צרכנות היא לתכנן איך להנות ממה שיש ולא שחסכנו וקנינו בזול

R 1 3

Well-known member
לעיתים הרבה יותר קשה ומורכב לתכנן איך להנות מהכסף מאשר איך לחסוך..
במיוחד כשמתבגרים וקשה להנות מהדברים שהכרנו - מה נעשה בכל מה שחסכנו?

במקום להנות מהקניה המיטיבה והמהנה - יש מי שבוחר לבזבז זמן על השוואות מחירים
במקום לחשוב מה נעשה בכסף איך נשדרג את חיינו ובריאותנו בפרט
איך נשקיע בעצמנו - יש מי שמתמכרים לחסכנות אם לא קמצנות ונמנעים מלהוציא כסף.
לא עורכים את השקלול בין יכולותיהם / למחיר הקניה / להנאה והבריאות שתביא להם.

הרי לא נועדנו לחנך את המשק - זו לא אידאולגיה שצריכה לפגוע בנו ובצרכים שלנו.
בסופו של מסע להיוותר עם מזומנים שלא ניהנית מהם כי המחיר נראה מוגזם
גרוע בהרבה מקניות שעשינו במחיר מוגזם . ללא שקנית דבר הכסף באמת הפך לנייר.

יש מי שחוסכים לזמנים הקשים
או אז כצפוי הזמנים הקשים מגיעים מהר יותר - כשלא חיים טוב ביחס לאמצעים..

מיהו קמצן בהגדרה?
מי שנהנה יותר מהחיסכון - מהקניה והערך המוסף שהוא זוכה ממנה לאיכות חייו.

שורה תחתונה: קחו את המשאבים שלכם, מעבר למה שרוצים להוריש / לשמור לעת צרה
נסו לחשוב איך מוציאים אותם , להציב מטרות שיתנו איכות חיים להשקיע בעצמכם
החיפוש הזה מניב הרבה יותר מהחיפוש לקנות בזול או להמנע מקניית מוצרים יקרים.
קנית ביוקר שרפת מזומנים.. קנית בזול או נמנעת בלי לתכנן מה תקנה ?
נותרת לעיתים עם עודף או כסף שהפך לחסר ערך עבורך.
הרי לא נדיר למצוא אנשים בגיל השלישי עם הון של מיליונים שמתקשים להנות ממנו..
 
נערך לאחרונה ב:

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
במקום להנות מהקניה המיטיבה והמהנה - יש מי שבוחר לבזבז זמן על השוואות מחירים
במקום לחשוב מה נעשה בכסף איך נשדרג את חיינו ובריאותנו בפרט
איך נשקיע בעצמנו - יש מי שמתמכרים לחסכנות אם לא קמצנות ונמנעים מלהוציא כסף.
לא עורכים את השקלול בין יכולותיהם / למחיר הקניה / להנאה והבריאות שתביא להם.

הרי לא נועדנו לחנך את המשק - זו לא אידאולגיה שצריכה לפגוע בנו ובצרכים שלנו.
בסופו של מסע להיוותר עם מזומנים שלא ניהנית מהם כי המחיר נראה מוגזם
גרוע בהרבה מלהיוותר קרח מכאן ומשם ללא שקנית דבר והכסף באמת הפך לנייר.

יש מי שחוסכים לזמנים הקשים
או אז כצפוי הזמנים הקשים מגיעים מהר יותר - כשלא חיים טוב ביחס לאמצעים..

