צריכה עצה בדחיפות !

אבאב13

New member
צריכה עצה בדחיפות !

לפני כשבועיים עשיתי מעשה לא כ'כ יפה. ראיתי מחברת פתוחה של אחותי הגדולה, והסתכלתי בהתכתבות שהייתה לה שם עם חברה. יש כמה פרטים שאני חייבת לציין לפני שמאשיך.. אני בת 13 ואחותי בת 15, אנחנו משפחה דתייה - לא חרדיים, דתיים לאומיים. אחותי הגדולה וההורים שלי לא כ'כ מסתדרים ורבים הרבה. בכל מקרה, לפי מה שהבנתי מהפתק, אני חושדת מאוד שאחותי מעשנת (סיגריות) אני לא יודעת איך זה אצלכם, אבל אצלנו לפחות בשכונה לא כ'כ קורה ששומעים על משהו בגיל הזה שמעשן והוא דתי. התוצאות של העישון מפחידות אותי מאוד, ואני יודעת שזה לא ברייא בכלל לעשן בגיל הזה. סיפרתי את זה רק לחברה הכי טובה שלי ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות. לספר או לא ? אם כן, למי ? להורים? למחנכת שלי או של אחותי ? ליועצת שלי או של אחותי (היועצת מודעת למצב המדורדר של אחותי) אם לא לספר, מה לעשות עם המידע הזה, הרי אני רוצה רק את טובתה ואני גם מאוד מתקשה לשמור מידע כזה ופוחדת שזה יפלט לי בטעות. בבקשה, אם יש לכם איזה עצה או דעה, אשמח מאוד שתשתפו אותי, אני צריכה שתייעצו לי. ♥תודה לכולם ! ד'א - העדפתי להשאר בשם בדוי וכן כתבתי רק את שתי האותיות הראשונות של שמי ושל שם משפחתי.
 

MeWithoutU

New member
היי

כתבת שאת חושדת שהיא מעשנת סיגריות?ביומן כתוב שהיא מעשנת או שפשוט משהו שהיה כתוב שם גרם לך לחשוד בזה? בכל אופן.
אם את בטוחה ב 100% שהיא מעשנת
- תיתפסי אותה לשיחה פרטית - רק את והיא ותדברי איתה על זה. תנסי להסביר לה את כל הבעיות שסיגריות עושות וכמה זה ממכר ומסוכן. את יכולה למצוא חומר על סכנות העישון באינטרנט ולתת לה לקרוא כדי שהיא תדע לא להיכנס לזה.
אם את לא בטוחה ב100%
שזה מה שהיא עושה - תנסי לעקוב אחריה (תתפסי אותה מעשנת) או כשהיא לידך תריחי אותה (אחרי שמישהו מעשן הריח של הסיגריות נדבק לבגדים, לשיער, לפה) ואז תדברי איתה על זה.
אם את לא בטוחה ולא מצאת שום הוכחה שהיא מעשנת וגם לא הרחת ריח, אלא סתם חושדת
- את יכולה להגיד לה שאת רוצה להתייעץ איתה ולהגיד לה שיש לך חברה בשכבה שגילית שהיא התחילה לעשן ושאת מאוד מודאגת לה (ככה שהיא לא תדע שזה עליה) ומה אפשר לעשות כדי לעזור לה כי זה מסוכן. ואולי ככה היא תנסה להבין את הדאגה שלך "לחברה" כביכול. בשלב זה לא נראה לי שכדאי לערב את ההורים בכלל בעיקר כשזה בכלל לא הוכח ב 100% חוץ מזה שרוב ההורים שהיו שומעים על דבר כזה ישר היו מתחילים להתעצבן ולצעוק ולכעוס - וזה לא יעזור בכלום לאחותך אלא יגרור אותה יותר למרוד! אבל רק את מכירה את הורייך, ואם את יודעת שהם יגיבו ברוגע ושבמקום להתעצבן הם ינסו לדבר יפה ולהסביר יפה לאחותך על זה, אז אולי כן כדאי לספר. מקווה שהצלחתי לעזור קצת. בהצלחה.
 

ththbh

New member
אם אכפת לך מאחותך

אז עדיף שתדברי על זה איתה לפני שאת אומרת להורים או לגורמים חיצוניים אחרים
 

second place

New member
אהלן../images/Emo13.gif

דבר ראשון יפה לך מאוד שאת דואגת לאחותך ושאכפת לך. אני זוכרת שכשהייתי קצת יותר קטנה ממך גיליתי שאחותי הגדולה מעשנת וזה נורא נורא הפחיד אותי והפריע לי. רצוי לציין שאומנם איפה שאת חיה העישון לא נפוץ אבל העישון בחברה הדתית קיםם בהחלט ולא פחות מאשר בחברה החילונית, גם חרדים מעשנים. בכל אופן, זה אומנם דבר מאוד לא בריא ולא מומלץ אבל זה גם לא חטא או דבר נוראי, מביך וכדומה. לכן כדאי לך לדבר עם אחותך על זה, לשאול אותה אם היא מעשנת הרבה, למה היא מעשנת ותגידי לה שזה מאוד לא בריא ושאת דואגת לה. יכול להיות שתגלי שהיא עישנה רק מספר בודד של פעמים עם חברים והיא לא מתכוונת לעשות זאת שוב. אם היא אומרת לך שהיא מעשנת והיא גם מתכוונת להמשיך, יכול להיות מאוד שכדאי לך לספר להורים שלכן אבל זה שיקול שלך בלבד ולא החלטה שמשהו יכול לבצע עבורך. בהצלחה!
 
למעלה