צריך עזרה עם שידרוג המערכת

voldani

New member
צריך עזרה עם שידרוג המערכת

יש לי שתי זוגות אופני כביש - אחד ברמת כניסה של ממש (GIANT OCR) כבן 6 עם מערכת SORA 8 הילוכים. משמש היום כאופני עיר לרכיבי לעבודה. זוג השני ברמת כניסה עליונה (MERCKX EMX-1) עם מערכת 105 10 הילוכים המשמש לרכיבות סוף שבוע, אימונים, רולרים וכו'. אני רוצה להחליף ל-MERCKX את הגלגלים וישנה אפשרות שיבוא גלגל עם מד וואטים. חשבתי שזה יהיה נחמד אם גלגל אחרי יוכל לעבור בין שתי הזוגות אבל אז אני צריך להחליף בזוג הישן את המערכת.
ישנן שתי אופציות - 1. להחליף את 105 על MERCKS למשהו (מה?) ולהעביר את ה-105 לזוג הישן - אפציה יקרה מאוד ולא נראה לי שתתן לי הרבה...
2. להתאים את SORA ל-10 הילוכים. וכאן אינני מספיק מבין :( האם מספיק להחליף שיפתרים + מעבירים + כבלים + קסטה ושרשרת ולא לגעת בקראנק ובלמים?
עד כמה במקרה זה שווה לבדוק אופציה של יד שניה בשני המקרים? (חוץ מקסטה ושרשרת שמתבלאים)
או בכלל לוותר על העניין ולהשאיר מד וואטים רק על זוג אחד ולא לגעת במערכות בכלל?

תודה רבה על העצות ועזרה!
 

rolling9stony

New member
לגבי האופציה השניה - מאוד לא כדאי.

אתה כן צריך להחליף גם את הקראנק, ובעצם אתה מחליף את כל המערכת, חוץ מבלמים. מדובר על הוצאה לא קטנה ולא מעט התעסקות. אתה בעצם תשקיע במערכת החדשה יותר ממה ששווים כל האופניים.
ומה יקרה אם עוד שנה תרצה מערכת של 11 הילוכים, מה שכבר הולך והופך לסטנדרט. כבר יש היום בשוק מערכת 105 עם 11 הילוכים -
http://www.chainreactioncycles.com/il/en/shimano-105-5800-11-speed-groupset/rp-prod116477

לגבי האופציה הראשונה - אם אתה מעביר את ה 105 שלך לאופני העיר, וקונה מערכת חדשה לאופני ה "כניסה עליונה" - אז סביר להניח שכבר תלך על מערכת 11 הילוכים, כי זה מה שהולך עכשיו. שוב תהיה בבעיה.

סתם שאלה - למה חשוב לך להחליף גלגל אחורי בין שני הזוגות? בשביל האופני עיר - קח גלגל פשוט חזק ואמין, כמו שבטח כבר יש לך, וסע איתו. בשביל מה אתה צריך מד וואטים על אופני עיר?
לגבי גלגלים חדשים למרקס - אם אתה כבר משקיע בגלגלים, עדיף להסתכל קדימה, שיתאימו גם ל 11 הילוכים, לגבי האופני עיר - פשוט תשאר עם מה שיש.
 

voldani

New member
תודה!

תודה על התשובה.
אני כן מודע לעניין של 11 הילוכים.
הגלגלים החדשים יהיו תואמים ל-11. (מתלבט כרגע בים SHAMAL ULTRA לבין BOYD ALTAMONTE כאשר באותו מחיר יהיו כבר עם מד וואטים או חצי מחיר בלי...)
כעקרון לא חובה להעביר מד וואטים לאופני עיר, אבל מכוון שמחליף עבודה ויהיה לי הרבה יותר זמן ומרחק רכיבה עליהם אז חשבתי להפוך את הרכיבה השיגרתית לחלק מאימון...
חוץ מזה לאחר החלפת גלגלים למרקס אני נשאר עם זור R500 במצב טוב וחשבתי באופן קבוע להעביר אות ל-GIANT שבו גלגלים על הפנים :( (לא בטוח אם אפשר לשים קסטה 8 על R500)
 

rolling9stony

New member
אפשר לשים קסטה 8 על R500!

בעקרון על כל גלגל של 10 אפשר לשים קסטה של 9-8, כי זה אותו הרוחב.
 

rubber duck

New member
בראיה של חובב שידרוגים ושינויים

אתה מחפש משהו מסובך למדי

האופציה הזולה ביותר לבצע את מה שאתה רוצה לעשות
היא לחפש גלגל וואיטים משומש ( במצב טוב )
ולחפש מערכת 10 של שימנו משומשת ( במצב טוב )
קח בחשבון שסביר שתצטרך להחליף גם את הקראנק
יש בשוק מערכות 105 או אולטגרה משומשות במחירים סבירים למדי
אבל הכל עיניין של מקח וממכר

להערכתי הכנה
יהיה לך זול יותר למצוא אופני כניסה משומשים בני כמה שנים ( אלומיניום ) עם מערכות 105 וגלגלים סבירים

ומאאחר ואני יהודי - אענה בשאלה
האם אתה חייב גלגל וואטים ?
בעיני אישית
מי שלא חייב אימוני וואטים ( אלא רוכב כמוני בשביל הכיף )
עדיף שישקיע בסט גלגלים אייכותי שייתן לו חוויתרכיבה טובה

שרון
 

voldani

New member
אתא צודק בהכלת!

