צעדי זהירות מומלצים לבעלי הצימרים

shmueldvir

New member
צעדי זהירות מומלצים לבעלי הצימרים

אשה סגרה טלפונית עיסקה עם שכני בעל צימר, מדובר בשני זוגות סביב גיל ה -60. בכל צימר זוג, לאחר ויכוח על המחיר העיסקה נסגרה על בסיס אמון. בדרך כלל שכני לוקח את מס' כרטיס האשראי, למעט הפעם. הכנו את הצימרים כולל מים חמים , ניקיון,מצעים מזון במקרר וכו'.. אמרו שיגיעו ב13:30 , ויתרנו על מנוחתנו והמתנו, הגיעו אחרי 16:00 , מילא. הנשים המתינו ברכב והגברים ירדו לבדוק את הצימרים, לאחר מכן,חזרו לרכב למשך השעה הקרובה. לא הבנו מה קורה, אך ראינו שהם עם ניידים ליד האוזן. שכנתי ירדה לברר מה קורה, אתם לא נכנסים ? אמרו לא , הבנו שאין מדרגות והבנו שהצימרים צמודים האחד לשני.נניח שלמי מהם יש מגבלה, מדוע הם לא ביררו מראש.זה נראה תירוץ מוקרץ מהת .... בכל מקרה, לו מס' האשראי שלהם היה נלקח מראש, סביר להניח שהם היו נוהגים אחרת, דהיינו היו מכבדים את העיסקה. לנו בעלי הצימר נגרמה כמובן עוגמת נפש משולשת.גם עמלנו להכין , גם ביטלנו עיסקה אחרת וגם לא ראינו רווח. המסקנה שלי לפחות, חייבים לקחת את מס' האשראי או צ'ק שיהווה כערובה לדמי ביטול עיסקה. בכל זאת נחמה פורתא, רשעים מהסוג הזה היו מסוגלים לנצל את האירוח לקום בבוקר ולברוח.
 
בלי כרטיס אשראי אני לא מקבל הזמנה

אצלי זה עיקרון בלתי ניתן לשינוי,גם אם אלה אורחים היחידים שהתקשרו השבוע ,אני לא מקבל הזמנה ללא מס' כרטיס אשראי,וזאת מנסיוני המר שהיה לי בתחילת הדרך ,פעם התקשר אלי מישהו ואמר לי שהוא נמצא בקריבת מקום והוא מעוניין להגיע אלי,סיכמנו מחיר,אני כמובן הכנתי הבקתה הדלקתי דוד מים חמים,הפעלתי את המזגן,וחיכיתי,כעבור כשעה אני מתקשר ושואל היכן אתם? עצרנו לאכול אנחנו כבר מסיימים ומגיעים,כעבור עוד כשעה אני מתקשר,והשיחה מנותקת,חשבתי אולי תקלה בטלפון,אני שוב מתקשר,עונה בת הזוג,ןאומרת רק רגע,וברקע אני שומע אותה ,יעקב זה ההוא מהצימר,ואז אני שומע אותו אומר לה,בקול מלגלגל,תגידי לו שיילך להזדיין אני בג'קוזי,כאן הטלפון נותק ע"י בת הזוג,ואני שוב לא התקשרתי,מקרה נוסף קרה לי כאשר מישהי הזמינה מקום לחמישי שישי (כאן לקחתי כרטיס אשראי) כאשר ראיתי ביום חמישי בשעה 6 בערב שהיא לא מגיעה ,ניסיתי להתקשר והיה לא זמין,מיד הבנתי שאכלתי אותה,התקשרתי בשעה 8 בערב ותפסתי,ואז אני שואל איפה את אנחנו מחכים לך,ובצד השני של הטלפון אני שומע אותה לוחשת,אני בכרתים אנחנו באמצע ארוחת הערב,אתקשר אליך כשאחזור לארץ,אני כמובן לא חיכיתי חייבתי באותו רגע את כרטיס האשראי (סך של 1000 ש"ח) ועד היום לא שמעתי ממנה,חלפו מאז כבר 7 חודשים.מי שלא בעל צימר לא יכול להבין איזו עוגמת נפש וצער נגרמים לנו בעלי הצימרים כאשר מישהו מזמין ולא מגיע,שלא לדבר על זה שמישהו מגיע ולא נשאר (שזה קורה לעיתים רחוקות מאד) אנחנו מתפרנסים מהענף,וזוג שלא מגיע עושה לך חור בהכנסה של מאות שקלים,שלא לדבר על זה שבין הזוג או בת הזוג שלך מתחילה בהאשמות,אתה אשם,למה לא לקחת כרטיס אשראי,אולי לא הבנת אותם,אולי היא דיברה על השבוע הבא,והויכוח נמשך האם לחייב את כרטיס האשראי,וכמה לחייב,והרבה פעמים מתנהלות שיחות עם המזמין שלא הגיע,והוא כועס על כך שאתה רוצה לחייב אותו,ומאיים שאם תחייב אותו הוא ילכלך עלינו באינטרנט.והוא לא ימליץ בפני חברים,בקיצור קשה ולא נעים.הרבה פעמים אורחים משווים את העניין לבתי מלון,אבל צריכים להבין שבית מלון הוא מקום עם עשרות ולפעמים מאות חדרים,ואם מישהו מבטל אז זה אחד מכמה מאות שכן מגיעים,או עוד חדר ריק מכמה עשרות ריקים אחרים,אצלנו זה מצב שאם אחד מבטל זה לפעמים חצי,שליש,או רבע מהתפוסה שלך,וזה באמת לא נעים.
 
