יש לי חדשות בשבילך
טוב, אולי לא אלה שרצית לשמוע, אבל בכל זאת - לאף אחד אין פירוש של קאסוטו לפרק י"ז בשמואל א', וכך גם לרוב ספרי התנ"ך. משה דוד קאסוטו כתב פירוש לתחילת ספר בראשית ולספר שמות בלבד. הפירוש המוכר בשם "קאסוטו" על התנ"ך כולו, הוא של אליה שמואל הרטום. אמור מעתה: פירוש הרטום ולא פירוש קאסוטו. והדבר העצוב-מצחיק בסיפור הזה הוא שבחוגים שבהם קאסוטו מוחרם (בשל דברים שאמר/כתב ואינם מקובלים בלימוד המסורתי של התנ"ך) בגלל הטעות הזאת מוחרמת גם סדרת הפירושים של הרטום, שבהם אין כל בעיה (אם נוציא מכאן את שאלת מודרניותו, והעובדה שאינו כתוב בכתב רש"י. דבר שבעבר בוודאי היה כרטיס כניסה לכל מי שרצה להיכנס ל"מועדון" פרשני התנ"ך המקובלים). טוב, לא עזרתי לך, מצטערת. אבל אני מקוה שלפחות סייעתי בשירוש השגיאה הנפוצה.