ראשית לא חייב גלגל וואטים - ולא חייב מד וואטים בכלל :)
שנית השקע בגלגלים טובים חשובה לי יותר ממד הווטים ובנוסף את גלגלי הווטים שראיתי עד כו בשוק לא אהבתי...
מצאתי זוג מעניין בהרכבה ע"י איזה חברת בוטיק אמרקאית וכאופציה אפשר להרכיב אותם על POWERTAP . מכוון שיש איזה תקציב והוא מספיק כדי לבצע את התוספת - חשבתי למה לא?

לקנות עוד זוג אופניים לא בא בחשבון...
לגבי אופציה שאתא מציע אני בדיוק חושב - ראיתי שמישהו מכר 105 משומש בכ-500 ש"ח (מעולה! רק שהקראנק לא במידה שלי...ורק קראנק יעלה עוד סכום זהה) אבל זה בהכלת כיוון!
כלומר עם אוכל להסיג מערכת משומשת עד כ-700 ש"ח ועוד עבודה להחליף (מכווה להסתכם בכ-1000 ש"ח אני אלך על זה.)

תודה על המלצות וראיונות!
 

rubber duck

New member
נשמע התחלה של פרויקט

אישית הייתי הולך על גרופ כזה ( בודק תקינות )
את הקראנק הייתי וכר במחיר מוזל וקונה אחר משומש במצב טוב שמתאים לי

לגבהי השאר
גלגלים וכו
נשמע טוב

שרון
 

voldani

New member
וואחאט פרוייקט :)

אם כבר אתא נשמע אחד שמבין

איך בודקים תקינות? אני מניח שעיקר הבדיקה זה שיפטרים. מעביר קידמי - אין שם יותר מדי עניין (רק שלא עקום או משהו בולט כמו בגיע ממשית במתכת). קראנק - מצב השיניים. בלמים? מעביר אחורי? קסטה?, שרשרת (לא בעייה לבדוק מצבה) וגם מצבם פחות מעניין...
 

rubber duck

New member
זה נשמע הרבה יותר ממה שזה באמת

לגבי בדיקה
שיפטרים - אם מורכבים עדיין על אופניים , לבצע סידרה של העברות הילוכים מקצה לקצה
לחשו אם יש קפיצות או העברות כפולות ( חשוב מאד לשים לב לזה בשימנו מאחר והשיפטרים אינם ניתנים לפתיחה ותיקון )
במידה ולא מורכבים לחזור פעם אחרי פעם על קליקים בשני השיפטרים ולוודא שאין תחושה של רכובת או לחליפוין איזורי מתים
לא לשכוח לבחון לעומק סדקים / שברים ונזקים ( טבעי שיהיה קצת נזק משימוש שוטף )

לגבי מעבירים - מעברי קדמי - לבדוק כוח קפיץ
מעביר אחורי , כח קפיץ ותנועה חלקה
כמובן , לבדוק נזקים שיפשופים וכו
חשוב גם לבדוק את גלגלי השיניים ולראות שאין שיניים שחוקות מאד .........

לגבי קראנק - מבט כללי
לחפש שיניים עקומות / שחוקות באופן קיצוני ( קראנק אמור להחזיק עשרות אלפי קילומטרים )
במידה וניתן לבחר בין החלקים , לבדוק חופשים
ולזרוק מבט על ההברגות של הפדלים , שוב לחפש בן נזקים / שבבים שמעידים על הכנסת פדל לא נכונה



יש שני רכיבים שבעיני אינם נחשבים מבחינת הרכישה
קסטה ( רכיב מתכלה ) ושרשרת ( סופר מתכלה )
לא הייתי מתאמץ לבדוק אפילו את מצבן , מתיחס אליהן כאל חלקים שאני לא אשתמש בהם


קצת לגבי הליך ההרכבה
הוסף לעלויות
סט כבלים חדש
וסט מובילים
לא לשכוח גם סרט כידון

במידה ואתה ניגש לחלנות , קח בחשבון עוד 250 שקלים לערך ( על העבודה )

שרון
 

voldani

New member
פשוט ווואוווו!!!

תודה על פירוט והסבר כה מפורט!!!
אבדוק אם מערכת ספיציפית עדיין אקטואלית, אם לא נתעזר בסבלנות ונחפס משהו במצב סביר ולא יקר :)
וכן - קסטה, שרשרת , כבלים וסרט כידון יש לי ספרים גם ל-8 וגם ל-10הילוכים ולכן לא מחשיב אותם.
 
למעלה