צריך לבטל את הפסיכומטרי...

quetion

New member
צריך לבטל את הפסיכומטרי...

אני חושב שהגיע הזמן לבטל את הפסיכומטרי, לאחרונה נרשמתי לקורס פשוט לא מצא חן בעיני כל מה שלומדים שם, אני לא צריך לדעת את כל מה שהם רוצים שאני אדע, וגם המבחן הזה לא יכול לקבוע את רמת ה IQ שלי, פשוט מאוד צריך לבטל אותו ומספיק על כל השטויות של הפסיכומטרי, כל אחד ילמד מה שהוא רוצה ואם הצליח אז שימשיך ואם לא אז שילך הביתה, מה הבעיה בזה....
 

asafpp

New member
באמת צריך לבטל אותו אבל בטח לא

בגלל שאתה עצלן ואין לך חשק ללמוד. ולא,המבחן לא אמור למדוד IQ.
 

dovyair

New member
מה המבחן מודד

המבחן מודד רק את היכולת שלך להתמודד עם מבחנים כאלו. וכן - אני מסכים שהפסיכומטרי באמת אינו כלי טוב לשמש כבחינת כניסה לאוניברסיטה, אבל לא צריך לבטל אותו, אלא לשנות אותו לנוסח שכן תואם את הדרישות של העולם האקדמי. כמו כן, פקולטות צריכות להסתכל על הציון בכל חלק בנפרד ולא רק על הציון הכולל - מי שהולך ללמוד מדעים מדוייקים לא צריך להיות בעל אוצר מילים רחב בארמית ומי ששואף להיות מרצה לספרות עברית אינו נדרש להפגין יכולת גיאומטרית. עם זאת, חייבים מבחן כלשהו אחרת נגיע למצב בו אדם יכול להשתחרר מהצבא בגיל 22-23 (כולל קבע או ש.ש.) ובגיל 24 למצוא עצמו חזרה בתיכון כי לצערנו, לא כולם מספיק מוכווני עתידם כדי לתת 100% מאמץ בבגרויות בגיל 16-17. הרבה מאוד אנשים מגלים רק כמה שנים מאוחר יותר שיש חשיבות לדברים הללו.
 

pallidfool

New member
אני לא חושב שלאנשים במרכז הארצי יש

כרומוזומים עודפים כפי שכולם אוהבים לחשוב... הם לא סתם מחליטים מה יהיה מבנה המבחן. מחקרים שלהם מראים שיש התאמה טובה בין ציוני הפסיכומטרי להצלחה באוניברסיטה, וזו הרי מטרת המבחן.
 

dovyair

New member
אמנם לא עשיתי מחקר

אבל אני מכיר המון אנשים עם פסיכומטרי גבוה ואין קשר בין זה לבין הצלחה אקדמית, וזה דווקא הגיוני - אלו עם פסיכומטרי גבוה הם אותם אנשים שהוציאו ציונים לא רעים בתיכון מבלי להשקיע דקה, כך הם מצאו עצמם עם בגרות 90 (בערך) ופסיכומטרי מעל 700, נכנסו לאוניברסיטה בקלות ומה לעשות- הם מעולם לא פיתחו שיטות לימוד או משמעת עצמית ללימודים והמשיכו להיות סטודנטים סבירים. דווקא הייתי שמח מאוד לראות מחקר על הקשר בין נתוני הכניסה של סטודנטים (בגרות + פסיכ´) לבין הישגיהם האקדמיים. נשמע לי מעניין.
 

pallidfool

New member
לא אמרת כלום על ההתאמה בין הציון

של הפסיכומטרי להצלחה. אוקי - אז סטודנט סביר מקבל ציון 700. אז?
 

asafpp

New member
אני מכיר כמה אנשים

שבהחלט ראויים ללמוד באונברסיטה אפילו במקצועות נחשבים, ויש להם פסיכומטרי 500-600.
 

pallidfool

New member
אז איך אתה מסביר

את חוסר היכולת שלהם להתמודד עם שאלות מילוליות/כמותיות/אנגליות לעומת היכולת הגבוהה שלהם ללימודים אקדמאיים?
 

asafpp

New member
מהסיבה הפשוטה וההגיונית שאי אפשר

למדוד יכולת למידה של סטודנט בשלוש שנים על בסיס בחינה של 30 שאלות ב-25 דקות.ועוד כאשר השאלות האלה מטרתן רק לבלבל אותך ולהטעות אותך ולא לבדוק ידע. היו איתי בב"ס תלמידים מצטיינים שקיבלו ציונים מזעזעים בפסיכומטרי.
 

