צריך להכניס את התלמוד בבלי ללימוד בחטיבות הביניים והתיכונים הממלכתיים

Harrington

Well-known member
מנהל

צריך להכניס את התלמוד בבלי ללימוד בחטיבות הביניים והתיכונים הממלכתיים​

זה לא קיים? אם לא אני לגמרי מסכים איתך. לא רק שמדובר בדברים מרתקים ללמוד אותם, אלא שיהיה בזה שתי תועלות מעבר ללימוד המעניין עצמו. האחת היא הכרת דרך התפתחות ההלכה היהודית. בדיונים כאן (בתפוז בכללותו) ניתן לראות פעמים רבות את הבורות הרבה בתחום הזה, כאשר אנשים מצד אחד מבקשים לתקוף אך מצד שני מגלים בדבריהם וניסוחם את ההבנה המעטה שיש להם בדברים שאותם הם תוקפים. ככל שהייתה להם הבנה טובה יותר והיכרות טובה יותר עם החומר, כך מבחינתם היו יכולים לתקוף באופן יעיל יותר, אבל בשורה התחתונה הדיונים בעניין היו יכולים להיות מעניינים (וענייניים) הרבה יותר.

התועלת השניה היא בתועלת שיש בצורת לימוד הגמרא. יש שיטות שונות, אבל שיטת הלימוד המקובלת, בוודאי בגילאים האלה, יש בכוחה לפתח משמעותית את דרך החשיבה של אירועים, את דרך הניתוח של מקרים, ובכך לפתח את מוחו של הלומד שיעשה זאת גם בשלל עניינים אחרים. החל מחשיבה מחוץ לקופסא למשל, דרך ניתוח נושא ממספר זוויות מעבר למה שנראה פשוט ומובן מאליו, וכלה בהסקת המסקנות בסופו של ההליך.

בקיצור, רק תועלת יהיה בלימוד הזה שאני מתפלא לשמוע שאינו קיים גם היום. כמובן שברגע שהצעה כזאת תועלה ברצינות, יהיו שיקפצו בטענות להדתה ושאר מרעין בישין חסרי רלוונטיות. אין לי אלא לקוות שמקבלי ההחלטות יידעו להתעלם מרעשי רקע כאלה ואכן לקדם הצעה כזאת באופן ענייני ונחוש.
 

lemner40

Well-known member
ערני, כבר דיברנו על זה
אתה נער דתי חסר כל ידע, חסר כל השכלה, חסר כל ניסיון
אתה לא יכול להמליץ על דברים
כשאין לך שום ידע
איך תבין על חינוך שאין לך אפילו תואר אקדמאי
אתה לא יכול להמליץ מה צריך ללמוד בשביל החיים
כשעוד לא חיית
לך תמשיך לאונן על בחורות ערומות
 
למעלה