צמצום זמן רנדור

odedi80

New member
צמצום זמן רנדור

שלום לכולם, יצרתי במאיה מודל מאוד מורכב (עשוי מפוליגונים), העניין הוא שזמן הרנדור, באיכות הנמוכה ביותר, לוקח ההממממוווןן זמן..... אשמח לדעת מה הדברים שאני יכול לעשות לקיצוץ הזמן הזה (הבנתי שTRIANGULATE יכול לעזור ??) עוד דבר הוא שבOUTPUT אני מקבל התרעה בנוסח: angle between normal and geometry normal > 90 degrees תודה לעונים.
 

מיכאל ג

New member
שמע, אני לא מבין במאיה

אבל אני יודע שאף אחד לא יוכל לעזור לך אם לא תספק יותר פרטים. "המווווווווון זמן" זה לא מי יודע מה מדויק, אלא אם כן זו איזו שיטת ספירה בה מספר ה-ו'וים במילה מצביעה על מספר הדקות או משהו, ו"מאוד מורכב" זה גם לא שיא הפירוט. שלא לדבר שלא הזכרת אפילו במילה איזה מנוע רינדור, איזו תאורה ואילו חומרים ואפקטים יש בסצינה. רוצה שיעזרו לך? תצטרך להתאמץ קצת יותר.
 

odedi80

New member
ובפירוט :

הסצנה מורכבת מ- 60 כסאות ו-10 שולחנות, (מבחינת מידול הייתי מגדיר אותם בטווח הביניים - לא מורכבים ממליוני פריטים אבל גם לא 5 קוביות אחת על השניה). תאורה - שלושה ספוטים ו-IMAGE BASED ILLUMINATION . מנוע הרינדור הוא MENTAL RAY. בינתיים עשיתי AVRAGE NORMALS, דבר שהוריד משמעותית את זמן הרינדור אבל האובייקטים נראים שטוחים להפליא. זמן רינדור - בחרתי באפשרות הכי DRAFT שאפשר, ועדיין משך הרנדור הוא יותר משעתיים. (לעומת הרינדור לאחר AVRAGE NORMALS שערך בדיוק 10 דקות) תודה מראש.
 

CoolCalb

New member
כשאתה כותב IMAGE BASED

אתה מתכוון שאת הסצינה מאירה תמונת HDR? אם כן, דע לך שנהוג לייצר שתי תמונות כאלה, אחת ברזולוציה ממש נמוכה (משהו כמו 100-200 פיקסלים רוחב או גובה) ואחת ברזולוציה יותר גבוהה. את הגבוהה מחברים רק ל REFLECTION של ה IMAGE BASED, ואת הנמוכה ל FINAL GATHER PORT אני לא מכיר כלכך מאיה, אבל ככה עושים את זה ב XSI. בעקרון לא צריך תמונת HDR ברזולוציה גבוהה כדי ליצור את ה מפה שלה FG. רק ל REFLECTIONS צריך, ודבר זה יחסוך הרבה זמן ברנדר.. בכלל עצה שלי, לא להשתמש ב IMAGE BASED LIGHTING.. ויכול להיות שבכלל לא הבנתי אותך, וכל מה שכתבתי כאן לא קשור :)
 

odedi80

New member
ניסיתי את העניין גם

ללא הIMAGE BASED.... לא כאן הבעיה. השאלה שלי היא האם קיימת במאיה אוןפציית ה-OPTIMIZE (שלדעתי קיימת במקס) ? תודה בכל אופן :)
 

Esteviezer

New member
תנסה לרנדר בשכבות

זאת אופציה מצוינת לרינדורים כבדים במאיה. תחלק את הסצינה לשכבות ותקמפז בסוף. חוץ מזה אם יש לך 60 כסאות סביר להניח שחלק נכבד מהם רחוקים מהמצלמה, ואפשר להוריד להם את כמות הפוליגונים ככל שהם רחוקים מהמצלמה באמצעות reduce. ואם השתמשת ב-NURBS תשנה להם את ה-Tessellation בהתאם. ובלי קשר תמחק לכל האובייקטים שאתה יכול את ה-History ותעשה להם Clean Up. בטאג של ה-MR תראה עד כמה אתה יכול להתפשר ולהוריד את הסליידרים של ה-Refractions וה-.Reflections. באיזה סוג של צל השתמשת בספוטים? Dmap או Raytrace? גם בקטע הזה יש פרמטרים שעלולים להכביד בצורה עצבנית על הרנדר.
 

odedi80

New member
אוקיי, אז אשמח

לדעת מה זאת אומרת "לקמפז" (אחרי החלוקה לשכבות ואיך אני עושה את זה?) אגב,ההצללה היא בRAYTRACE, אני אנסה שנית עם DMAP. תודה.
 

