צמיג "מחוזק" לאופני כביש 700 מ"מ

beigl

New member
צמיג "מחוזק" לאופני כביש 700 מ"מ

בזמנו אחרי סידרה של פנצרים מעצבנים ניסה מוכר למכור לי צמיג "מחוזק" שאיתו אין סיכוי שאקבל פנצר.
יש חיה כזאת?
יש בשוק צמיגים איכותיים יותר שיש להם איזה הגנה מפני קוצים, מסמרים ושאר צרות?
 
תקר
באופנים הקודמים התקינו לי פס גומי מיוחד שתפקידו היה להגן על הפנימית.
ואכן היו לי מעט תקרים.
כנראה שליבואנים זה לא כלכלי. כי פחות תקרים זה פחות ביקורים בחניות אופניים שכל ביקור כזה מזכה את החנות בקניה נוספת של אקססוריס חדשים לאופנים.
 

steiff

New member
לא יודע עד כמה צמיג כזה נחשב ״איכותי״

משום שהגנה נגד תקרים משמעותה גומי עבה יותר וכבד יותר ולפעמים גם גמיש פחות (אחיזה פחותה). אבל יש צמיגים עמידים, יחסית, לפנצ׳רים.
 

beigl

New member
איך אפשר לדעת מראש כמה הצמיד מחוזק לפנצר?

יש איזה סימון על הצמיג שמראה את חוזקו?
 

steiff

New member
אין סימון תקני

יצרני צמיגים יכולים להשתמש במינוחים וקיצורים משלהם ולהדפיס על הצמיג ככל העולה על רוחם, אבל המקור למידע יהיה אתר האינטרנט של היצרן, חוות דעת של משתמשים אחרים, וגם תחושה במגע. אם מרגישים בצביטה של הצמיג שהוא יותר עבה וקשוח זה סימן מעודד.
 

זכיר

New member
צמיגים יכולים להיות או יותר "מהירים" או יותר עמידים.

בכל מותג צמיגים תמצא את הצמיג שנחשב ליותר עמיד. הוא יותר כבד מאחרים, ויש לו יותר התנגדות גלגול ואולי גם פחות אחיזה. למשל ארמדילו של ספשלייזד, גייטור סקין של קונטיננטל, מרתון של שאלבה ועוד. ועדיין יהיו לך פנצ'רים לפעמים. תלוי בתנאי הדרך, בותק של הצמיג ובמזל שלך. צמיגי טיובלס לכביש יכולים להטות את המשוואה לכיוונך בעוד כמה יחידות.
 

בועז בר

New member
התקנתי לא מזמן זוג קונטיננטל TR 180tpi

עלו לי 220 לזוג (בערך חצי מחיר מבארץ) https://www.aliexpress.com/item/33041291593.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.181c4c4dxDZHbY &nbsp הצמיגים המקוריים שבאו עם האופניים היו קנדה אייקון שפשוט התפנצ'רו בקלות מכל קוץ מזד...מן. אחרי כל רכיבה הייתי רואה 4-5 כתמים של הג'יפה שהצליחה לסתום, אבל בלא מעט מקרים זה לא עבד והג'יפה נשפכה בין הפנימית לצמיג. &nbsp את הקונטיננטל התקנתי טיובלס, אבל מרפי ימ"ש דאג לי לפנצ'ר אכזרי בדופן של האחורי צמוד לג'אנט וגם הטיובלס קרס. התקנתי פנימית מאחור, הקדמי נשאר טיובלס, אבל מאז יש שקט תעשייתי בגזרת התקרים. רוכב באותם מסלולים, דורך על אותם קוצים, אבל אין את סימני הג'יפה שסתמה משהו, ולחץ האוויר נשמר יפה לאורך זמן. &nbsp הסבירו לי שצמיגי הטיובלס (סימון TR ואפשר להתקין גם עם פנימית) עמידים יותר, וכשמותקנים ללא פנימית - יש לג'יפה יותר "בשר" של צמיג להיתפס בו במקרה של פנצ'ר, מאשר בפנימית הדקה. בטיובלס אפשר גם להשתמש ב'תולעת' לסתום חור גדול, אבל הפנצ'ר שהיה לי גרם לצמיג להשתחרר מהג'אנט, ואז חייבים קומפרסור חזק, או... פנימית ספייר. &nbsp ובאותו עניין - למישהו יש ניסיון עם משאבה חשמלית? משהו כמו זהhttp://www.tapuz.co.il/Forums2008/o...lYXJjaHdlYjIwMTYwMl8sc2VhcmNod2ViMjAxNjAzXw==
 