pallidfool

New member
אני סומך בעניין הזה טיפה יותר על

המרכז הארצי מאשר עליך... אתה פשוט מתעקש, ולי נראה שלא מסיבות אובייקטיביות. גם לי היו כאלה תלמידים בבית הספר. כנראה שהם לא השקיעו מספיק בלמידה, וכך לא יוצגו כתלמידים שהם באמת, או שהם פשוט לא חכמים ורק חורשים לכל מבחן ומבחן. דברים כאלה כבר לא מצליחים באוניברסיטה כמו בבית הספר. בכל מקרה, לבחינה יש טיפ-טיפה יותר מ-30 שאלות ב-25 דקות, כפי שאתה בטח יודע. ובנוגע לבדיקת הידע - זה כל הרעיון של המבחן. אם הוא היה מסתמך רק על ידע ולא על חשיבה - אתה באמת חושב שהוא היה מסוגל למדוד הצלחה באוניברסיטה? נראה לי שיש לך, אולי, תסביך רדיפה...
 

its moi

New member
אתה טועה

הטעות הראשונה היא שהפסיכומטרי מנבא סיכויי הצלחה. אני מכיר לא מעט אנשים עם ציון פסיכומטרי גבוה מאוד שהם ממוצעים בציוני בלימודים (באוניברסיטה), וגם כאלה עם ציונים "רגילים" בפסיכומטרי ש"מפציצים" בציונים. אני גם מכיר אחד שבפסיכומטרי פישל כי הוא לא טוב באמריקאים, שהרעיון בהם הוא לרוץ על התשובות. הוא לפני שהוא מסמן- חייב להיות בטוח שהוא צודק. באוניברסיטה הוא תותח- כי הוא עושה הכל ברצינות, גם בחלקים שכולם מחרטטים. הטעות השניה "רק חורשים לכל מבחן ומבחן. דברים כאלה כבר לא מצליחים באוניברסיטה כמו בבית הספר. "- עובד וחצי. כמו בביצפר- גם באוניברסיטה- צריך לפחות אחד מהשניים, שכל או תחת. תחת תחת תחת. וזה עובד כמו בכיתה ז´.
 

asafpp

New member
פשש, גם אתה התחלת לתקוף אישית

תגיד , קוראים לך דולף במקרה? סה"כ בחינה פסיכומטרית.....תתבגר קודם כל ,קיבלתי בבחינה היחידה שעשיתי 715 כך שאין לי תסביך רדיפה, ואם כבר אתה קובע שאני סובייקטיבי אז יותר הגיוני שהייתי משבח את הבחינה..... הבחינה הזו היא 30,27,25 שאלות ב25 דקות כפול 8. וכך צריך לראות את זה, ולא בתור 200 שאלות בשלוש שעות. מספיק שאני אציין המבחנים באונברסיטה הם בכלל לא באותו מבנה של הפסיכומטרי כדי לקבוע שהפסיכומטרי לא מסוגל למדוד הצלחה באונברסיטה. הוא יכול לקלוע באחוזים סבירים, ולא יותר מזה. המרכז לבחינות וההערכה תפקידו לחבר את הבחינה הטובה ביותר, ולא יותר מזה, הוא בטח לא זה שיקבע שזו השיטה הכי טובה למדוד יכולת סטודנט. משרד החינוך מנסה למצוא נוסחה חדשה,כלומר אפילו יש לך גורם רשמי שמודה שהבחינה הזו לא משקפת, כך שאתה זה שיש לו תסביך רדיפה אם כבר.
 

