צריך ייעוץ

Bunditon

New member
צריך ייעוץ ../images/Emo5.gif

שלום חברים ומזל"ט על פתיחת הפורום הזה. אני רוכב כרגע על אופנוע כבד (בנדיט 1200), גר במודיעין ועובד בת"א. עלויות התחזוקה כבדות עלי (בקרוב יתווסף תינוק למשפחה) ואני מעוניין להחליפו (את הבנדיט כמובן ... ) בקטנוע. אני מחפש קטנוע אמין וזול לתחזוקה וצריכת דלק נמוכה שיעשה כל יום בממוצע כ- 70 - 80 ק"מ. אני לא מחפש כלי להתפרע איתו. 90-120 קמ"ש שיוט זה כל מה שאני מחפש (לעבודה וחזרה). איזה דגמים יש היום בשוק שיענו על הקריטריונים הללו ?
 

אהוד א1

New member
אז ככה

אתה צריך לדעתי את אחד מהיותר גדולים, זאת אומרת 400-500 סמ"ק.80 ק"מ ביום לדעתי זה כבר קצת מלחיץ קטנועי 250 סמ"ק.השאלה היא מה התקציב לקניה.אם הוא מאפשר-לך על הגדולים:בורגמן 400 מבית סוזוקי או טי מקס 500 מבית ימאהה.במידה והתקציב יותר צנוע- בחר קטנוע 250 סמ"ק.
 

כר דשא

New member
3-גלגלי ../images/Emo95.gif

במזל טוב (
) בזמן האחרון יצא לי לראות כמה קטנועים מודרנים עם סירת צד של ווספה, מה דעתך על T-MAX עם סירה מתפרקת
 

Bunditon

New member
זה יהיה מעולה לגיל שנה

שאלה - האם מותר להרכיב על זה ? יש לו בת דודה בגילו ....
 

Bunditon

New member
הקטנועים הגדולים

מחזירים אותי למחיר הטיפולים הנוכחי של הבנדיט, ובמצב זה אני מעדיף להשאר עם הבנדיט. אני מחפש בעצם קטנוע עד 250 סמ"ק חסכוני ואמין. עלות ראשונית של הכלי פחות משמעותית.
 

נתן.ל

New member
אני לגמרי לא חושב שהעלות היא כזאת

אחזקה של אופנוע מרובע צילינדרים תעלה יותר מכל קטנוע. אמנם 250 יוכל לעשות את העבודה, אבל גם אני חושב ש90 קילומטר ביום יהיה טיפה גדול עליו. בורגמן 400 או פיאג'ו X9 הם שני קטנועים נחמדים שיענו על דרישותיך בכייף.
 

TheReverend

New member
לא וכן

לא, אני לא חושב שהקטנועים הגדולים יחסכו לו יותר מידי באחזקה (אולי בתצרוכת הדלק יהיה שיפור משמעותי). כן, גם אני חושב ש80 ק"מ ליום יהיו טיפה כבדים על ה250 סמ"ק, לפחות לטווח הרחוק(בלאי מואץ).
 

xofer

New member
250 עושה תעבודה כמו גדול

אבל אם תתצטרך ליסוע לירושלים קצת תסבול. הקסגון \ גרנדינק.
 

Titanium

New member
הקסגון כלי מעולה, אבל לא לנסיעות

ארוכות בכביש מהיר. אם הייתי צריך לרכב עליו 80 ק"מ ביום בכביש מהיר הייתי מאוד עצוב. כמעט כל ה 250 האחרים מצוידים בגלגלים גדולים יותר ובבסיס גלגלים ארוך יותר ולכן יהיו יציבים ממנו במהירויות גבוהות. הוסף למשוואה ישיבה גבוהה, ופנס הממוקם נמוך יחסית ולכן לא מצטיין ביעילותו, ותבין למה אני רועד מפחד כשאני צריך לרכב איתו יותר מעשר דקות על כביש מהיר. ההקסגון הוא כלי אדיר ללוחמת פרברים בסגנון שלי - כלאמר רוב הזמן באיזור ה 70-80 קמ"ש + לא מעט השתחלויות בפקקים, ומעט מאוד כביש מהיר.
 

Titanium

New member
נדמה לי שהבורגמן 400 הוא הפיתרון

בשבילך. השימוש שתואר תפור עליו בול. אני משער (ללא בסיס עובדתי) שהטיפולים בו עדיין זולים מאופנוע או TMAX.
 

Bunditon

New member
OK אני מקבל את זה

ש250 יגמר מהר בק"מ המצופה ממנו אצלי, אז אשמח לכמה פרטים על הבורגמן 400. צריכת דלק? עלות טיפולים ? עלות חגורת וריאטור ? עלות רפידות בלם ?
 
הבורגמן ואני עשינו כבר 19,000 ק"מ

עוד לא החלפתי רצועת וריאטור - עדין תקינה טיפול 12,000 ק"מ 800 ש"ח טיפול 18,000 ק"מ 450 ש"ח עדיין העלויות לדעתי יקרות יותר מאופנוע.
 
אם אלו היו ההוצאות שלך בטיפולים

איך הגעת למסקנה שהוא יקר יותר מאופנוע? כל טיפול בER ,שנחשב ללא מאד יקר לאחזקה, עלו לי כמעט כפול בהתאמה.
 

Titanium

New member
רכבתי עליו היום,

ולהלן התרשמות לא מקצועית: * מקרין איכות יפנית (כל המתגים במקום, שום דבר לא מרעיש וכו). * נפח אחסון *ענק* מחוץ לעיר: * משייט בנינוחות ב 100-120, ומאיץ בקלות (אם כי לא בנמרצות) להרבה יותר. * מאוד יציב במהירויות הללו. * (אבל) מרגיש מאוד מעורפל בסיבובים. * מורגשות ויברציות קלות אך מעצבנות ומרדימות ידיים. * מיגון רוח פחות אפקטיבי ממה ששיערתי. בתוך העיר: * מרגיש קל בהרבה ממשקלו. * בין שני טורי מכוניות יחסית בסדר, אבל בעייתי לתמרונים מורכבים יותר כנראה בגלל בסיס הגלגלים האסטרונומי. * מתלים קשיחים (בטח ניתנים לכוונון) אשר יחד עם תנוחת "הקסטום" גרמו לגב שלי סבל במעבר מהמורות. * תאוצה טובה מאוד, בכל מצב. * מראות מספקות שדה ראיה נפלא. * בלמים מעולים, חזקים ועם המון רגש. סה"כ כלי נעים וידידותי. מבחינתי (כרוכב פרברים) היציבות לא מצדיקה את הסרבול, והוא גם לא יותר נוח מההקסגון על כבישים משובשים. אבל לנסיעה ממודיעין לתל-אביב אני עדיין חושב שזו אופצייה ולידית.
 
אני מסכים עם חלק מהדברים

הייתי רוצה להפנות אותך למאמר שכתבתי בפורום על הבורגמן שנמצא כאן- במאמרים - סקירת בעלים בורגמן 400 2002
 
למעלה