זכיר

New member
אם אתה מסתבך עם ניפוח ראשון של צמיג טיובלס

אז הפתרון הוא הרבה אוויר הרבה מהר. ולא תמיד משאבה מסוגלת לספק את זה. הפתרון הוא מיכל לחץ שפורק מהר הרבה אוויר לתוך הצמיג ומצמיד את שוליו לחישוק. למשל https://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-tire-booster-577789 יש כאלו שמגיעים בנפרד כמו בקישור ששמתי (וצריך להוסיף משאבת רצפה למערכת) ויש כאלו שמגיעים בילד אין במשאבת רצפה.
 

בועז בר

New member
לא רואה את עצמי יוצא לרכב עם מיכל כזה...

גם בהתקנה הראשונית לקח כמה נסיונות בקומפרסור של תחנת דלק עד שתפס, אז לחירום נראה לי פשוט יותר לסחוב פנימית ספייר. &nbsp &nbsp
 

beigl

New member
אנחנו ב2020 ואיך זה שעדין אין פתרון לפנצרים


הגענו (כמעט) לירח, מובילים בטכנולוגיה, כל כמה חודשים נרכשות פה חברות היטק במאות מליוני דולרים, ועדין מתחרבשים עם פנצרים שהורסים את כל חווית הרכיבה.
 

steiff

New member
האמת היא שיש פתרון - צמיג טיובלס עם ג׳יפה

לא פתרון מושלם ולא מונע פנצ׳רים באופן מוחלט, אבל מפחית אותם באופן דרסטי. מי שאינו יבבן משקל - שם בצמיג כמות כפולה של ג׳יפה שמחזיקה מעמד הרבה זמן ומבטיחה אטימה גם של פנצ׳רים גדולים. נכון שאין פתרון לחתכים בדופן הצמיג. אבל זה במסגרת האירועים שמתרחשים בתדירות נמוכה מאד.
 

steiff

New member
יש עוד פתרון - צמיגים נטולי פנימית

לפתרון יש גם חיסרון - הצמיג כבד יותר. אי אפשר לשלוט בלחץ (שמאפשר לווסת בין אחיזה למהירות). חברות האופנים להשכרה-לפי-שעה בסין משתמשות בצמיגים כאלה. מקטין את היקפי התחזוקה של האופניים בשיעור מדהים.
 

steiff

New member
יש כמובן גם מיכלי פד׳ח

כמו זה למשל: https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-pump-race-co2-549941 הבעייתיות של משאבות פד׳ח היא שבתהליך כניסתה לצמיג היא מתקררת לטמפרטורה שמתחת לאפס (פיזיקה פשוטה של גז שמתפשט - וסופג אנרגיה מהסביבה). זו לא היתה בעיה גדולה אלמלא התכונה הפיזיקלית של חלק מסוגי הג׳יפה שבטמפרטורות נמוכות המוצקים שבהם מתגבשים לכדורים/גושים שנשארים בצמיג ומסתובבים בו או נדבקים לדופן. זה מוריד את היעילות של הג׳יפה (המוצקים הם בעצם מה שמבצע את האטימה, וכאשר הם ״מתבזבזים״ ביצירת כדור הם לא יעילים). לכן - שימוש במשאבת פד׳ח מומלץ לביצוע אטימה ראשונית לפני הכנסת הג׳יפה, להושיב את הצמיג במקום. אם משתמשים במשאבת פד׳ח כאשר בצמיג יש כבר ג׳יפה - עדיף למלא כאשר הוונטיל נמצא בשליש העליון של החישוק כך שהאזור הקפוא לא בא במגע עם הג׳יפה.
 
למעלה