השבויים והנעדרים
שלום שריי, לדעתי, אחד הנושאים הכי אקטואלים כעת (ותקני אותי אם אני טועה) הוא נושא השבויים והנעדרים, בעיקר לנוכח עסקת חילופי השבויים ההולכת וקרבה. יש לי איזה רעיון בנושא, ואשמח אם תכתבי לי ביקורת על הרעיון: עוד לפני הפעולה יש להכין את האולם או החדר בו תערך הפעולה: יש לתלות בלונים כחולים, לתלות תמונות של הנעדרים והשבויים ולהדביק סטיקרים הקוראים לשחרורם. בתחילת הפעולה צריך להשמיע לחניכים את השיר "כשתבוא" של בועז שרעבי (שנכתב למען שחרורו של רון ארד). ניתן להשמיע אותו מדיסק או קלטת, אך לעדתי, חשוב שתנסי להשיג את הקליפ שבו מראים את הנטישה של רון ארד ואת התמונות שלו מהשבי ומלפני השבי (נדמה לי שיש דבר כזה במוזיאון חיל האויר). בתום השיר צריך לספר לחניכים מעט (ובשפה שלהם) על רון ארד (אם את צריכה מידע - צרי עמי קשר במסרים) ועל נסיונות שחרורו שכשלו. בתום ההסבר על רון ארד צריך להגיד לחניכים שיש עוד שבויים ונעדרים כמו רון ארד ואז לספר בכמה מילים על כל שבוי ונעדר (גלעד שליט, אהוד גולדווסר, אלדד רגב, גיא חבר, צבי פלדמן, יהודה כץ, זכריה באומל ואפשר להוסיף גם את יונתן פולארד - אם את צריכה פרטים עליהם, צרי קשר במסרים). לאחר מכן צריך לשאול אותם כל מיני שאלות בנושא: למה חשוב לשחרר אותם? מה לדעתם קורה לאנשינו בשבי? מה קורה למשפחות הנעדרים? ועוד שאלות בסגנון. בתום השאלות צריך לספר לחניכים על המחיר הכבד שישראל צריכה לשלם: שחרור מאות רוצחים תמורתם. לאחר מכן יש לשאול את החניכים את דעתם בדילמה (שחרור רוצחים תמורת שבויינו מול היעלמות נצחית של השבויים וסבל המשפחות). אם אחד החניכים מציע משהו אחר כמו פעולה צבאית, צריך לספר לו על ההשלכות (כמובן בשפה שלו) כמו מבצע לשחרור החטופים באנטבה אל מול כשלון המבצע לשחרור נחשון וקסמן שהביא למותם של שני חיילים. לאחר ההסברים והשאלות (ניתן לדלג על השאלות אם אין בהם עניין בקהל או אם זה לא מתאים או לא מסתדר עם הזמנים) יש לבקש מהחניכים לכתוב מכתב או לצייר ציור לאחד הנעדרים או השבויים ולהציג אותו בפני כולם. בסיום הפעולה אפשר להקריא את המכתב ששלח רון ארד מהשבי או מכתב מאמו, אשתו או בתו או שניתן להשמיע את השיר "הביתה" של ירדנה ארזי. שוב, אשמח לשמוע את דעתך בעניין.