פעולות ישנות שלי-
קפצתי לבקר בפורום (עד לפני שנה וחצי היה ההום פי'ג שלי). פעולה ראושנה - פעולה שנבנתה לכיתות ג' ואני לא ממש אוהב אותה... *הפעולה הנ"ל היתה פעולת סיכום, באחת מהפעולות לפניה המצאנו את "חוק הקללות" שבו אחרי שמישהוא אומר 3 קללות הקבוצה נותנת לו משימה (כולל את המדריך שבפעולה הראשונה קצת מקצין את זה) מערך פעולה - פירוט לפי שלבים – שלב 1 של הפעולה: שלב א': הקבוצה משחקת עם עצמה כדורגל במגרש.... בסוף המשחק אחרי שלא כל כך סופרים נקודות המדריך מחליט שהקבוצה המפסידה היא בעצם הזוכה! ומכריז על כך; החניכים מתגרים ומנסים לפתור את הענין בדרך שלהם(כנראה שתהיה אלימה-לא?) בכל"ז נותנים לקבוצה ה"מנצחת" פרס שלב ב': עומדים במעגל וכל אחד מקבל בתורו כדור: עליו לשיר איזשהוא שיר שהוא שמע במגרש הכדורגל(חוק הקללות עדיין בתוקף). מאוד יהיה להם קשה למצוא שיר ללא קללות - הם יכולים לשיר ביחד שלב ג': אחרי שמתעיפיים משלב ב' מתיישבים במעגל ומסבירים להם טיפה על האלימות היום יומית בספורט כדיון מעבירים כדור וטוש וכל אחד כותב את דעתו על הענין במשבצת מסוימית – המדריך מקריא וממשיכים ע"י דיון בע"פ שלב 2 של הפעולה: הדילמה – שלב זה מעביר אותם בסבב של דילמות שלב א': 2 פעילם עומדים בצד ומדברים על הרכבת התורן(זה של הדגל נו...), בינהם מתפתח ריב שמתחיל מ"קללות חברותיות" – ממשיך להרמת הקול – מתקדם ל"העלבות" – עובר לדחיפות- גורר אלימות מילולית – ואז שואלים את החניכים אם הם רוצים לראות את המשך הריב? שלב ב': במידה והחניכים בוחרים בהמשך הריב – נותנים להם את הדילמה הבאה: (מאותו הרגע-בוחרים זוג חניכים כל פעם שימשיכו את ההמחזה) אם אחד מאותם נערים נפצע והגיע לבה"ח ואתם בטוחים שאתם בסדר איך תגיבו? במידה ובוחרים שהריב נגמר – נותנים להם את הדילמה הבאה: האם היה ניתן למנוע את הריב? שלב ג': דיון קצרצר שלב 3 שלב א' עושים טבלה גדולה של "מחמאות" (איזה חתיך, ממש חמוד וכ'ו) שלב ב' מכינים עם החניכים קואקואה מילים יפות - הביתה חייב לזוז - מקווה למצוא עוד פעולה