צריכה עצה מסטודנטים לתואר ראשון

Optimistic Girl

New member
צריכה עצה מסטודנטים לתואר ראשון


אני התחלתי תואר באוניברסיטה רגילה {קודם למדתי בהפתוחה}

אני סמסטר א, ויש לי 8 קורסים בסמסטר

יש 2 מקצועות שהם קשים לי
1 מקצוע קל אך המרצה לא מובן ולא מבינה איך ללמוד למבחן.
1 מקצוע שאדרוש ללמוד אותו היטב תמושגים.

ו 4 מקצועות צריכה לחזור על החומר וזהו-יש לי ידע קודם בהם.

השאלה היא ממה אני מתחילה???
מהקל או מהקשה??
איך מחלקים תזמן בלמידה? =האם לכל 8 המקצועות או שמתמקדים בהכי קשים?
 

ebi83

New member
אם יש לך מטלות- אז בהתאם ללו"ז שלהן.

אם זו למידה כללית יותר, שינון חומר וכדו' אז לעשות לו"ז עם חלוקה דיפרנציאלית של הזמן לטובת הקורסים השונים על פי חשיבותם. שחשיבות היא גם לפי הנק"ז ולא רק לפי הקושי


ואם יש לך רצף של זמן ללמידה- לומד נושא מכל קורס ועובר בין אחד לשני אחרי שסיימתי נושא.
 

Optimistic Girl

New member
לא הבנתי

מה זה חלוקה דיפרנציאלית?
ומה זה חלוקת זמן לפי רצף למידה?
תודה
 

ebi83

New member
נסביר


דיפרנציאלית- חלוקת משאבי למידה (זמן, זמן איכותי מול זמן קצר ולחוץ, ספריה מול בית וכדו') בהתאם לחשיבות הקורס.
למשל, יש לך קורס קשה ששווה הרבה נק"ז- תשקיעי בו יותר זמן מאשר בקורסים האחרים ובמקום ובזמן שהלמידה שלך אפקטיבית יותר.

רצף למידה- יש לך יום חופשי, את יושבת ללמוד בו ופשוט לומדת נושא מסוים עד שסיימת ואז עוברת לקורס אחר. העניין המרכזי פה הוא שיש זמן ארוך שפנוי ללמידה. .
גם במקרה הזה הייתי מפנה את השעות הטובות שלך לקורסים החשובים.
 

אייני

New member
קודם כל, תשימי לב כמה הם תורמים לממוצע.

אם יש מקצוע שהוא ממש ממש קשה, אבל הוא תורם לממוצע 2 נקודות ולעומתו מקצוע קל יחסית שתורם 6, ברור שעדיף לך להשקיע בקל יחסית וללכת פשוט על "עובר" בקשה - 90-100 בקל יחסית ו60-70 בקשה יועילו בהרבה על פני 70-80 בשניהם..
אם כולם תורמים לממוצע באותו אופן, אז תבדקי את חלוקת הזמן. תשקיעי במקצועות הקלים יחסית ככה שתרגישי שאת יכולה להגיע ל90 ככה, ובמקצועות הקשים ככה שתרגישי שאת יכולה להגיע ל70-80, ובזמן הפנוי שיש, אם יש - תשקיעי עוד בקשים.
 

Optimistic Girl

New member
אז ככה

יש לי מקצוע קשה אחד שהוא 3 נז
ונראה לי כל האחרים זה כולם 2 נז

ה3 נז זה נותר ישפיע על הממוצע?
לא הבנתי אז במה להשקיע בהתחלה? בקשים אומבקלים? או חצי חצי?

תודה רבה על התשובה!!!
 

spaysi8

New member
אני הייתי מחלקת ככה-

(כמובן שאם יש עבודות בית או מבחן אז זה בעדיפות ואז הסדר משתנה, אבל אם רק צריך ללמוד בשביל המבחנים של סוף הסמסטר אז ככה הייתי מחלקת)

אני מתייחסת לזה שיש לך נגיד 5 ימים ללמוד בשבוע כי תמיד יש אילוצים ויוצא שיום-יומיים לא מצליחים באמת לעשות בהם ש"ב..

כל יום הייתי עובדת על אחד משני המקצועות הקשים (בגלל שהם קשים צריך לעבור עליהם יותר, אז הייתי דואגת כל יום לעבור על משהו שקשור אליהם)
בנוסף למקצועות הקשים נשארו עוד 6 מקצועות- יום 1 מוקדש למקצוע הקל הראשון שכתבת, יום 2 מוקדש למקצוע שנדרשים מלא מושגים, יום 3 הייתי לומדת 2 מקצועות קלים (מתוך ה4), יום 4 את שני המקצועות שנותרים וביום החמישי חוזרת על מה שהיה לי קשה במהלך השבוע.
כמובן שנשארו עוד 2 ימים פנויים שגם בהם הייתי חוזרת על החומר אם יש לי זמן במקרה..

סיבכתי? :p
 

עדי3592

New member
אחרי שסיימתי תואר הומני באונ' ת"א

אני יכולה לומר לך שהכל שטויות ולא באמת צריך ללמוד...
רק שבועיים לפני מבחנים...

אם זה סטטיסטיקה אז פשוט לעשות את העבודה והמטלות אם יש..ולהקשיב בכיתה כמובן, בשאר המקצועות שהן סתם הרצאות של העברת מידע לא צריך להיות נוכח, מספיק לצלם ממישהו...
 

Optimistic Girl

New member
שאלה

בלי צינית חלילה :

כשאת כותבת שהכל שטויות האם את סיימת עם ממוצע גבוה?

אני לומדת פסיכולוגיה וכולם חופרים לי שזה תואר קשה..

אם זה באמת שטויות אני שמחה

אני רוצה לסיים עם ממוצע מעל 95 זו השאיפה..


ועוד שאלה
אם המרצה אומר שנוכחות היא חובה-ואם נעדרים מעל 3 פגישות לא מגישים למבחן-זה באמת נכון???
או שהוא באמת מתכוון לזה?
 

עדי3592

New member
ממוצע 90

פסיכולוגיה זה לא תואר קשה...הרבה מלל...זה יחסית קל

לא שמעתי על אף אחד שלא הגישו אותו האמת...יש כאלו שפשוט דיברו עם המתרגל כי לא היו נוכחים יותר מ3 פעמים...
 

Saladin

New member
נשמע לי שמה שאת אומרת

בכלל לא קשור לתואר שלה. אמנם פסיכולוגיה זה תואר "הומני" עם הרבה מלל אבל זה גם ידוע כתואר מאוד תחרותי שחייבים להוציא בו ציונים גבוהים (מעל 90 או משהו כזה) כדי להמשיך לתואר שני. ואני מתאר לעצמי שכמו בשאר מדעי החברה יש גם תקנון כך שזו לא משימה "מאוד קלה" להשיג את הציונים האלה ובהחלט צריך ללמוד.
 
למעלה