פנימיות יום
פנימיות יום נועדו בעיקר לאוכלוסיות ילדים במדד סוציואקונומי נמוך שהוריהם אינם מסוגלים לספק להם מסגרת ביתית או חוץ ביתית תומכת בסיום יום הלימודים. לעיתים ההורים אינם בבית מפני שהם עובדים שעות ממושכות וידם אינה משגת לרכוש שרותי מטפלת או משפחתון ולעיתים מדובר במשפחות לא מתפקדות , קרי הילד מגיע הביתה אינו מקבל ארוחה , אין מי שידאג לגבולות ומסגרת הולמת ויוצא שאותם ילדים מוצאים עצמם בדרך כלל משוטטים ברחובות. יחד עם זאת אין מדובר לרוב במשפחות שיש להרחיק מהן את הילד לסידור חוץ ביתי קבוע כגון פנימיה או אומנה ובדיוק במקום זה נולדו "פנימיות היום" קיימים סוגים שונים של פנימיות יום. חלקן מופעלות במסגרת בית הספר: הילדים מסיימים ללמוד ברבע לאחת, נניח, ונשארים עד ארבע. מקבלים ארוחת צהריים,מכינים שיעורי בית ומקבלים העשרה. מסגרות מסוג זה ניתן למצוא בבתי ספר הממוקמים בשכונות מצוקה. מסגרות דומות קיימות גם בבתי ספר בשכונות רווחה, אבל אז מדובר במסגרת שממומנת בכספי הורים והתכנים הם בעיקר בכיוון חוגי העשרה. מסגרת נוספת בקטגוריה זו היא המועדונית השכונתית: שוב הילדים מגיעים לשם בדרך כלל בהסעה לאחר סיום הלימודים, מקבלים ארוחה , מכינים איתם שיעורי בית והם שוהים שם בערך עד 18.00 יתכן וזאת המסגרת שאמך מבקשת להקים. איני מכירה חומר ספרותי העוסק בנושא זה, אך אם אמך היא עו"סית, הרי שהתחום מוכר היטב לשרותי הרווחה וברשויות רבות אף מתופעל באמצעותם (בעברי כסטודנטית עבדתי במקום כזה וקיבלתי שכר משרותי הרווחה). לכן לא יקשה עליה לברר , לבקר ולקבל מידע מקיף על סוגי מסגרות שונות ובהתאם לבנות את המקום שהיא מבקשת להקים. באופן עקרוני זו מסגרת אשר אמורה לקבל את הילדים לאחר שעות הלימודים , לספק ארוחת צהריים, לסייע בהכנת שיעורי בית ולספק פעילויות העשרה שלרוב אינן זמינות לילדים. רצוי שיהיה גם מרכיב טיפולי וקשר עם בתי הספר. מצרפת לך דך קיורים בנושא פנימיות יום, גם אם אין מדובר בחומר ספרותי ניתן להתרשם כיצד המסגרות בנויות ולנסות גם לבקר בהן. בהצלחה