יהיה הבדל משמעותי במחיר.
 

yossik111

New member
שאלת תם , חנויות חלקי חילוף מוכרים גם שמנים ?

כמו כן אתה מתכוון ל 0w-30 ?
לאיזה סדר גודל של מחיר (לליטר) עלי לצפות ?
יוס.
 

חן 1111

Active member
לא ברור למה ?

קודם כל, למה הדליל ביותר? בדרך כלל מומלץ שמן בצמיגות 30. שמן דליל יותר יגביר את השחיקה. אז למעשה רוב שמני המנוע המודרניים הם דלילים מדי עבור מסור.
אם קראת המלצות על שמן דליל יותר, הן מתייחסות לארצות קרות מאוד. לא לישראל.
ולמה לא שמן שמיועד למסורים? בכל זאת זה לא אותו דבר ויש לו מאפיינים שמתאימים למסור ולא למנוע.
אם אתה משתמש מעט, ההבדל במחיר יהיה זניח. אם אתה משתמש הרבה, אז אני מניח שאתה רוצה למנוע שחיקה של המסור. בכל מקרה עדיף שמן ייעודי.
 

yossik111

New member
לא משתמש הרבה למען האמת .

רציתי זמינות גבוהה למחר (שבו המפקד(ת
) החליט לגזום כמה עצים .
מכווין שקוטר נחיר הדיזה של מעבר השמן דק יחסית וכמו כן סביבת העבודה נוטה להזדהם מטבע הדברים , אני חושש שצמיגות גבוהה יחסית תגרום למערכת השימון לא לעבוד (לסתימת הדיזה (מנסיון)).
נראה , נחליט מחר (לאחר שאחפש בקרבת מקום מגורי שמן יעודי (למען האמת , חשבתי על כך (בלי כוונה
) .
תודה לכולם , בכול מקרה .
 

חן 1111

Active member
אם אין ברירה אז אני מניח שכל שמן יכול לעבוד.

שמן פשוט 20-50 או 15-40 יתנהג בערך כמו שמן 30 בטמפרטורת הסביבה.
 

yossik111

New member
"על הדרך " היום קניתי בעפולה שמן יעודי

לא רציתי לקחת צ'אנס כאמור (למטה) לאור ביצועי העבר של שמן מנוע.
תוודה בשנית .
יוס.
 
למה דווקא שמן דליל?

אני תמיד השתמשתי בשמן מנוע פשוט וזול, זו גם הנחיית היצרנים למיטב זכרוני.
(במסורים מוטוריים, לא חשמליים - אבל השרשרת לא שונה לדעתי)
&nbsp
גם היה פעם בפורום אופנועים איזה הזוי שהכין קוקטייל של שמן מנוע וגיר יחד עם סולר
לניקוי שרשרת אופנוע.
&nbsp
אז כנראה שניתן לדלל שמן מנוע רגיל עם קצת סולר, ולקבל את הסמיכות שאתה רוצה.
לדעתי זה ישפריץ לך וילכלך
 

yossik111

New member
דיזת השימון בעלת קוטר קטן יחסית ובכלל נוטה ל"הסתם" בגלל

סביבת העבודה (מנסיון ), לכן קטע ה"דלילות" (לדעתי כמובן ולדעת חבר שמבין ענין).
בכול מקרה למיטב ידיעתי היצרנים ממליצים על שמן יעודי שאכן ניתן להשגה בחנויות כלי גנון וכ'ו .
לא יודע אם יש הבדל בתרומה בין שני סוגי השמנים אך מכווין שהשתמשתי בעבר בשמן מנוע והשרשראות היו מתבלות מהר יחסית , החלטתי לבסוף לא לקחת צ'אנס וקניתי את השמן היעודי (מיחר לא בשמיים) .
שוב תודה לכול המגיבים .
 
לא בטוח שזה מקרה דומה אבל לשרשרת האופנוע אני משתמש בשמן גיר

15W50 משומש כבר כמה שנים
 

חן 1111

Active member
דווקא מקרה דומה, וגם כאן אותה שאלה: למה?

למה לא לשים שמן שמיועד לשרשרות. למה שמן לא מתאים, ועוד משומש?
 

חן 1111

Active member
אבל הייעודי דביק בכוונה. זה המאפיין העיקרי שלו

וזה כדי שהוא יישאר על השרשרת ולא יעוף בגלל הסיבוב. שמן רגיל נזרק מהשרשרת כך שאין לך שימון טוב. שמן משומש מהתחלה לא משמן טוב. אז אתה חוסך על השמן ותשלם בבלאי יותר מהיר של השרשרת וגלגלי השיניים.
&nbsp
 
צודק אבל...

עם היעודי צריך ניקוי שרשרת עם נפט/סולר לעיתים קרובות. עם שמן גיר תדירות השימון גדולה יותר אבל השרשרת נשארת נקיה
 
למעלה