צרכים מיוחדים רגשיים
אחד הדברים הכי חשובים שאף רופא התפתחותי לא יכול לאתר ואף אחד לא יכול לדעת כמה עמוקות יהיו הפגיעות הרגשיות של הילדים שנמצאים בבתי ילדים, ילדים שנולדו לתוך חסך כל כך גדול, הילדים שלנו.
הבנות שלי בהתפתחות תקינה על פי כל הפרמטרים תודה לאל. משיגות אבני דרך משמעותיות בהתפתחות לפי הגיל, משלימות פערים, מתקנות דיקציה שגויה, מקבלות טיפולים שונים ומתקדמות לפי המטרות שמציבים להן בטיפולים. הקטנה בת 4 וחצי השנה נכנסה לראשונה לגן עירוני והגדולה בת 7 השנה עלתה לכיתה א'. הכל לפי הספר.
עם זאת, הן לא ילדות "רגילות". נכון, קשה להגדיר מה זה ילד רגיל כי אף ילד לא דומה לאחר ובכל זאת, יש קווים כלליים שדומים, יש דפוסי התנהגות, יש איזה שהוא ממוצע גס שאפשר לצייר ושבתוכו נמצאים רוב הילדים בהתפתחות תקינה ללא לקויות משמעותיות.
אני יודעת שהנושא דובר לא אחת על גבי הפורום והפעם רציתי לפרוק באופן אישי תסכולים סביב הנושא הזה -
ככל שמעגל החברים שלנו מתרחב בעקבות חברויות חדשות שהבנות מייצרות אני רק רואה יותר ויותר כמה הן שונות משאר הילדים. זה מתבטא בדרכים שונות : בתגובות הקיצוניות שלהן לדברים (גם טובים), בעוצמת הבכי, במספר הפעמים ביום בהם הן ממש מבקשות הצבת גבול ברורה ואם אני סוטה לרגע אחד מההקפדה ומהחוקים ומנסה "לשחרר" קצת הן ישר יוצאות מאיזון והופכות מבולבלות וחסרות מנוחה, הצורך הבלתי פוסק בתשומת לב (או אישור), ההשתוללות חסרת הרסן שמאד מהר עוברת את גבול הטעם הטוב והופכת להיות התנהגות מסוכנת שצריך לעזור להן לעצור אותה...
אני מכירה הרבה ילדים עם לקויות שונות. זה לא דומה לשום דבר ממה שהרפואה היום יודעת לאבחן. אני באמת חושבת שהילדים שלנו צריכים הגדרה מיוחדת שעומדת בפני עצמה ומתבססת על נתון אחד מוצק ומשותף לכולם - הנטישה אליה נולדו.
הן ילדות עם צרכים מיוחדים ולא כאלה שיש להם גרף או עקומת התפתחות ברורה.
לפעמים אני מרגישה שאני עושה המון, כל מה שאני יכולה ומסיימת את היום עם הלשון בחוץ ועדין זה כל כך רחוק ממה שבאמת חסר להן. אותו חסך שאני לעולם לא אצליח למלא פשוט כי הוא לא ניתן למילוי.
כל יום בשבוע יש להן משהו אחר - מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת (לכל אחת בנפרד), רכיבה טיפולית, חוג בלט, חוג אקרובטיקה, חברים, גינה, שעורי בית...
מליון חיבוקים ונשיקות ומילות אהבה לא יצליחו למלא.
זו מחשבה מאד כואבת שכרגע יושבת לי במרכז המוח.
אוף
אחד הדברים הכי חשובים שאף רופא התפתחותי לא יכול לאתר ואף אחד לא יכול לדעת כמה עמוקות יהיו הפגיעות הרגשיות של הילדים שנמצאים בבתי ילדים, ילדים שנולדו לתוך חסך כל כך גדול, הילדים שלנו.
הבנות שלי בהתפתחות תקינה על פי כל הפרמטרים תודה לאל. משיגות אבני דרך משמעותיות בהתפתחות לפי הגיל, משלימות פערים, מתקנות דיקציה שגויה, מקבלות טיפולים שונים ומתקדמות לפי המטרות שמציבים להן בטיפולים. הקטנה בת 4 וחצי השנה נכנסה לראשונה לגן עירוני והגדולה בת 7 השנה עלתה לכיתה א'. הכל לפי הספר.
עם זאת, הן לא ילדות "רגילות". נכון, קשה להגדיר מה זה ילד רגיל כי אף ילד לא דומה לאחר ובכל זאת, יש קווים כלליים שדומים, יש דפוסי התנהגות, יש איזה שהוא ממוצע גס שאפשר לצייר ושבתוכו נמצאים רוב הילדים בהתפתחות תקינה ללא לקויות משמעותיות.
אני יודעת שהנושא דובר לא אחת על גבי הפורום והפעם רציתי לפרוק באופן אישי תסכולים סביב הנושא הזה -
ככל שמעגל החברים שלנו מתרחב בעקבות חברויות חדשות שהבנות מייצרות אני רק רואה יותר ויותר כמה הן שונות משאר הילדים. זה מתבטא בדרכים שונות : בתגובות הקיצוניות שלהן לדברים (גם טובים), בעוצמת הבכי, במספר הפעמים ביום בהם הן ממש מבקשות הצבת גבול ברורה ואם אני סוטה לרגע אחד מההקפדה ומהחוקים ומנסה "לשחרר" קצת הן ישר יוצאות מאיזון והופכות מבולבלות וחסרות מנוחה, הצורך הבלתי פוסק בתשומת לב (או אישור), ההשתוללות חסרת הרסן שמאד מהר עוברת את גבול הטעם הטוב והופכת להיות התנהגות מסוכנת שצריך לעזור להן לעצור אותה...
אני מכירה הרבה ילדים עם לקויות שונות. זה לא דומה לשום דבר ממה שהרפואה היום יודעת לאבחן. אני באמת חושבת שהילדים שלנו צריכים הגדרה מיוחדת שעומדת בפני עצמה ומתבססת על נתון אחד מוצק ומשותף לכולם - הנטישה אליה נולדו.
הן ילדות עם צרכים מיוחדים ולא כאלה שיש להם גרף או עקומת התפתחות ברורה.
לפעמים אני מרגישה שאני עושה המון, כל מה שאני יכולה ומסיימת את היום עם הלשון בחוץ ועדין זה כל כך רחוק ממה שבאמת חסר להן. אותו חסך שאני לעולם לא אצליח למלא פשוט כי הוא לא ניתן למילוי.
כל יום בשבוע יש להן משהו אחר - מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת (לכל אחת בנפרד), רכיבה טיפולית, חוג בלט, חוג אקרובטיקה, חברים, גינה, שעורי בית...
מליון חיבוקים ונשיקות ומילות אהבה לא יצליחו למלא.
זו מחשבה מאד כואבת שכרגע יושבת לי במרכז המוח.
אוף