ברוך הבא
אני אשתדל לא להתייחס לשגיאות, ולהתייחס רק לעלילה. אבל מראש אני אומרת, שקשה להפריד בין השניים. כי חוץ משגיאות כתיב, יש טעויות תחביר ופיסוק, שהם חלק בלתי נפרד מהסיפור.
לגבי העלילה- עדיין לא סיפרת כאן את העלילה. מדובר כאן על ההקדמה (נכון?) של הסיפור, ואפילו היא לא גמורה.
אתה מתחיל את הסיפור מכך שהגיבור מתעורר. לא ברור לי למה. כולנו מתעוררים כל יום לצלילי שעון מעורר. מה מיוחד בזה? איך זה מקדם את העלילה? זה בכלל חשוב לעלילה? אם התשובה לשאלות האלה היא לא, הייתי מייעצת לך להוריד את הקטע של ההתעוררת.
אח"כ אתה מתאר את ההסטוריה של וייס. איך הוא צבר את הונו וכו'. אני לא אהבתי את הפתיחה הזאת: " אז מי הוא וייס? וייס ביגל, יזם חסר כל השכלה פורמלית, שהפך לאחד האנשים העשירים והחזקים ביותר בעולם..." נשמע כאילו זה לקוח מכתבה בעיתון, או כאילו זה ה-"מאחורה של ספר". זה לא ממש סיפורי.
אהבתי את הרעיון שלאף-אחד אסור לדעת מה הוא שווה.
היו חסרים לי גם תיאורים. למשל, אין תיאור כלל של- איך הכספת נראית.וזה פרט מאוד חשוב, כי אם הכספת היא בגודל תפוח, או אם היא בגודל מקרר, משנה לחלוטין את הכמות שהוא חסך. גם לא תיארת כמה זמן הוא חסך.
עוד משהו קטן לגבי הזמנים שבהם ההתרחשויות קורות. זה קצת הציק לי פשוט. אתה מתאר את וייס בגיל שלושים, כבן-אדם שכבר עשה את הפריצה הגדולה שלו. לכן אני מתארת לעצמי שהתקופה שבה הוא חסך כל אגורה, והסתכל על התמונות של חברים שלו בתיסכול, היתה קצת לפני. שנה-שנתיים מינימום (אם לא יותר). מתי בדיוק החברים שלו הספיקו להקים משפחה, ולטייל עם הילדים ברחבי העולם? בשנות העשרים שלהם? פשוט, אני בת עשרים ושבע, ולרוב המוחלט של החברים שלי עדיין אין ילדים, ושלא לדבר על חתונה בכלל.
יותר הגיוני שהיית מתאר כמה הוא מתוסכל לראות את החברים שלו יוצאים ביחד לפאבים ומבלים. יוצאים עם בחורות. מטיילים בעולם סטייל טיול-אחרי-צבא...
ועוד דבר, יש לך קפיצות בזמנים- מהווה לעבר, אז שים לב.
באופן כללי קשה לי לבקר את העלילה, כי היא עוד לא גמורה. אז הייתי ממליצה לך לסיים את העלילה ולהעלות שוב.