ענבל יקרה,
קודם כל תרשי לי לציין שזה נושא מצויין ואף חשוב להעביר אותו לילדים בפעילות חברתית. ראשית את חייבת ללמוד טוב את הרקע של הרצל וכמובן להכין לך נקודות לפעולה כדי שאם יהיו לילדים שאלות לא צפויות יהיה לך תשובות בשלוף. אני ממליצה לקחת כמה מטודות שילדים בגיל הזה אוהבים:
בינגו
סרט
חידון
תפזורת
כתיבת שיר
ציור קריקטורה
המלצה: להכין מצגת שמספרת בקצרה על נקודות חשובות בחייו של הרצל. ועכשיו כל מה שנותר לנו זה לפתח אותן:
את הפעילות הייתי פותחת במשחק פתיחה שדווקא לא קשור לנושא הפעולה אבל שקצת יעורר אותם. לדוגמא: סלט פירות, אני יושב תחת עץ רענן וחכה ל..., 23 זוז ועוד...
להקרין את המצגת כדי שיהיה לנו רקע טוב לכל הפעולה והילדים יבינו פחות או יותר על מי מדובר.
מחלקת את הקבוצה ל-2 קבוצות ומתחילה בתחרויות.
תפזורת- מחלקת לכל קבוצה בריסטול שעליו ישנה תפזורת ומקציבה ל-2 הקבוצות זמן והקבוצה שמוצאת הכי הרבה מילים הקשורות לבנימין זאב הרצל בתפזורת מקבלת נקודות.
כמון שצריך להכין מראש לוח ניקוד
חידון- כל קבוצה מקבלת 3 שלטים בכל שלט כתובה אות: א', ב' ו-ג'. המדריך מקריא לקבוצות שאלה ומקריא 3 תשובות (א', ב', ו-ג'). הקבוצה צריכה להרים את השלט עם האות שלדעתם מסמלת את התשובה הנכונה.
כתיבת שיר- על כל קבוצה לרשום שיר על הרצל במנגינה מוכרת: סופרסטאר, פסטיגל פנטזיה (שיר הנושא), טיף וטף, אין חגיגה בלי עודה ועוד... ולהציג את השיר לקבוצה. השיר שידבר הכי הרבה על חייו של הרצל מזכה את הקבוצה שלו בנקודות.
בינגו- לקחת כמה שיותר מיילים שקשורות להרצל (בנימין זאב תיאודור הרצל, חוזה המדינה, 1860- השנה בה הוא נולד, עיתונאי, עיתונאי, משפטן, סופר, מחזאי יהודי, בודפשט, מדינת היהודים, הקונגרס הציוני, באזל, אוגנדה ועוד...), להכין לוחות בינגו לכל חניך ופשוט להגריל כל פעם מילה וילד שנמצאה אצלו המילה צריך לומר איך זה קשור להרצל.
קריקטורה- כל קבוצה צריכה להכין קריקטורה על דמותו של הרצל ולהסביר למה בחרו לעשות את הקריקטורה הזו. ניתן גם לתת להם להכין פסל בדמותו של הרצל מחומרים ממוחזרים.
סיכום נקודות וחלוקת פרסים לקבוצה המנצחת.
לסיום הייתי מקרינה לחניכים קטע שעשו על הרצל מתוך ה-DVD של "סבא טוביה"- סיפורה של מדינה.
צ'ופר- לצייר דגל ישרל מצד אחד של הדף ומהצד השני לכתוב "אם תרצו אין זו אגדה". ניתן לצייר במקום דגל לב, לצלם תמונה של הרצל ועוד. שיהיה לך המון בהצלחה