צריך יעוץ קטן

א י ט י

New member
צריך יעוץ קטן

אח שלי בן 7 , יש לו כל מיני בעיות רגשיות ובעקבות כך גם ליקויי למידה וחוסר ריכוז וקשב , מחר יש להורים שלי מפגש עם ועדה שתקבע אם הוא יהיה בחינוך מיוחד או לא אבל אחרי הכל ההורים שלי צריכים להחליט על זה יותר מאשר הם כי לא פשוט לשים אותו בכיתה כזאת . השאלה שלי היא האם מישהו מכיר ילדים עם בעיות שהיו בכיתת חינוך מיוחד וחזרו בשלב יותר מאוחר לכיתה רגילה? ואם כן אז האם זה נפוץ או שזה לא קורה הרבה..כי לפי מנהל שדיברנו איתו זה לא קורה כמעט בכלל אז רציתי לשמוע דעה וניסיון של אנשים אחרים . תודה מראש.
 

נאמי

New member
מהניסיון שלי

אני יכולה להגיד לך רק מהניסיון שלי. עבדתי בבית ספר תיכון במרכז הארץ שקלט לא מעט ילדים שהיו בחינוך המיוחד וחזרו לחינוך הרגיל אך בעיקר ילדים שהיו בבתי ספר רגילים עם תוכנית אישית. אני לא יכולה להגיד לך שכולם סיימו בגרות. אבל בעצם אני מכירה כל כך הרבה אנשים מצליחים ומאושרים (וגם עשירים) שלא סיימו בגרות. לימודים זה חשוב אבל זה לא הכל בחיים. זו החלטה מאוד קשה אם לשים ילד בחינוך מיוחד או בחינוך רגיל. מקווה שאח שלך יצליח להתמודד עם כל הקשיים שלו ויהיה בן אדם מאושר.
 
לדעתי..

אממ.. מה ז"א ליקויי למידה וקשיי קשב וריכוז בעקבות בעיות רגשיות? הבעיות מאובחנות? יש לו ליקויי למידה או קשיי למידה? יש הבדל בין השניים. בכל אופן, ממה שלימדתי ונתקלתי.. אני מכירה ילדים ביסודי שהיו בחינוך רגיל למשל בכיתות א'-ב'.. ובכיתה ג' שולבו בחינוך מיוחד לליקויי למידה.. לאחר מספר שנים, לאחר שקודמו וטופלו בבעיות הרגשיות ושאר הצרכים (יש ילדים שמתפתחים בצורה איטית יותר) הם חזרו לבית ספר רגיל בכיתה ז. זו החלטה קשה והמעברים מבלבלים. אך, באופן אישי, אם אחיך מתקשה בכיתה רגילה ונופל בין הכסאות. כדאי שישולב בחינוך מיוחד (או שיקבל שילוב בבית ספר רגיל), כך הוא יקבל מענה לצרכים שלו, ילמד בקבוצה קטנה יותר ויוכל להתקדם, בצורה כזו שתוכל לסייע גם לבעיות הרגשיות. בהצלחה עם ההחלטה :)
 

WHITEORCHILD

New member
ילד שאני מלמדת עכשיו

בכיתה א' הגיע מהחינוך המיוחד ועכשיו לומד בכיתה רגילה- חייבת לומר שזה לא מתאים לו ולא עושה לו טוב, אך לפי בחירת הורים (כי כמו שאמרת- הם המחליטים בסופו של דבר לטוב או לרע) הוא שם. חישבו היטב על טובתו ולא על הקשיים שלכם עם סטיגמות וכדומה... פשוט חישבו איפה יענו על הצרכים האמיתיים שלו בצורה הכי טובה!
 

ערפה

New member
על סמך מה?.

האם הוא עבר אבחון פסיכו דידקטי?? מה ההמלצות? מה אתם עושים עם ההמלצות? האםהוא מקבל טיפול? לא תרופתי טיפול תומך?? יש שאלות רבות לפני שניתןלענות לך על שאלותך, אבל! 1. לעיתיםלילד עם צרכים מיוחדים עדיף במסגרת קטנה כמובן תלוי בגורמים רבים, מכל מקום למה להקשות עליו את החיים יותר בכך שעליו להלחם על מקומו בכיתה? יחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי החברה אכזרית ויתכן ויציקו לו על היותו שונה, מה שיש לבדוק לדעתי:1. מה מעמדו החברתי היום בקרב החברים? 2. מה תרומת היותו בכיתה רגילה להתפתחותו. 3. עד כמה אם בכלל המשפחה מסוגלת לעמוד מאחוריו לאורך כל הדרך? מה נכונות המערכת להתמודד עם הקושי? עיניין הועדה זה אקט פורמלי שאליו מגיעים ילדים שהמערכת מתקה להפעילם,זה לא אומר שאי אפשר לתת לו טיפול מערכתי ולהשאירו במסגרת הקיימת אם זה לטובת הנושא. לגבי חזרה לכיתה רגילה אם בבית ישליחו איתו את החומר, ויצמצמו איתו פערים יתכן ובעוד שנתיים או אפילו פחות ניתן יהיה לחזור ולדרוש ועדה. קבל את תשובתי בערבון מוגבל כי םרטים רבים חסרים חג שמח והמון הצלחה
 
למעלה