בלי כרטיס אשראי אני לא מקבל הזמנה

אצלי זה עיקרון בלתי ניתן לשינוי,גם אם אלה אורחים היחידים שהתקשרו השבוע ,אני לא מקבל הזמנה ללא מס' כרטיס אשראי,וזאת מנסיוני המר שהיה לי בתחילת הדרך ,פעם התקשר אלי מישהו ואמר לי שהוא נמצא בקריבת מקום והוא מעוניין להגיע אלי,סיכמנו מחיר,אני כמובן הכנתי הבקתה הדלקתי דוד מים חמים,הפעלתי את המזגן,וחיכיתי,כעבור כשעה אני מתקשר ושואל היכן אתם? עצרנו לאכול אנחנו כבר מסיימים ומגיעים,כעבור עוד כשעה אני מתקשר,והשיחה מנותקת,חשבתי אולי תקלה בטלפון,אני שוב מתקשר,עונה בת הזוג,ןאומרת רק רגע,וברקע אני שומע אותה ,יעקב זה ההוא מהצימר,ואז אני שומע אותו אומר לה,בקול מלגלגל,תגידי לו שיילך להזדיין אני בג'קוזי,כאן הטלפון נותק ע"י בת הזוג,ואני שוב לא התקשרתי,מקרה נוסף קרה לי כאשר מישהי הזמינה מקום לחמישי שישי (כאן לקחתי כרטיס אשראי) כאשר ראיתי ביום חמישי בשעה 6 בערב שהיא לא מגיעה ,ניסיתי להתקשר והיה לא זמין,מיד הבנתי שאכלתי אותה,התקשרתי בשעה 8 בערב ותפסתי,ואז אני שואל איפה את אנחנו מחכים לך,ובצד השני של הטלפון אני שומע אותה לוחשת,אני בכרתים אנחנו באמצע ארוחת הערב,אתקשר אליך כשאחזור לארץ,אני כמובן לא חיכיתי חייבתי באותו רגע את כרטיס האשראי (סך של 1000 ש"ח) ועד היום לא שמעתי ממנה,חלפו מאז כבר 7 חודשים.מי שלא בעל צימר לא יכול להבין איזו עוגמת נפש וצער נגרמים לנו בעלי הצימרים כאשר מישהו מזמין ולא מגיע,שלא לדבר על זה שמישהו מגיע ולא נשאר (שזה קורה לעיתים רחוקות מאד) אנחנו מתפרנסים מהענף,וזוג שלא מגיע עושה לך חור בהכנסה של מאות שקלים,שלא לדבר על זה שבין הזוג או בת הזוג שלך מתחילה בהאשמות,אתה אשם,למה לא לקחת כרטיס אשראי,אולי לא הבנת אותם,אולי היא דיברה על השבוע הבא,והויכוח נמשך האם לחייב את כרטיס האשראי,וכמה לחייב,והרבה פעמים מתנהלות שיחות עם המזמין שלא הגיע,והוא כועס על כך שאתה רוצה לחייב אותו,ומאיים שאם תחייב אותו הוא ילכלך עלינו באינטרנט.והוא לא ימליץ בפני חברים,בקיצור קשה ולא נעים.הרבה פעמים אורחים משווים את העניין לבתי מלון,אבל צריכים להבין שבית מלון הוא מקום עם עשרות ולפעמים מאות חדרים,ואם מישהו מבטל אז זה אחד מכמה מאות שכן מגיעים,או עוד חדר ריק מכמה עשרות ריקים אחרים,אצלנו זה מצב שאם אחד מבטל זה לפעמים חצי,שליש,או רבע מהתפוסה שלך,וזה באמת לא נעים.
 

