צעצועים לישיבה

נ ע ה1

New member
צעצועים לישיבה

שלום יעל, בתי בת 8.5 חודשים וכעת יושבת יציב (בלי ידיים). איך זה משנה את ההפעלות והצעצועים שכדאי לתת לה? איזה שלבים התפתחותיים היא אמורה לחוות בשלב זה? יש לה אקטיביטי סנטר, תפוח ובננה של טייני לאב, ספר תלת מימדי, ורעשנים שונים. מה עוד? (לאו דוקא צעצועים, נראה לי שהיא מתלהבת יותר מחפצים פשוטים - בקבוק פלסטיק וכד') האם יש טעם לפתוח לה שוב את הג'ימיני? היא זוחלת חופשי על הבטן. האם יש ספרים מקרטון/בד כמו שיש באנגלית ספרים של "ד"ר סוס" בחרוזים? אני לא מוצאת כ"כ ספרים שניתן לתת לה. האם חשוב להקריא לה סיפורים? (היא שומעת "מרחוק" את הסיפורים שקוראים לאחותה...) אני גם מחפשת איזה הפעלות אפשר לעשות איתה ועם אחותה (כמעט שנתיים וחצי) ביחד. ניסיתי שנשב ונגלגל כדור אבל הגדולה לא שיתפה פעולה. מצד שני, כשאני שמה את האקטיביטי סנטר על הרצפה - שתיהן מגלות התעניינות. האם יש לך עוד רעיונות לשילוב? תודה מראש, נעה.
 

יעל כץ

New member
צעצועים לישיבה ולשתיים יחד

נעה שלום, 1. זה שהיא יושבת אומר, שהידיים שלה עכשיו פנויות ל'עבודה' והזווית שהיא ניגשת אל הצעצועים שונה ומשופרת לעומת הזווית שמתקבלת כשהיא שוכבת על הבטן. התפעול של הצעצועים עכשיו הרבה יותר נוח. מבחינה התפתחות של שליטה על הידיים, השלב שמתרחש עכשיו, סביר להניח הוא - הפרדת אצבעות ובתוך זה היכולת לאחיזת צבת. יכולת נוספת היא - היכולת לשחרר חפצים באופן רצוני, שמתבטא באהבה גדולה לזרוק ולהשליך חפצים. השימוש בשתי הידיים מאד משתכלל. ובסה"כ כשאת מציעה לה צעצועים, גם כאלה שיש כבר - היא יכולה לתפעל אותם בצורה משוכללת יותר. למשל, תני לה צעצוע מסוג 'התאמת צורות' ללא המכסה ותני לה ביד קוביה, כדי שתפיל אותה לתוך המיכל/קופסה. את יכולה לעשות זאת גם עם קוביות לתוך סיר. צעצועים כמו 'חיות קופצות' מאד מעניינות בגיל הזה. וגם היכולת להקיש עם כפית על סיר, לטלטל תוף כדי לשמוע פידבק צלילי וכו'. 2. לפתוח את הג'ימיני אם כבר סגרת אותו? ממש לא! אלא אם יש לך למשל את הג'ימיני האלקטרוני, שם יש משטח אורות וצלילים שאפשר לתת לה לתפעל אותם. 3. ספרים מקרטון - יש והרבה. סדרה שלמה של ספרים מקרטון קשיח של 'בייבי אינשטיין', ושל חברות רבות אחרות. יש גם ספרים עם למינציה שמתאימים לגיל. אפילו 'בא אלי פרפר נחמד' הקלאסי יצא במהדורה קשיחה. וכן, שמיעה מרחוק של סיפורים לאחותה הגדולה לא מהווה תחליף לזמן סיפור שלך ושלה, כשאת קוראת לה סיפור שמתאים לגילה. 4. הפעלות משותפות. אני בטוחה שאם תפני לפורום אמהות כלשהו תקבלי שלל רעיונות יצירתיים. בכל אופן כמה רעיונות: לשיר שירי משחק שמשלבים מחיאות כפיים, 'ידיים למעלה', או שירי משחק אחרים. הגדולה בונה מגדל - ומעודדים את הקטנה להרוס אותו...(אם הגדולה מסכימה כמובן), משחקי "קוקו" שונים ומגוונים. לשיר או לשמוע שיר וללוות בכלי מוזיקה שונים, כשהקטנה יכולה לדפוק עם כפית או תוף מרים פשוט (לנסות ולעודד אותה לכך), משחקי תיאטרון עם בובות כפפה, כשהגדולה מציגה לקטנה.
 
למעלה