מיהו קמצן בהגדרה?
מי שנהנה יותר מהחיסכון מהקניה והערך המוסף שהוא זוכה ממנה לאיות חייו.
לא הבנתי מאיפה באה לך כל התיאוריה הזו...
נניח שאדם מחליט לרכוש מוצר.
אם הוא יסודי ויש לו זמן, הוא יעבור בין כמה חנויות, וילמד להכיר את מבחר המוצרים ויעשה השוואה ביניהם.
רק אז, הוא יוכל להחליט, איזה מהמוצרים שאותם הוא יראה יהיה הכי מתאים לו, הן מבחינת המחיר והן מבחינת יכולות המוצר עצמו.
ואיך שלא תהפוך את זה, אתה הרי לא מתכוון לרכוש את המוצר הטוב ביותר "בכל מחיר". נכון? נדיר שיגיע לקוח מליאן,
שיסכים לשלם עבור מותג, רק כי המותג הזה הוא הכי נחשב.
ואם אין בידו זמן וסבלנות, והוא גם לא מתכוון לרכוש את המוצר "הטוב ביותר"? הוא ירכוש את הזול ביותר, או שהוא פשוט יקשיב להמלצות המוכר,
שאינו בהכרח יועץ הגון. כי לסוחר יש גם מניעים מסחריים וכלכליים, שעל פיהם הוא ימליץ על המוצר שהכי משתלם לו למכור, ולאו דווקא מוצר
שבאמת יהיה הטוב ביותר עבור הלקוח. ככה זה...
ואם תשאל את הבן שלי? הוא בכלל יגיד לך, שהוא יקרא גם ביקורות על המוצר באתרי חו"ל, ושם יש הרבה יותר מידע ממה שתמצא באתרים הישראליים, גם אם הם מפרסמים כתבות ביקורת על מוצרים כאלה ואחרים...

בכל מקרה, אצלי הרכישה מסתכמת בכמה פעולות נוספות.
א. התעניינות במספר חנויות והשוואה ראשונית של מחיר, מותג, יכולות וביצועי המוצר וחישוב כולל של הרכישה, שיכלול גם את מרכיב ההובלה.
ב. חיפוש במרשתת, כמה יעלה לי אותו מוצר אם ארכוש אותו שלא באמצעות מוכר בחנות.
ג. איתור מבצעים... בכל 10 לחודש, יש מבצע 'מאסטרקארד דיי', ואז קיימת אפשרות לקבל את המוצר בהנחה של 10%. נכון. זה לא עובד עם כל המוצרים, אבל זה עובד.
ד. איתור מבצעי חג. בחלק מבתי העסק ה"וירטואליים", אתה יכול לקבל "תלושי קנייה" או "שוברי הנחה" למוצרים שונים מהחנות, כשאתה רוכש נניח כעת, לקראת ראש השנה. אז כעת זה באמת "זמן טוב" יחסית לרכישות.
ה. ואם יש לך עוד יותר סבלנות, ורכישת המוצר אינה דחופה לך "אש", חכה ליום שישי השחור (בלאק פריידיי). לקראת אמצע/סוף נובמבר, אתה תמצא מבצעים עם שינויי מחיר ממש יום יומיים. אז בחלק מהמקרים, הסבלנות מנצחת, אבל בחלק אחר מהמקרים, קורה שאותו מוצר יוצא ממבצעי השישי השחור, ואז, דווקא הדגם שבו חשקת ייעלם מהרשימות...
לא אגיד לך שאני תמיד "מצליח לנצח את המערכת", אבל אודה, שיש כיף בחיטוטים ובתחושה שהנה... מצאת את המחיר הזול ביותר, גם אם רכשת דגם יקר יחסית.
אלא שהבאסה היותר גדולה היא.... שככל שהתנסיתי, וגם כעת, כשכל הזמן מדברים על התייקרויות צפויות, אני מגלה שמוצר שנרכש לפני כמה חודשים, ניתן לרכישה כעת במחיר טוב יותר. אבל המחשבה הזו היא שגויה במהותה ולמה? כי כשאתה זקוק למוצר, אתה לא תחכה עוד חצי שנה ויותר, כדי שתשיג אותו במחיר נוח יותר. כשצריך, צריך וקונים. זהו.

מעבר לזה, ישנם פה ושם אתרים שמוכרים מוצרים שהיו בתצוגות או שהוחזרו במסגרת 14 ימי ה"חרטה" שמאפשרת העסקה לקונה.
במקרים כאלה, אתה תקבל הנחה של 10-15% מהמחיר הזול ביותר שתשיג, אבל לעולם לא תדע, האם המקרר לא יגיע עם דלת "פצועה" או שהטלוויזיה או הנייד לא חזרו מתיקון במעבדת היבואן. אז אם הנזק מסתכם באריזה שנפתחה או שנדפקה? ניחא. אבל אם גם המוצר הגיע "שרוט" או שטופל כבר ביומו הראשון במעבדה? אז מה הכדאיות שבדבר?
 