הצפוני4

New member
כרטיס אשראי

מבקר המדינה יקר. תרשה לי להטיל ספק בדבר חיוב של 1000 ש"ח לאורח שלא מצא לנכון לבטל הזמנת אירוח.אם הוא לא התנגד לחיוב אז פריירים לא מתים. אני לא מציע לאף מארח לנסות את זה. החיוב הזה לא יעמוד במבחן בית המשפט. והסיבות מרובות.ישנם כללים מדויקים אם מתי וכמה ניתן ומותר לחייב על עסקה שבוטלה ו או לא בוצעה.מארחים אנא תבדקו מול חברות האשרי את הכללים לחיוב במסמך חסר.
 
לא אני לא מרשה לך להטיל ספק

אני לא מבין למה עליך להטיל ספק בדבריי,זה שחייבתי זו עובדה,אם היא פריארית או לא,אני לא יודע,יכול להיות שהיא הבינה שהיא לא הייתה בסדר,ואף לקחה חיוב הכרטיס בחשבון,לי כמובן אין שום עניין לשקר,אבל אם ספק זה מביא לך סיפוק שיבושם לך,
 

שמר2

New member
זו אגדה נפוצה

משום מה הרבה אנשים מאמינים למה שכתוב בכתבות בנוסח YNET וחושבים שבאמת ניתן לבטל "עסקה מרחוק" ועסקאות דומות בטווחים של שבועות וכו' ואסור לגבות דמי ביטול אחרת "אני אבקש מחברת האשראי לבטל את החיוב" - יש לי הפתעה : חברות אשראלי לא ממהרות לבטל עסקאות, ובתי המשפט מודעים לבעייתיות של מתן שירותים "לא מוצריים" בסגנון מה שקיים בענף התיירות, ולא מותחים קו שווה בינם ובין הזמנת "מסך מחשב שטוח" מאיזה אתר מכירות. אם בעל הצימר ידרוש מסמך חתום מהלקוח בפקס (אפילו בכתב יד) שבו מוזכרים דמי הביטול, או שיקליט את השיחה בינו לבין הלקוח (אין צורך ליידע את הלקוח על כך), הוא יכול לחייב בשקט וכל שנותר לו הוא לשמוע את הצווחות של הלוח בטלפון (+איומים ללכת לבית משפט), לענות תשובה מנומקת והגונה להכפשות שהוא יעלה לפורומים כמו זה, וללכת לישון. לקוח שילך לבית משפט עם טיעונים כאלה, ישלם הוצאות משפט בנוסף לכך. זה כמובן בהנחה שנותן השירות גיבה עצמו (ואין צורך לראות בכל לקוח בעיה בפוטנציה).
 

