Commander Bauer
New member
צריך עזרה - מחפש רואה חשבון עם רשיון קנדי וישראלי
היי חברים,
הגשתי מועמדות להגירה דרך התוכנית הפרובינציאלית החדשה של SINP ביוני.
אחד הדברים הכי קריטיים שם זה הוכחת מקורות כספיים להגירה שלושה חודשים אחורה, ושיהיו מהסוג:
Only the following funds will be accepted: checking accounts, savings accounts, GICs, Mutual Funds, RRSPs, TFSAs, term deposits and time deposit
הגשתי להם כנראה קצת יותר מדי מסמכים (קרן הפנסיה+פיצוי פיטורין שלי, הקרן של אשתי, וקרן ההשתלמות שלי), וכנראה לכן קיבלתי בליל יום חמישי את המכתב הזה:
----
Missing and/or incomplete documents: Principal Applicant - Commander Bauer
Proof of Transferable Settlement Funds
The minimum required amount for your application is based on the size of your family and outlined in the table below.
Your settlement funds must meet the following criteria:
• The minimum amount must be maintained for at least 3 months prior to submitting your application to the SINP and you are required to maintain these funds throughout the entire immigration process.
•The account(s) must be in the principal applicant or spouse’s name(s) only.
• Account statements must show detailed transaction history.
• Only provide documents for accounts that maintain the minimum required value, not documents for all financial assets.
• Only the following funds will be accepted: checking accounts, savings accounts, GICs, Mutual Funds, RRSPs, TFSAs, term deposits and time deposit
-------
יש לי כ 43 ימים להגיב לזה.
מה שאני חושב לעשות זה:
תודה!
היי חברים,
הגשתי מועמדות להגירה דרך התוכנית הפרובינציאלית החדשה של SINP ביוני.
אחד הדברים הכי קריטיים שם זה הוכחת מקורות כספיים להגירה שלושה חודשים אחורה, ושיהיו מהסוג:
Only the following funds will be accepted: checking accounts, savings accounts, GICs, Mutual Funds, RRSPs, TFSAs, term deposits and time deposit
הגשתי להם כנראה קצת יותר מדי מסמכים (קרן הפנסיה+פיצוי פיטורין שלי, הקרן של אשתי, וקרן ההשתלמות שלי), וכנראה לכן קיבלתי בליל יום חמישי את המכתב הזה:
----
Missing and/or incomplete documents: Principal Applicant - Commander Bauer
Proof of Transferable Settlement Funds
The minimum required amount for your application is based on the size of your family and outlined in the table below.
Your settlement funds must meet the following criteria:
• The minimum amount must be maintained for at least 3 months prior to submitting your application to the SINP and you are required to maintain these funds throughout the entire immigration process.
•The account(s) must be in the principal applicant or spouse’s name(s) only.
• Account statements must show detailed transaction history.
• Only provide documents for accounts that maintain the minimum required value, not documents for all financial assets.
• Only the following funds will be accepted: checking accounts, savings accounts, GICs, Mutual Funds, RRSPs, TFSAs, term deposits and time deposit
-------
יש לי כ 43 ימים להגיב לזה.
מה שאני חושב לעשות זה:
- להוציא "דוח ערכי פידיון" עדכני - עניין של ימים.
- להוציא אישור על כך שפיצוי הפיטורין מופשרים וניתנים למשיכה, וגם הפנסיה ניתנת למשיכה בניכוי 35% מס - כבר ביקשתי, אבל ייקח 30 יום להוציא לצערי.
- בעזרת כל אלו, למצוא רואה חשבון מוסמך בישראל וקנדה, שיוכל לתת לי מכתב, המאשר כי קרן הפנסיה הזו מקבילה ל RRSP הקנדית!
תודה!