pallidfool

New member
לא

ההודעה האחרונה שלך רצופה משפטים חסרי הגיון. יש לראות את הבחינה כשישה פרקים של 25-30 שאלות, ולא כ-200 שאלות? פססט.... זה אותו דבר. האם אתה מצפה שמבחן שאמור לקבוע הצלחה עתידית באוניברסיטה יהיה דומה למבחן אוניברסיטאי רגיל? הרי למבחנים האלה ניגשים אחרי לימודים של קורסים. אני לא חושב שהציונים היו אמינים כל כך אם היו שואלים כאלה שרוצים להתקבל ללימודים לתואר במתימטיקה למשל, שאלות מתוך הקורסים עצמם. ועוד משפט עם הגיון פגום: "המרכז לבחינות וההערכה תפקידו לחבר את הבחינה הטובה ביותר, ולא יותר מזה, הוא בטח לא זה שיקבע שזו השיטה הכי טובה למדוד יכולת סטודנט" - אבל הרי הבחינה הטובה ביותר, במקרה זה, היא הבחינה אשר תמדוד את יכולת הסטודנט - ועל כך כולם מסכימים. משרד החינוך מחפש אלטרנטיבות לבחינה רק בגלל שנוצר מצב שבו לעשירים תוחלת ציונים גבוהה יותר, כיוון שהם משקיעים כסף רב בלימודים. הדבר לא נגרם ממבנה הבחינה אלא מהמוני הקורסים שנפתחו. בכל מקרה, אני חייב לציין שגם באוניברסיטה עצמה, תוחלת הציונים של העשירים גבוהה יותר - והסיבה לא משנה לענייננו (כיוון שאנחנו דנים בהצלחה הממשית באוניברסיטה). בכל מקרה, אני לא תקפתי ולא העלבתי. אין טעם להמשיך בדיון הזה, כיוון שאתה כותב מתוך כעס. מדוע אתה אומר שה-715 היה אמור לגרום לך להיות בעד הבחינה? אתה הרי אומר שהציון לא טוב עבורך, ולא פותח אפשרויות שרצית בהן.
 

Asaf p

New member
בוא נכתוב קצת על חוסר הגיון

>>>ההודעה האחרונה שלך רצופה משפטים חסרי הגיון. יש לראות את הבחינה כשישה פרקים של 25-30 שאלות, ולא כ-200 שאלות? פססט.... זה אותו דבר>>>>> דוגמה, יש לך מבחן עם 20 שאלות ויש לך 20 דקות לפתור אותו. זה יהיה אותו דבר אם תפתור 4 מבחנים של 5 שאלות כ"א 5 דקות כל מבחן? ברור שלא. אני רואה את המבחן הפסיכומטרי כסדרה של מבחנים של 25 דקות כל אחד ותו לא. ------------------------- >>>>>האם אתה מצפה שמבחן שאמור לקבוע הצלחה עתידית באוניברסיטה יהיה דומה למבחן אוניברסיטאי רגיל? הרי למבחנים האלה ניגשים אחרי לימודים של קורסים. אני לא חושב שהציונים היו אמינים כל כך אם היו שואלים כאלה שרוצים להתקבל ללימודים לתואר במתימטיקה למשל, שאלות מתוך הקורסים עצמם>>>>>>>>> תפעיל אתה את ההגיון.כתבתי שהבחינה הפסיכומטרית לא משקפת יכולת למידה של סטודנט כי זו היא הרי נמדדת לבסוף ע"י מבחנים אשר בנויים במבנה אוניברסיטאי ששונה מאוד מהבחינה הפסיכומטרית. אתה צריך להיות בטוח שלא ציפיתי שתבין שאני קורא להחליף את בחינת הקבלה מפסיכומטרי לבחינה במבנה אוניברסיטאי . וכדי שיהיה ברור מי כותב בהגיון זה ככה: אם כתבתי שהפסיכומטרי כמבחן קבלה לא משקף יכולת למידה שנמדדת לאורך שלוש שנים ע"י מבחנים במבנה אוניברסטאי, זה לא אומר שצריך מבחן קבלה אוניברסיטאי כדי למדוד יכולת למידה . להבא אני אסביר את עצמי ביותר פירוט כדי שתבין. ------------------------------ >>>>>>>>>ועוד משפט עם הגיון פגום: "המרכז לבחינות וההערכה תפקידו לחבר את הבחינה הטובה ביותר, ולא יותר מזה, הוא בטח לא זה שיקבע שזו השיטה הכי טובה למדוד יכולת סטודנט" - אבל הרי הבחינה הטובה ביותר, במקרה זה, היא הבחינה אשר תמדוד את יכולת הסטודנט - ועל כך כולם מסכימים<<<<<<<<<< תפקידו של המרכז לבחינות והערכה היא לחבר את הבחינה הטובה ביותר לפי השיטה הפסיכומטרית. ולא לקבוע איזו שיטה הכי טובה לקבלה לאוניברסיטה! מה לא הגיוני בזה!? הבחינה הפסיכומטרית הטובה ביותר היא הבחינה שתבדוק מי הסטודנטים הכי טובים מבחינת יכולת פסיכומטרית, וכך גם ,רשמית, מי הכי מתאים לאונברסיטה. אך כמו שאתה שם לב זה במחלוקת, והרבה אנשים , כולל משרד החינוך, שהוא הגוף שקובע את השיטה, מפקפקים האם יכולת פסיכומטרית משקפת יכולת למידה של סטודנט. ------------- >>>>>>>>>>>>>>>משרד החינוך מחפש אלטרנטיבות לבחינה רק בגלל שנוצר מצב שבו לעשירים תוחלת ציונים גבוהה יותר, כיוון שהם משקיעים כסף רב בלימודים>>>>>>>>>>>> איני מבין מה הקשר בין קושי של עניים באונברסיטה ליעילות הבחינה הפסיכומטרית. אם חושבים להחליף את הבחינה(שעולה סה"כ כמה מאות שקלים) לא נשמע לי שזה קשור לתלמידים עשירים לעומת תלמידים עניים. ------------------------- >>>>>>>>>>בכל מקרה, אני לא תקפתי ולא העלבתי. אין טעם להמשיך בדיון הזה, כיוון שאתה כותב מתוך כעס>>>>>>>>>>>> ברגע שאתה כותב שאני לא אובייקטיבי ושאני כותב מתוך תסביך רדיפה זו כן תקיפה אישית. נראה אותך אומר למישהו פנים מול פנים שהוא סובל מתסביך רדיפה...... למה אתה חושב שאתה זה שאוביקטיבי? כי אני לא חושב כמוך? אי אפשר להביע דעה על נושא מטופש כמו מבחן קבלה לאונברסיטה? לדעתי מי שתוקף אישית הוא חסר בטחון בעצמו. לא כתבתי פה מעולם ש715 הוא ציון לא מספיק עבורי. כמו כל בן אדם בכל נושא בחיים אני חושב שאני יכול להשיג יותר, אבל אני מאוד מרוצה מהעובדה שרק 1 מתוך 25 מוציא ציון גבוה מזה, ואני לא חושב לנסות לשפר את זה. אם יש משהו שמונע ממני להתקבל זה שיטה דפוקה לשערוך ציוני בגרות ולא פסיכומטרי.
 