הצפוני4

New member
צעדי זהירות לבעלי צימרים

יש המון חורים בגבינה.ישנם אמצעים רבים להבטיח את העסקה.כפי הנראה אתם לא משתמשים בהם מסיבות השמורות אתכם או מחוסר ידע.לא אכנס כאן לפרטים והם רבים.האם בשיחה עם האורחים וידיתם איך הם היגיעו אליכם?ודאי דרך האינטרנט.או חברים,אתם המארחים ידעתם שהם אנשים מבוגרים, מחובתכם לידע אותם על כמות המדרגות העולות אל הבקתה.האם רישום פרטי כרטיס האשראי הוא רק נו,נו, נו?או שאתם באמת עובדים עם המסלקה של חברות האשראי.יש אמצעינוסף שנקרא אישור הזמנה בפקס. היגיע הזמן שהמארחים יעבדו קצת יותר ממוסד וימנעו הרבה עוגמת נפש לשני הצדדים
 
אני קוראת שוב ושוב את הודעתך ולא

מבינה מה אתה מתעצבן/כועס או לא משנה מה תראה מה אתה עשית. ציטוט מדבריך: "לנו בעלי הצימר נגרמה כמובן עוגמת נפש משולשת.גם עמלנו להכין , גם ביטלנו עיסקה אחרת וגם לא ראינו רווח." כנראה שזהו עונש על כך שביטלתם עסקה לנופשים אחרים. ותמיד כדאי לדבר עם המזמינים ישירות,בכדי למנוע עוגמת נפש.
 

הצפוני4

New member
לדולצה ויטה

נדמה לי שחלה טעות בניסוח.לא המארחים בטלו את העסקה. אלה האורחים האמורים להתארח.
 

shmueldvir

New member
תגובה לדולצה ויטה המקורית

נראה לי שהתבלבלת, מי שעשה אחורה פנה הוא האורח/אורחים ולא המארח שטרח. מדובר ביום שישי ב 16:00 , כך שלא ניתן יותר לשווק את הצימרים. הנזק הוא נזק וההרגשה מחורבנת ובכל מקרה, מעולם לא ביטלתי עיסקה שנסגרה טלפונית.כך שאני לא ממש מבין אותך.
 
אני לא חושבת שהתבלבלתי ראה מה רשמת

ומה מבינים מכך "לנו בעלי הצימר נגרמה כמובן עוגמת נפש משולשת.גם עמלנו להכין , גם ביטלנו עיסקה אחרת וגם לא ראינו רווח.כך " אתה בפירוש רושם שביטלת עיסקה אחרת. ייתכן שלא ניסחת נכון את הכתוב, לא חשוב. מה שחשוב הוא שתלמד לקח שלא סוגרים עיסקאות דרך חברים. הרי מי יידע להסביר על טיב הבקתות שלך אם לא אתה ומי יסגור עיסקה "טובה" אם לא אתה.
 

