צריכה עצה בנוגע לסבא וסבא קשישים

cider24

New member
צריכה עצה בנוגע לסבא וסבא קשישים

שלום, סבא וסבתא שלי הם כמעט בני 90. גרים בדירת 3 חדרים. הם לא מעוניינים ללכת לדיור מוגן אך הם מתקשים בתפקוד היומיומי שלהם.
הם מתעקשים להישאר בבית.
הבעיה היא כזו.. דודה שלי שהיא בת 50 הביאה לפני 5 שנים ילד בתור אם חד הורית. כשנכנסה להריון ביקשה מסבא וסבתא שלי לגור איתם לחצי שנה הראשונה כדי לגדל את הילד בנוחות. כפי שאתם מתארים לעצמכם. דודה שלי נשארה שם עם הילד כבר 5 שנים. מצד אחד אפשר להגיד איזה יופי ככה יש לסבא ולסבתא תעסוקה עם ילד בן 5 בבית.
אך זה לא המצב, המצב הוא שדודה שלי לא מציבה גבולות לילד. והוא מתפרע ועושה בלאגן בבית כל היום ואף השבוע הרביץ לסבתא שלי. הדודה לא עוצרת אותו. ולהיפך, היא מזלזלת בסבא וסבתא שלי, צועקת עליהם המון, לא מעריכה אותם, מנחכת את הילד שלה גם לא לאהוב אותם, לא משלמת שכר דירה, חשבונות, אוכל, יושבת בבית ולא עוזרת להם בתפקוד היומיומי. ואם מבקשים ממנה עזרה היא צועקת עליהם.
אמא שלי עוזרת לסבא וסבתא שלי. היא מגיעה אליהם כל יום ולוקחת אותם לרופאים ועוזרת להם לנקות את הבית. מאוד קשה לי לראות את המצב הזה. ובגלל זה אני פונה כאן בפורום. לדעת מה אפשר לעשות במצב כזה. אני רוצה להתלונן למישהו אך אני לא יודעת למי. הדודה לא רוצה לעזוב את הבית. כל המשפחה כבר דיברה איתה אך היא לא מוכנה לעזוב. היא טוענת שסבא וסבתא שלי ימותו תוך חודשיים אם הנכד בן ה-5 לא יהיה איתם. הדודה לא עובדת. אבל יש לה דירה משלה שהיא יכולה לגור בה. אנחנו במשפחה רוצים להתולנן עליה ברשויות. אבל סבא וסבתא שלי לא רוצים "שהשכנים ידברו". הם לא רוצים לסבך את הדודה. ולא רוצים שיקחו ממנה את הילד או שיוציאו אותה בכוח מהבית. מה עושים במצב כזה? אני אובדת עצות. תודה ושבוע טוב.
 
סבא וסבתא

ממליצה לגשת לרווחה, לשכה סוציאלית הקרובה למקום המגורים,עובדת סוציאלית במחלקה לקשישים, היא תדע לעזור
בברכה
עו"ס טובה יששכרי
 

ladybug4NLP

Active member
יש בהחלט אפשרות לפנות את הדודה מהבית במיוחד אם יש לה דירה

והיא לא נזרקת לרחוב.

עובדת סוציאלית אכן יכולה לתת חוות דעת שהדודה עם הבן מזיקים
לסבא וסבתא בצורה זו או אחרת.

כמו כן אם הם זקוקים לעובד זר שצריך לגור איתם בבית-לא יהיה לעובד מקום מגורים בדירה קטנה שכזו.

בהצלחה
 
למעלה