תשובות ורעייון למסלול.
1. המסלול שלך קצת בעייתי. הקדשת המון זמן למקומות שבד"כ אנשים נמצאים בהם יום או יומיים. למשל, בהירושימה מספיקים בהחלט יומיים (שני לילות). באוסקה בד"כ אנשים עוברים בדרך לקיוטו ונשארים מקסימום יומיים. מה תעשה שם 5 ימים? עדיף להעביר את הימים האלו לקיוטו שבה אפשר בקלות להיות שבועיים..
בנוסף, מה יש לך בנאריטה? זו עיירה/עיר שקרובה לשדה התעופה ועד כמה שידוע לי אין בה שום דבר מיוחד. כנ"ל לגבי נגויה. זו עיר מודרנית אמנם, אבל אין בה שום דבר מיוחד פרט לכך שמחליפים בה רכבת בדרך לאלפים היפנים (איזור טאקאיאמה).
אם היו לי שלושה שבועות ביפן והייתי נוחת בטוקיו וממריא ממנה, הייתי בונה מסלול אחר. משהו בסגנון הזה:
נחיתה בטוקיו ו-2-3 ימים בה להתאפסות ואז הפעלת הפאס לנסיעה לקיוטו.
בקיוטו 5-6 ימים עם טיול יום לנארה.
ואז - הירושימה 2 ימים (כאשר מגיעים להירושימה בצהריים ואפשר להספיק לבקר בפארק השלום ובמוזיאון הפצצה באותו יום ולמחרת את רוב היום לבלות במיאג'ימה).
פה יש שתי אפשרויות -
א. אוסקה שני לילות
טאקאיאמה וקאנאזאווה - לילה בכל מקום - זה איזור האלפים היפנים.
וטוקיו לעוד 5-6 ימים. בשלב הזה הפאס עדיין יהיה בתוקף לעוד יומיים אז אפשר לנצל אותו לטיול יום להאקונה (שם אפשר לראות את פוג'י). בנוסף אפשר עוד טיול יום לקמקורה מטוקיו.
ב. אוסקה לילה אחד
טאקאיאמה וקאנאזאווה - 3-4 לילות (שני לילות בראשונה) וביקור גם בעמק קיסו.
ולסיים בטוקיו כפי שכתבתי קודם.
אפשרות אחרת:
מטוקיו להירושימה כמו שכתבתי.
ואז - מהירושימה להגיע לאי נאושימה -אי האמנות שנמצא בין הירושימה לאוסקה. לישון שם לילה ואחרי כן לנסוע לקיוטו.
ולהמשיך לאוסקה ללילה אחד ואז לאלפים היפנים. עוד משהו לגבי אוסקה - המרחק בינה לקיוטו הוא בערך חצי שעה ברכבת רגילה. בין שתי הערים, אוסקה 'חיה' יותר בלילה מאשר קיוטו לכן, אם תרצה לחוות קצת יותר מאוסקה תמיד תוכל לעלות על רכבת ולנסוע לאוסקה אחרי הצהריים-ערב, לבלות בה כמה שעות ולחזור לפני שנגמרות הרכבות סביב חצות.
2. לגבי JR פאס - הפאס אכן שימושי יותר בנסיעה ברכבות בין עירוניות (רכבות רגילות וגם ברכבות המהירות - השינקנסן). הפאס טוב גם למעבורת לאי מיאג'ימה. בתוך הערים הוא פחות שימושי. בטוקיו באופן חלקי (יש קוים שהוא תופס בהם אבל לרוב הקוים הנוחים יותר לא כלולים בו), בקיוטו פחות ושם התחבורה מבוססת בעיקר על אוטובוסים. בתוך הערים עלות הנסיעות נמוכה למדי (סביב ה-200 ין) לאפשר לקנות כרטיס דמוי רב-קו (בכל עיר יש סוג משלה אבל רובם תופסים בכל מקום). אתה מטעין עליו כסף ומשלם איתו בכניסה לרכבות/אוטובוסים. את הפאס אתה יכול לבחור להפעיל ביום שבו תצא מטוקיו לכיוון קיוטו או הירושימה (או לאן שתבחר לנסוע מטוקיו). המלצה שלי: אם אתה יודע מראש מתי תיסע ולאן, כבר במעמד הפעלת הפאס בקש כרטיסים לכל הרכבות הבין-עירוניות. זה יחסוך לך המון זמן.
כשאתה מוציא כרטיסים לרכבות זה בד"כ כרטיס עם מקום שמור. ישנה אפשרות לנסוע בלי מקום שמור אבל בקוים מסוימים אין אפשרות כי אלו קוים עמוסים מאוד, למשל, הקו בין קאנאזאווה לטוקיו נפתח רק לפני שנה והוא מאוד פופולרי לכן חובה להוציא כרטיס מראש והוא בהכרח עם מקום שמור.
3. תחבורה לשדה התעופה - הכי נוחה זו רכבת 'נאריטה אקספרס'. היא נוסעת בערך שעה ומביאה אותך לכל הטרמינלים הבינ"ל בנאריטה. היא לא כ"כ זולה אבל מאוד נוחה. אופציה אחרת זה לקחת אוטובוס-לימוזין. יש כמה וכמה חברות כאלו שפועלות בטוקיו. המחיר בערך שליש מהרכבת אבל זמן הנסיעה הוא כשעה וחצי. עד כמה שידוע לי הפאס לא תופס ברכבת לנאריטה אבל בזמן שתיסע לשדה ממילא הוא כבר לא יהיה בתוקף.
לבסוף, לפני שאתה מתכנן מסלול, אם עדיין לא קראת מידע על המקומות בהם אתה מתכוון לבקר, עשה זאת בהקדם. בדוק את האתר הזה:
http://www.japan-guide.com/
האתר הזה הוא סוג של תנ"ך למטיילים ביפן ויש בו ערימות של מידע כולל הצעות למסלולים של 10 עד 21 יום.