בחירה בטוחה: Conti GP4000s. שתי אפשרויות נוספות בפנים:
איזה צמיג?
קלינשר, 23 עם התנגדות נמוכה יותר לגלגול (מהיר יותר) אבל עמידות נמוכה יותר לשחיקה והגנה פחות טובה בפני פנצ'רים:
Continental GP 4000s
הצמיג הזה אמור להחזיק אצלך לפחות 4000קמ
למי שמחפש "עדיפות לגלגול על פני עמידות. אבל לא תחרותי", זו הבחירה האופטימלית לפי דעתי.
צמיג עמיד יותר:
בחורף, כשזכוכיות על השול בכבישים רטובים מחוץ לעיר חותכות בקלות את הצמיגים, מומלץ לשקול Continental GP 4 season
חבל להשמיד צמיגים שעולים 150ש"ח לצמיג ברכיבה אחת על זכוכיות בגשם.
צמיג מהיר יותר (בחירה הרפתקנית):
Vittoria Corsa G
זה צמיג מדגם חדש שלא ניסיתי עדיין. ויטוריה מגדירים אותו כצמיג תחרות, אבל הם גם טוענים שהוא עמיד.
איך מתמודדים עם פנצ'רים?
1. תכנון מסלול רכיבה. לרכב פחות על כבישים שיש לך ניסיון רע איתם, שהשול בהם מלוכלך בזכוכיות, ברגים, גם אבנים לא עושות טוב לצמיג. להסתכל על הכביש לפניך ולהמנע מלרכב על עצמים מפנצ'רים ובורות. בכביש רטוב הסכנה לפנצ'ר גדולה יותר, לקחת את זה בחשבון כשמתכננים רכיבה.
2. הקפדה על תקינות של הצמיג. להחליף צמיגים שחוקים בזמן. על הצמיגים של Continental יש אינדיקטור שחיקה שמסמן מתי צריך להחליף אותם. במקומות שיש בהם חור קטנטן או חתך קטן בצמיג, אני מדביק בפנים הצמיג טלאי (עם דבק גומי), ונראה שזה עובד בסדר. היו לי צמיגי Conti GP 4000s שהשלמתי איתם 5000קמ למרות שהיו בהם כמה חורים וטלאים שהדבקתי בצד הפנימי של הצמיג.
בתקופות שאני יורד בהם הרבה ירידות תלולות (ירידות כמו מנס הרים למחסיה) או רוכב בתוך קבוצה, אני זהיר יותר ורוכב רק עם צמיגים במצב טוב.
3. גם אם יש פנצ'ר זה לא נורא. קח עליך משאבה קטנה,פנימית רזרבית וכפות חולצות ותחליף פנימית אם צריך. אל תשכח למצוא את המקום שבו התפנצ'רה הפנימית כדי להבין מה קרה, ולוודא שלא נשאר תקוע בצמיג גורם מפנצ'ר (כמו חתיכת זכוכית שבורה). יש גם מדבקות Park Tool GP2 שעובדות בסדר - אם אתה יודע איפה בצמיג נוצר החור, אז תשלוף רק משם חלק קטן של הפנימית, תדביק את המדבקה, וזהו - תחזיר,נפח וסע. אפשר גם להשתמש בבלוני CO2 כדי לנפח את הצמיג בקלות ללחץ גבוה אחרי החלפת/תיקון פנימית. אני לא משתמש ואין לי דעה לגבי שימוש בבלון CO2.
4. גלגל רזרבי. קבוצות מאורגנות לוקחות איתם גלגל רזרבי, ואז כשלמישהו יש פנצ'ר לא מבזבזים זמן ורק מחליפים גלגל.