זרובי

New member
שלוש הערות קטנטנות

כרגע הבחינה הפסיכומטרית משמשת למיון כי היא הכלי שמראה במחקרים של האוניברסיטאות את הניבוי הטוב ביותר להצלחה בלימודים. למה לא בחינה אחרת? כי כרגע זה הטוב ביותר. יהיה משהו יותר טוב, ישתמשו. משרד החינוך לא מחפש אלטרנטיבות מכיון שמשרד החינוך לא קשור לנושא. האוניברסיטאות הוכרחו על ידי פוליטקאים (יוסי שריד וזבולון אורלב) לשנות את צורת הקבלה ולכן הפסיכומטרי הפך לאופציונלי. משרד החינוך אמור לספק את התחליף (ציוני בחינות הבגרות החיצוניות) ותו לא. מה שמונע ממך אסף להתקבל זה לא שיטה דפוקה לשיערוך ציוני בגרות. מה שמונע ממך להתקבל זה שהיו בשנה שעברה מספיק אנשים שהיה להם ממוצע בגרות יותר טוב משלך כדי למלא את הפקולטות שאתה מעונין בהן. הכל משחק של היצע וביקוש. אם השנה יהיו מועמדים עם ציונים פחות טובים תוכל להתקבל. מה שאתה רואה באתרים של האוניברסיטאות זה חישובים לפי מה שהיה בשנה שעברה.
 

Asaf p

New member
תגובות להערות

אתה צודק בקביעה שהפסיכומטרי היא הדרך הכי טובה מבין הדרכים שניסו עד כה. זה לא אומר שהיא שיטה טובה שכשלעצמה, היא מפספסת ועושה עוול להרבה תלמידים טובים. יוסי שריד וזבולון אורלב היו האנשים שמובילים את משרד החינוך, כך שאני רואה אותם כמייצגים את משרד החינוך. ובד"כ בעניינים מקצועיים מהסוג הזה הם מונעים ע"י יועצים ואנשים מקצועיים מתוך המשרד, ולא בגלל לחצים פוליטים. הכל משחק של היצע וביקוש לפי ציון ההתאמה ,זה נכון, אבל זה לא סותר את הטענה שלי ששערוך ציוני הבגרות הוא גרוע. מה שאני טוען זה שהשיטה האוניברסטאית שקובעת את ממוצע הבגרות לא טובה ומזניחה פקטורים מאוד חשובים.
 
למעלה