R 1 3

Well-known member
לא הבנתי מאיפה באה לך כל התיאוריה הזו...
נניח שאדם מחליט לרכוש מוצר.
אם הוא יסודי ויש לו זמן, הוא יעבור בין כמה חנויות, וילמד להכיר את מבחר המוצרים ויעשה השוואה ביניהם.
רק אז, הוא יוכל להחליט, איזה מהמוצרים שאותם הוא יראה יהיה הכי מתאים לו, הן מבחינת המחיר והן מבחינת יכולות המוצר עצמו.
ואיך שלא תהפוך את זה, אתה הרי לא מתכוון לרכוש את המוצר הטוב ביותר "בכל מחיר". נכון? נדיר שיגיע לקוח מליאן,
שיסכים לשלם עבור מותג, רק כי המותג הזה הוא הכי נחשב.
ואם אין בידו זמן וסבלנות, והוא גם לא מתכוון לרכוש את המוצר "הטוב ביותר"? הוא ירכוש את הזול ביותר, או שהוא פשוט יקשיב להמלצות המוכר,
שאינו בהכרח יועץ הגון. כי לסוחר יש גם מניעים מסחריים וכלכליים, שעל פיהם הוא ימליץ על המוצר שהכי משתלם לו למכור, ולאו דווקא מוצר
שבאמת יהיה הטוב ביותר עבור הלקוח. ככה זה...
ואם תשאל את הבן שלי? הוא בכלל יגיד לך, שהוא יקרא גם ביקורות על המוצר באתרי חו"ל, ושם יש הרבה יותר מידע ממה שתמצא באתרים הישראליים, גם אם הם מפרסמים כתבות ביקורת על מוצרים כאלה ואחרים...

בכל מקרה, אצלי הרכישה מסתכמת בכמה פעולות נוספות.
א. התעניינות במספר חנויות והשוואה ראשונית של מחיר, מותג, יכולות וביצועי המוצר וחישוב כולל של הרכישה, שיכלול גם את מרכיב ההובלה.
ב. חיפוש במרשתת, כמה יעלה לי אותו מוצר אם ארכוש אותו שלא באמצעות מוכר בחנות.
ג. איתור מבצעים... בכל 10 לחודש, יש מבצע 'מאסטרקארד דיי', ואז קיימת אפשרות לקבל את המוצר בהנחה של 10%. נכון. זה לא עובד עם כל המוצרים, אבל זה עובד.
ד. איתור מבצעי חג. בחלק מבתי העסק ה"וירטואליים", אתה יכול לקבל "תלושי קנייה" או "שוברי הנחה" למוצרים שונים מהחנות, כשאתה רוכש נניח כעת, לקראת ראש השנה. אז כעת זה באמת "זמן טוב" יחסית לרכישות.
ה. ואם יש לך עוד יותר סבלנות, ורכישת המוצר אינה דחופה לך "אש", חכה ליום שישי השחור (בלאק פריידיי). לקראת אמצע/סוף נובמבר, אתה תמצא מבצעים עם שינויי מחיר ממש יום יומיים. אז בחלק מהמקרים, הסבלנות מנצחת, אבל בחלק אחר מהמקרים, קורה שאותו מוצר יוצא ממבצעי השישי השחור, ואז, דווקא הדגם שבו חשקת ייעלם מהרשימות...
לא אגיד לך שאני תמיד "מצליח לנצח את המערכת", אבל אודה, שיש כיף בחיטוטים ובתחושה שהנה... מצאת את המחיר הזול ביותר, גם אם רכשת דגם יקר יחסית.
אלא שהבאסה היותר גדולה היא.... שככל שהתנסיתי, וגם כעת, כשכל הזמן מדברים על התייקרויות צפויות, אני מגלה שמוצר שנרכש לפני כמה חודשים, ניתן לרכישה כעת במחיר טוב יותר. אבל המחשבה הזו היא שגויה במהותה ולמה? כי כשאתה זקוק למוצר, אתה לא תחכה עוד חצי שנה ויותר, כדי שתשיג אותו במחיר נוח יותר. כשצריך, צריך וקונים. זהו.