Esteviezer

New member
לקמפז זה אומר לקחת את שכבות שרנדרת

ולהכניס אותם לתוכנת קופוזיטינג כלשהי, כמו אפטר אפקטס במקרה של וידאו, או פוטושופ במקרה של פריים סטטי. בתוכנות האלה תוכל להלביש את השכבות אחת על השניה, לזרוק פילטרים על כל שכבה בנפרד כדי להעצים את התמונה אם צריך, ולסגור את הקומפוזיציה הסופית שלך. לפעמים זה חוסך הרבה זמן רינדור אם עושים חלוקה נכונה לשכבות בתוך מאיה. דרך אגב, Dmap זאת שיטה הרבה יותר "חסכונית" להצללה.
 

drorlazar

New member
עוד כמה רעיונות להקטנת זמני רנדור

כמה דברים שאפשר לעשות: אם התאורה לא משתנה לאורך השוט/סצנה אולי כדאי לנסות לעשות אפיית תאורה לקבצים, Light Baking, ובכך אולי לצמצם את זמני חישוב התאורה. עוד אופציה שאפשר לנסות תלויה גם כן באופי הסצנה, אם המצלמה לא נעה ומתמקדת בכל הכסאות ובכל השולחנות. וכתוצאה מתנועת המצלמה יש כסאות ושולחנות שתמיד יהיו קטנים בפריים, אפשר להפוך אותם למעין קלפים מטוקסטרים הפונים למצלמה. עוד נקודה ששוה לבדוק, ותלויה באופי החפצים ומורכבותם, היא לבטל את הטלת הצללים של אובייקטים קטנים ורחוקים מהמצלמה.
 

ofer2003

New member
יש הרבה מה לעשות..

קודם כל תן נתונים מדויקים טיפה יותר כי סצינה שלא מתרנדרת יכולה להיות להתרנדר בעזרת טריק שלא הכרת או שבאמת המחשב שלך לא ממש סביר או שבכלל הסצינה יותר מסובכת ממה שנדמה לך. תכתוב את כמות הפוליגונים - לא האוביקטים. -> display->head up display כמה תאורות ואיזה? כמה מהן מטילות צל? HDRI? GI?FG?AO? ושאר ראשי תיבות שמשפיעות משמעותית על זמני הרינדור - כמובן גם מה שלא בראשי תיבות כמו קאוסטיקה. שיידרים מיוחדים שאתה משתמש ? - יש היום נטיה להשתמש בכל מיני SSS כשלמעשה שיידר רגיל יכול לעשות את העבודה וחוץ מזה היו לנו מספי צרות משני הSים הראשונים. וואו... יש עוד כלכך הרבה דברים שיכולים לגרום למה שאתה אומר... ויש גם המון דברים שיכולים לעזור לך לפתור את עניין המהירות- הגדרות זיכרון (BSP בד"כ) נכונות, INSTANCEים איפה שאפשר, GEOMETRY SHADERS ועוד ועוד... אני לא בא להכניס אותך לדיכאון אבל אפשר לזרוק ספקולציות בלי סוף. אבל אם אתה רוצה שמשהו יזוז, או (במקרה היותר טוב) שתשלח למישהו שיעזור לך את הסצינה או שתיתן נתונים יותר ברורים. בהצלחה. עופר. ד"א אתה יכול להרגע לגבי ההודעה - זה לא משהו שצריך להתיחס אליו.
 

odedi80

New member
עופר

המון תודה! אני בעקרון מעדיף ללמוד לבד במקום להטריד את אנשי הפורום על כל פיפס כי ממה שאתה מתאר, יש מליוני אופציות לפתרון הבעיה שלי. יש לך במקרה איזה לינק להפנות אותי אליו ? עד כה כל מה שמצאתי הם TUTORIALS למידול ורינדור ספציפיים, ולא ל"עשה ואל תעשה". ושוב תודה.
 

ofer2003

New member
לינקים:

אני רק רושם כאן את האתרים הראשונים שקופצים לי לראש שכדאי לעבור עליהם: אזהרה א: זה מידע טכני - לעניינים ארטיסטיים לא חסר מקומות לחפש. אזהרה ב: אין לי ממש זמן אז זו רק רשימה של מה שעולה לי לראש כרגע. אם יהיה חסר לך חומר בנושא מסוים תגיד. לינקים: www.lamrug.org http://www.jupiter-jazz.com/ http://www.jupiter-jazz.com/wordpress/wp-content/data/tr4kv2/html/index.html מעבר לזה יש את שלושת הDVD של GNOMON - מאוד מומלצים. יש גם 2 ספרים של רינדור ותיכנות למנטלריי אבל הם די יקרים. בכל מקרה אם אתה קונה אותם דאג לקנות את הגירסה העדכנית שלהם - יש 2 עד כמה שידוע לי. - אני לא מוסיף לינקים כי כולם מכירים את אמזון וזה גם די מוגזם אם כל מה שרצית זה לרנדר משהו פשוט. כמובן מומלץ לעבור בפורמים של CGTALK ושל HIGHEND3D מדי פעם להצצה. למידה נעימה. עופר.
 
למעלה