צריך עצות... בנוגע לוותק

Mr Chucky

New member
צריך עצות... בנוגע לוותק

אני לומד כבר מכיתה ה´ (עכשיו אני בי"א), שזה קרוב לשבע שנים, ולפי דעתי אני מנגן ברמה מאד נמוכה... בתחילת השנים ניגנתי על אורגן עד איזה כיתה ח או ט שבהם עברתי לפסנתר, ומכיוון שאני לא ממש אוהב מוזיקה קלאסית אז המורה שלי הביאה לי כל מיני שירים מוזרים... כיום למשל אני מנגן את ה ENTERTAINER של ג´ופלין, אבל בגירסא קלה יחסית.. לא יותר מ2 תווים יחד בבסים... או למשל כל מיני מנגינות מספרים של דיסני עם באסים יחסית קלים, ונראה לי שהמורה שלי תוקעת אותי... עוד בעייה שאני לא יודע לקרוא ממש טוב את תווים במפתח פה ולוקח לי זמן, וגם לוקח לי זמן עד שאני מתחיל לנגן מנגינה מהר ואני מנגן בהתחלה לאט... נורא לאט... הייתי רוצה לקבל אולי בכלל דעה אם זה נורמלי, וגם כן עצות מה אני יכול לעשות בנדון חוץ מלעבור לקלאסי או לפטר את המורה :) אולי איזה תרגילים שישפרו אותי או משהו... אני גם ממש מעוניין להתחיל לנגן ג´אז אבל אני חושש שאני ברמה נמוכה מדי...
 

Mr Peiser

New member
תגובה.

שבע שנים הם בהחלט זמן שניתן לצבור בו וותק וניסיון. אני כמעט בטוח שגם אם אתה לא כל כך מוכשר בטוח שלמדת משהו בשבע שנים האלה. ייתכן שהבעיה היא במורה, תבקש ממנה לנסות לנגן דברים יותר מסובכים שיקדמו אותך או שתחפש מורה אחר. בקשר לקריאת תווים כל מה שצריך זה אימון! נכון שיש מי שהולך לו יותר בקלות ומי שיותר קשה לו אבל סך הכל זה כמו לקרוא כתב רגיל רק את מה שכתוב מתרגמים להקשות על המקלדת וכל מה שצריך זה אימון ועוד אימון... לקרוא הרבה...להוציא קטעים שיש בהם הרבה תווים ופשוט לנגן אותם. מוזיקת ג´אז היא פעמים רבות מוזיקה מהירה שדורשת הרבה קצב אז אולי כדי שתחשוב אם אתה ברמתך רוצה להתחיל ללמוד ג´אז.
 

seafox

New member
בכל מקרה העניין הוא נורמלי.

אף אחד לא קורא מהר ישר מתווים.יש הרבה דברים שצריך לזכור ולא זוכרים ישר. לוקח כמה פעמים.
 

frodo

New member
לא נכון..

זה תלוי. חבר שלי מנגן בפסנתר בערך כל החיים שלו, והוא לא ממש יכול לקרוא מתווים ישר, הוא צריך ללמוד את היצירה בע"פ, לעומת זאת, אני מנגן לבד, ללא מורה, משהו כמו שלוש שנים, ויש הרבה יצירות, תלוי במורכבות כמובן, שאני יכול לקרוא ולנגן. בכל מקרה רק נתתי את הדוגמה שלי, ואני בטוח שיש הרבה אנשים הרבה יותר כשרוניים ממני, ועם הרבה יותר נסיון, שיכולים לקרוא ולנגן יותר טוב מלקרוא ולדבר.
 
אין ספק שאתה צריך טלטול.

דברים שיכולים לעזור -תתחיל לאלתר! תתחיל לעשות תרגילי טכניקה, ותתאמן על מפתח פה. אולי לדוגמא תכתוב כמה מנגינות במפתח פה. תבין את המבנה של האקורדים, וגם תתרגל אותם לתוך היד. גם מפורקים.
 

utoo

New member
תקח יוזמה

לדעתי אתה צריך לכוון את המורה שלך לכיוונים שלך ואם זה לא הולך להחליף מורה. אני לומדת אצל מורה שהוא נגן ג´אז ולפי מה שהבנתי צריך לדעת לאלתר וכן זריזות. מי שלומד כבסיס מוזיקה קלאסית שהיא הקשה ביותר יכול לנגן אחר כך מה שהוא רוצה. דרך אגב אני דואגת ברוב המקרים להביא את התווים שאני רוצה לנגן בין אם זה מוזיקה קלאסית או כל משהו אחר.
 
להמון נגנים קלאסיים יש בעיה לאלתר.

אפילו דבר ים פשוטים. צריך ללמוד מבנה אקורדים ולתרגל אילתור
 

seafox

New member
זה באמת נכון.

אני מכיר מישהו שמנגן קלאסי אבל למרבה הצער רק קלאסי. פעם ביקשתי ממנו שיאלתר כי אני רוצה לשמוע איך הוא מאלתר...הצטערתי שביקשתי. שמיניות ביד שמאל שכל תיבה יורדות צליל בסולם דו מז´ור, וביד ימין,רק סולם דו מז´ור...חבל חבל.... הוא ניסה לנגן משהו של ג´אז...הוא ממש לא הצליח...כל הסינקופות בילבלו אותו.
 

דניעל

New member
שאלה לגבי אילתורים

כשהייתי בתיכון, היו בנות שיכלו להתישב ליד הפסנתר באולם המרכזי, לתת דרור לידיים שלהן, ולנגן מה שיוצא. הן יכלו גם לשלב קטעים ממנגינות מוכרות בדיוק במקום הנכון, ולהמשיך אחריהן הלאה עם האילתורים. יותר מכך, יכולתי להעלות כל שיר שהן מכירות, והן היו מנגנות אותו על המקום עם ליווי. איך עושים את זה? כלומר - איך מתחילים? התקדמתי שלב אחד בכך שלמדתי את סוד האקורדים. עכשיו אני ברמה שאני יכולה לפתוח ספר אקורדים לגיטרה, לנגן מנגינה פשוטה ביד ימין עם אקורדים ביד שמאל במכה ראשונה, ואם השיר לא מסובך מדי, זה גם נשמע די טוב אחרי פעמיים-שלוש. אני מסוגלת גם לפרק את האקורדים ולגוון אם נחוץ, וכרגע אני עובדת על נגינת האקורדים כאשר הצליל התחתון הוא לאו דוקא הסולם (יש לזה שם. להפוך את האקורד? משהו כזה? שכחתי...) בכל אופן - אני עדיין מרגישה רחוקה מהרמה שהן ניגנו בה. אני לא מסוגלת להתישב ליד הפסנתר, לחשוב על הפנתר הורוד, ולהתחיל לאלתר מסביבו. יש עצות?
 
כן - את יכולה להתחיל מדברים פשוטים

וכאלו שיושבים לך בראש חזק. בכל מקרה - המון נגינה חופשית כזאת. בנוסף את יכולה לנסות ללמוד לזהות מרווחים והרמוניות - פיתוח שמיעה בקיצור.
 
למעלה