shmueldvir

New member
תגובה לתגוב של דולצה ויטה המקורית

אמת, טעות ניסוח שלי, התכוונתי לומר שדחיתי עיסקה אחרת ולא "ביטלתי " כפי שכתבתי. בכל אופן, אין שום דבר רע ששני שכנים משתפים פעולה בשיווק צימרים. קורה מצב שכמות האורחים גדולה מכמות הצימרים בבעלות האחד ואז משווקים צימרים שכנים כדי לספק את הקבוצה. כך זה עובד ובעיקרון אין שום בעיה. הבהרה נוספת, ביטול עיסקה ע"י לקוח הוא הליך מקובל וידוע. יש לזה מחיר תלוי בריחוק הביטול ממועד ההגעה. לא נשמע ולא מקובל בשום מקום, שאורח מגיע למלון ולפתע לא מוצא חן בעיניו שיש רק מעלית אחת במקום שתיים (נניח) ואז הוא מחליט לעשות ויברח. במלון ( בארץ ובחו"ל) הוא היה משלם את ה 100%מחיר הלינה המסוכם. מה שהישראלים האלו עשו, הוא בפירוש לא ביטול עיסקה.הם פשוט - ב ר ח ו - לא אמרו מילת התנצלות, לא הציעו פיצוי, פשוט כלום . לו שכני היה יותר זהיר ולוקח את המס' אשראי,האורחים היו חושבים עשר פעמים. בסה"כ , הם ( האורחים) גרמו להקשחת היד של בעלי הצימרים . כמו שאחד מקודמי ציין, אין אנו בעלי רשתות או בתי מלון עם מאות חדרים , כך שחדר יותר או פחות אינו משנה . לנו זה בפירוש משנה.
 
תודה לדולצה על הלינק החשוב

כמה מסקנות,האחת שע"י הוכחה קטנה ופשוטה כמו המצאות מס' תעודת הזהות אצל בעל הצימר בית המשפט עשוי להאמין שבוצעה הזמנה,מסקנה שניה שרצוי לבצע הזמנה בכתב ולשלוח אותה בפקס לחתימה,זה יעגן את ההסכם בצורה חזקה יותר,(אני עושה את זה בעיקר בהזמנות של סופי שבוע,אבל האמת קשה לי לרשום שם את הקנס על ביטול מפני שזה יכול להרתיע את המזמין כבר בשלב המוקדם) מסקנה נוספת שאותה צריכים להסיק דווקא המזמינים,שהענף לא עזוב,ושגם אם מזמינים ולא נותנים כרטיס אשראי זה לא אומר שאפשר לבטל חד צדדית בהנחה שבעל הצימר לא יכול לעשות לי כלום.
 

שמר2

New member
"בסיס אמון"

לצערנו הרב ההגדרה של "בסיס אמון" הולכת ומצתמצמת ככל הנוגע לאילו ישראלים ראויים לה. בעבר ניתן היה להניח שלישראלי המכוער ישנם כמה מאפיינים שניתן לזהות אפילו בשיחה קצרה, היום הישראלי המכוער כולל גם את אלה שמעבירים ביקורת על שיראלי המכוער בכל הזדמנות. מהיכרות טובה עם אנשים שעובדים בתחומי מכירות שונים מול ישראלים (אני לא מדבר על נוכלים למחצה כמו משווקי הרבלייף) כלל ברזל אצל אלה ששורדים זמן סביר בענף כזה הוא שאם ישראלים באמת רוצים , הם משלמים מראש וגם דואגים שהזמנתם תובטח. סוג האנשים שמתעקשים על תשלום במקום, בצ'ק, בהקפה וכו', כולל אמנם אנשים מן הדור הישן וסתם אנשים שמסיבות שונות נמנעו מהם כרטיסי אשראי, אבל במקרים רבים אלו הם אנשים שמשתמשים בתירוצים אלה במטרה להציב את עצמם בעמדת כח מול נותן השירות. אני לא בא ללמד בעלי צימרים שחלקם נאבקים קשה על כל לקוח וחייבים להתמודד עם זה (כפי שבעל מכולת חייב למכור בהקפה כדי להחזיק מעבד מול רשתות שיווק), אבל חייבים לזכור כמה כללי ברזל ולהשתדל לאמץ אותם בטווח הארוך: 1. מי שמתעקש שלא להשאיר כרטיס לבטחון למרות שברור שיש לו (בתואנות של "לא מרגיש טוב לתת בטלפון", "מילה שלי זה בטון", "אני בטוח לא בא", "כבר לקחתי חופש, לאן אני אלך?"), חשוד כמי שלא בטוח שברצונו להתארח בפועל. 2. לקוחות שמדברים בביטחון ובקלות בנוסח של "תשריין לי, אני עכשיו בנהיגה ולא יכול להוציא את כרטיס האשראי" או "מחר אני מקבל כרטיס חדש מהבנק", הוא אולי מישהו עסוק שעושה הזמנות בנהיגה, אבל בהחלט יכול להיות מישהו שמורח אותך. אל תשכח: בלי שחצנות אבל תזכור שאתה נותן שירות מבוקש והתנהגות של מי שרעב לעבודה באופן כללי לא גורמת ללקוח ליתר סימפטיה. 3. מקרים שבהם את המו"מ מנהל בן זוג אחד ואת ההזמנה בן הזוג השני (או שזוג אחד מנהל מו"מ והזוג השני הוא המזמין), משום מה מהווים שיטה חוזרת אצל הישראלי המכוער למריחה של נותני שירות. אחד מגיע אתכם לעמק השווה ואז התחמן יותר לוקח פיקוד ומורח אתכם יותר. נכון שיש אנשים טובים וחשוב לזכור שיש כאלה שמתנהגים כך אבל לא מורחים אתכם.
 
