צריכה עזרה מכולם מה עושים?

mani12l

New member
צריכה עזרה מכולם מה עושים?

שלום רב בני בן 11 התחיל ללמוד בחינוך המיוחד עקב לקות למידה הפרעת קשב וריכוז כבר חודשים שהוא לומד בכיתה קטנה יש לציין שכל פעם מתקשרים אלי מהבית ספר עם תלונות פעם הילד קילל ופעם רב עם ילדים והוא מקבל עונשים מהמורה כמו להושיב אותו עים ילדים בכיתה א' בלימודים וגם השהיה או שהילד ישב בחדר מורים כל שטות קטנה קוראים לנו לבוא לבית ספר אני מרגישה שהם לא יודעים להתמודד עם הילדים בני למד בבית ספר רגיל בכיתה רגילה מעולם לא היה בעיות עם הילד הילד חברמן וילד טוב ושהעברתי את הילד כל הזמן יש בעיות בני נורא רוצה לחזור לכיתה שלו לחברים שלו והוא כל הזמן בוכה שלא טוב לו ורע לו והמורות לא מתנהגות יפה לילד אני רוצה לומר שאני זאת שיזמתי שהילד יצא מהבית ספר לכיתה קטנה והיתה ועדת השמה והחלטו לפי האיבחונים שהילד צריך כיתה קטנה בני סובל מהפרעת קשב וריכוז,לקות למידה קושי בהבנת הנקרא . היום בעלי רואה שהילד בוכה ורוצה את הבית ספר שלו והחברים שלו הוא מרחם עליו ורוצה להעביר אותו לכיתה שלו אני במצב יאוש מצד אחד משקעים המון בילדים האילו אבל מצד שני עם רע לילד ולא טוב לילד אני ממש אובדת עצות האם להחזיר את הילד לכיתה הרגילה שלו ? אתמול בערב בני אמר לי שנימאס לו מהחיים אני מיואשת צריכה יעוץ ממכם מה היתם עושים במקומי ?
 

zorefs

New member
שיחה דחופה עם כל הצוות ומהר

איזה מן התנהגות זו גם בתי לומדת בכיתה קטנה ומעולם לא היה יחס כמו שסיפרת תזמי שיחה עם המנהלת המורה ויועצת ואם צריך תערבי את אגף החינוך בעירייה על ההתנהגות הזו. כך לא מטפלים בילדים האלה אומנם ההתאקלמות קשה אבל הדרכים שציינת לא מקובלים בכלל בתי בת 13.5 ומעולה לא היה דבר שכזה אל תכנעי ואם צריך תתעמתי עם הילד והמורה גם בהצלחה לך
 

twity28

New member
שלום, אני מורה לחינוך מיוחד

ויש לי את אותה בעיה שאת מתארת... הגיע לכיתתי ילד שעבר מהחינוך הרגיל אל החנ"מ .. הילד הזה עבר שלושה בתי ספר בחייו והוא רק בכיתה ו'!! הוא מתנהג באופן נוראי : חסר כבוד, מזלזל, צוחק על ילדים אחרים בקיצור עושה ככל העולה על רוחו!!! כאשר אני פונה לאימו היא בוכה לי שאני צריכה לעזור לה ושבבה"ס הקודם שבו הוא למד לא היו בעיות ולא התקשרו אליה כל הזמן.. אני יודעת מבה"ס הקודם שהוא בכלל לא היה בכיתה והסתובב כל היום מחוץ לכיתה.. לסיכום דברי אני רוצה לומר שצריך להסתכל על התמונה הכוללת וצריך לעזור למורה וביחד עם התלמיד לנסות למצוא מאין נובע הקושי שלו..שגורם להפרעות התנהגותיות...ולגבי העונשים זה באמת לא אתי להושיב ילד עם כיתה א' צריך לעצב איזושהו רפרטואר של עונשים ביחד עם התלמיד , ההורים והמורה... בהצלחה
 

Diana M

New member
שלום מאני

אכן את נמצאת במצב לא קל. אך על מנת לקבל החלטה נכונה כדאי לעשות הפרדה בין כמה נושאים: א. האם המסגרת של כתת החינוך המיוחד מצליחה לתת לבנך מענה בתחום הלימודי טוב יותר מאשר הכתה הרגילה? ב. האם התסכול של בנך מגיע מהיותו תלמיד חדש בכתה ולכן נדרש להסתגלות, דבר הדורש זמן ואינו מתרחש מיידית. אך אם זו הבעיה ואם אכן יסייעו לו להסתגל והוא ירגיש טוב יותר חברתית האם אז המעבר היה כדאי? ג. האם המקום אכן מתאים לילד ונותן מענה לצרכים שלו בצורה הוליסטית או שרק לחלק מהצרכים? למשל לחלק הלימודי כן אך לא לחלק החברתי? בקיצור, עליכם לקחת צעד אחורנית ובאמת לנסות ולבחון את במצב בצורה אובייקטיבית. טבעי שילדים מתלוננים ורוצים לחזור למקום ממנו הגיעו. להשתלב לוקח זמן. לעשות חברים חדשים, לוקח זמן וזו לא סיבה לעזוב את הכתה המיוחדת באם זו אכן נותנת מענה לצרכים של הבן. הרי לא עזבתם את החינוך הרגיל כי הכל היה שם טוב, הרי היו סיבות לכך שהחלטת לעבירו לחינוך המיוחד. הסיבות הללו בוודאי עדיין תקפות. מה שמטריד בעיני זו האי יכולת שלהם להתמודד עם הבעיות ההתנהגות של הבן. זה לחלוטין מתפקידם והוא אינו אמור להיות מוענש על כך שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז ולכן אולי גם בעיות התנהגות. דיאנה
 
למעלה