צמיגי כביש לחורף

צביקה ה

New member
צמיגי כביש לחורף

אחרי שנים רבות של העלמות, התחשק לי לנסות לחזור בעדינות לרכיבה. עשיתי כמה רכיבות בודדות שהבהירו לי שהאופניים שלי עדיין מתפקדות ועבודות כמו שצריך (סקוט - ספידסטר 10) ושגם אני כשיר לרכיבה.

יום שישי תיכננתי לצאת לרכיבה קצרה. ביציאה מהרחובון הקטן שלי, ביצעתי פניה ונמרחתי על הכביש (נזק - חתך קטן בגבה, שיפשוף קל ברגל ושיפשוף באגודל + אצבע ואמה מנומלות). התברר שנשארה שלולית קטנטנה מהגשם שירד באותו לילה והחלקתי ממנה.

יש לי צמגי מישילין פרו 3. המחשבה הראשונה שלי היא שמן הסתם היתי צריך להחליף גם צמיגים. האם אתם מחליפים לצמיגי חורף? אם כן אלו?
 

oren_hershco

New member
לא מקרה מייצג

כל הצמיגים של המותגים המוכרים אמורים לתפקד היטב על כביש רטוב.
יש דגמים ספציפיים ששמים דגש על היכולת הזו, אבל לישראל זה מיותר.
מה שקרה לך הוא טעות אנוש: יצאת לרכיבה אחרי גשם ראשון. זה שיעור לשנה הבאה: לא רוכבים בגשם ראשון!
הכביש אחרי גשם ראשון הוא לא סתם כביש רטוב. הוא כביש עם עיסה שמנונית של פיח שמן ואבק, שנשטף רק אחרי מבול רציני, או גשם שני-שלישי.
כביש רטוב רגיל, סתם רטוב, הוא לא עד כדי כך חלק יותר מכביש רגיל.
 

meishar84

New member
אני רוכב עם Vittoria Rubino Pro כל השנה.

צמיג אימונים, All Season.
ההחלקה היחידה שלי איתם הייתה בגלל כתם שמן בסיבוב.
אחלה צמיגים לרטוב לדעתי.
אגב, לא היה לי בהם פנצר מהיום הראשון שהם מותקנים (טפו טפו טפו).

והכי חשוב שאתה בסדר
 

asherme

New member
גשם ראשון

קרה לי כדבר הזה בדיוק לפני מספר שנים !
גשם ראשון לעונה, מתחת לבית, מהירות אפס, בתמרור העצור ביציאה מהחניון.
קמתי, שפשופים קלים וניסיתי להמשיך ולרכוב.
התחושה היתה שאני רוכב על חמאה...
חזרתי הביתה מושפל קלות (האשה: כבר חזרת ???) ולמדתי הלקח !
שלוש נקודות:
1. חשיבות האחיזה של הגלגל הקדמי - איבוד אחיזה בו ואתה נשתל עם הראש בקרקע. באחורי עשיתי, לא פעם, "צלחות" והצלחתי לצאת בשלום.
2. מחליף בחורף את הקדמי, לפחות, לצמיג "קונטיננטל 4 העונות", לתחושתי משפר אחיזה בכביש רטוב.
3. ניראות - חשוב תמיד אבל בייחוד בחורף. אפוד זוהר, נצנץ חייתי והפעלת שק"ד מתי לא לצאת.
תמתין לשטיפת הסחי מהכביש וצא לרכוב בזהירות.
 

ItsikH

Member
אין כל כך "גשם ראשון" בארצנו, כי הניקוז הכושל ברבים מהכבישים
מותיר את השמן על הכביש יחד עם המים, רק מבול שוטף ממש מפנה אותו. לכן אני מתייחס לכל גשם למעט מבול שוטף ממש כ"ראשון" ומשתדל להמנע מלרכוב בתנאים כאלו. הרגשתי זאת היטב ביום חמישי האחרון, כשהתבהר ממש, ובעליה לצוריאל מצאתי את עצמי מפרפר על סף החלקה בעליה, מצב שסביר רק לעליות קשות במיוחד ועם טינופת שהגשם שלפני כן היה כבר אמור לשטוף...
רוב הצמיגים הקיימים בשוק מותאמים לרכיבה בגשם, אין צורך בצמיגים מיוחדים - המלצתי כאמור היא להשתדל להמנע מגשמים עד לגשם השוטף הראשון, וגם אז, לעולם לרכוב בתנאי רטיבות בזהירות יתרה ולחפש את השלוליות האלו היטב [זה לא רק המים עצמם, כמו הטינופת שנקווית בהם ונותרת על הכביש].
 

moshik171

New member
קונטי 4000sII כל השנה

היי
לא חושב שיש הבדל בין הצמיגים.
קח למשל רכבי מרוץ f1. כל השנה הם מתחרים עם צמיגים חלקים למה? כדי לקבל חיכוך טוב יותר שיחזיק אותם בסיבובים. כשיורד גשם הם מחליפים לצמיגים שהם קצת מחורצים כדי לנתב את המים שלא יהיו מתחת לצמיג.
באופני כביש המשטח כל כך קטן שהצמיג עצמו והמשקל שלך מעיפים את המים לצדדים.

בהצלחה
מושיק
 

rubber duck

New member
רכיבה בגשם היא שונה בתכלית מרכיבה יבשה

זה לא הצמיג , זו הגישה

האחיזה נמוכה יותר
אבל לא רק האחיזה
בלמיד החישוק בולמים הרבה פחות טוב בתנאים כאלו
התחושה מהם פחות טובה וכו ...........

בחמישי האחרון שייטתי להנאתי בראש ציפר,
הבוקר היה יבש ונעים
ו............ ברגע אחד החל גשם חזק
אני אוהב רכיבה בגשם ( שרוט ) המשכתי בשלי
רוב הרוכבים התקפלו
באחת הפניות הרשתי את האחורי מאבד אחיזה לגמרי
איכשהו נשארתי על שני גלגלים
בבדיקה בקובץ ה gps לאחר מכן , לא נכנסתי מהר ובטח שלא בהטיה משעותית

לאחר המקרה הזה לקחתי את התדברים עוד יותר רגוע
כלומר הפניות היו איטיות מאד והישורות בכוח מלא ( למעט התחלת נקודת בלימה מוקדמת )

סביר להניח שהאספלט שעוד הכיל שכבת שומן היה הגורם לחוזר האחיזה

הצמיגים שעליהם רכבתי הם הצמיגים הרגלים שלי לכל השנה
Bontrager r2
שואחזים נהדר גם ביבש וגם ברטוב

בקיצור , זה לא הצמיג שאשם
זה הרוכב .............

שרון
 
למעלה