אכן יש פה בעייתיות מוכרת...

יש לדרוש מס כ.אשראי לביטחון ולעשות עליו מראש "אישור" מול חב' האשראי, ,היה ויש בעיית תשלום אתה מכוסה יש לך אישור מוקדם על התשלום. לקוח שאין כ. אשראי יעשה מ-ר-א-ש העברה בנקאית או הפקדת מזומן וישלח לך בפקס את האישור שמתקבל מהבנק בעת ביצוע הפעולה. ובכל מקרה סגור קצוות שלח בפקס דף הסבר על הצימר+טופס הזמנה, בקש מהלקוח לחתום עליו ולפקסס בפקס חוזר. ציין שם בין היתר את תנאי דמי הביטול. בבית מלון אי הגעה או ביטול באותו היום = "נון שואו" מחוייב כמחיר לילה אחד כך הכל ידוע וברור מראש . מנסיוני, צריך להציב גבולות ברורים ללקוח הישראלי, ולהצמד אליהם כנוהל עבודה. ירצה יקח, לא ירצה יבוא אחר!
 
מנסיוני, הישראלי לא מכוער בכלל

בטח לא ככותרת מכלילה. אני לא לוקחת מקדמות ולא מס' כרטיס אשראי. אני כן שולחת במייל אישור הזמנה עם פרטים נוספים ומבקשת שישלחו לי אישור במייל שאכן הגיע. את האישור אני שומרת בדואר נכנס עד אחרי שהתארחו במקום. בלכ השנים, מספר המבטלים בדקה ה-90 הוא קטן ממספר אצבעות הידיים. יש כאלו שמבטלים כמה ימים לפני כן אבל זו זכותם כי אפשרתי להם ללא קנס. כל בעל צימר, טוב יעשה אם יבדוק כמה אחוז באמת מבריזים. אם מעט- לא שווה לחשוב עלזה (חלק מסיכון מקצועי). אם הרבה- כדאי שיעשה חשבון נפש מה מבריח אותם בסופו של עניין.
 

shmueldvir

New member
לאלוני התה

אני מסכים איתך ובתנאי שהאורחים היו מבטלים בהליך ביטול עיסקה כמקובל. כאן, לצערי לא מדובר בביטול אלא ב ב ר י ח ה והשארת בעל הצימר עם המכנסיים למטה. בפירוש הישראלי המכוער. אין צורך לגלות כלפיו אמפטיה , בחו"ל הוא לא היה מעז לנהוג בדרך זו.
 

shmueldvir

New member
צעדי זהירות מומלצים לבעלי הצימרים

תודה על על הדיון המרתק. אמתין לעוד התייחסויות ואז אומר את דעתי הסופית בעיניין.
 
למעלה