מעבר לזה, ישנם פה ושם אתרים שמוכרים מוצרים שהיו בתצוגות או שהוחזרו במסגרת 14 ימי ה"חרטה" שמאפשרת העסקה לקונה.
במקרים כאלה, אתה תקבל הנחה של 10-15% מהמחיר הזול ביותר שתשיג, אבל לעולם לא תדע, האם המקרר לא יגיע עם דלת "פצועה" או שהטלוויזיה או הנייד לא חזרו מתיקון במעבדת היבואן. אז אם הנזק מסתכם באריזה שנפתחה או שנדפקה? ניחא. אבל אם גם המוצר הגיע "שרוט" או שטופל כבר ביומו הראשון במעבדה? אז מה הכדאיות שבדבר?
התאוריה מתחילה בשורה הראשונה שלך.. אדם מחליט לרכוש מוצר איזה מוצר ולמה?
למה דוקא מוצר כזה ולא אחר? הרי יש דברים רבים שיוכל לרכוש
יש הוצאות רבות או השקעות שאינו מכיר.
היסודיות היא מה לקנות לתכנן איך אתה יכול להנות מהמשאבים שלך - לנצל אותם עד הסוף
כי מה שלא ניצלת בזמן, למעשה זרקת כסף - מקווה שירדת לסוף דעתי.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
התאוריה מתחילה בשורה הראשונה שלך.. אדם מחליט לרכוש מוצר איזה מוצר ולמה?
למה דוקא מוצר כזה ולא אחר? הרי יש דברים רבים שיוכל לרכוש
יש הוצאות רבות או השקעות שאינו מכיר.
היסודיות היא מה לקנות לתכנן איך אתה יכול להנות מהמשאבים שלך - לנצל אותם עד הסוף
כי מה שלא ניצלת בזמן, למעשה זרקת כסף - מקווה שירדת לסוף דעתי.
טוב... לכן אני עושה בד"כ שיעורי בית, וכשאני זקוק למוצר כלשהו (או שסתם רוצה להתפנק במוצר חדש שלא היה לי כזה "אבל בא לי כעת"), אני חוקר ובודק מי מייצר מוצרים כאלה, מי הטוב ביותר, מה העלות ומי מייצר מוצר דומה שיעלה פחות, אבל ההבדל באיכות לא יהיה גדול. התאוריה שלי אומרת משהו שאבי ז"ל אמר תמיד: "מה שזול עולה בסוף ביוקר", ולכן כשאני הולך לקנות מוצר, איני מחפש דווקא את הזול אלא מנסה להבין מי באמת שווה את ההשקעה. אז התשלום הבסיסי הוא תמיד יקר יותר, אבל התוצאה טובה. ועובדה: בשנים האחרונות "נפלתי" ממש במקרים בודדים אם בכלל... (ובשנים האחרונות דווקא קניתי כמעט את כל מערכת המוצרים שיש לנו בבית כדור חדש של מוצרים... אם אמנה?: מיקרו, מ. כביסה, מייבש כביסה, מדיח, TV OLD, שואב רובוטי שוטף (לא היה לנו כזה). מקרר, מקפיא (שלשום), נייד (כי הגיע הזמן). טוב. אולי תגיד עלי שזכיתי בפיס. מי יודע... וכל זה גם אחרי סבב של טיפולי שיניים לא זול... חחח
 

רכות מפנקת

Well-known member
מקפיא (שלשום)
איזה? בדיוק ראיתי באושר עד (מותג לא מוכר). עומד ויש גם תעשייתי (שוכב) אבל מיועד לשימוש ביתי.
חששתי לקנות כי המותג היה עבורי לא מוכר. האם רכשת את אחד המקפיאים האלה? אשמח שתרחיב על המוצר, גם אצלנו מחפשים
איזה לקחת, 6 מגירות?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
איזה? בדיוק ראיתי באושר עד (מותג לא מוכר). עומד ויש גם תעשייתי (שוכב) אבל מיועד לשימוש ביתי.
חששתי לקנות כי המותג היה עבורי לא מוכר. האם רכשת את אחד המקפיאים האלה? אשמח שתרחיב על המוצר, גם אצלנו מחפשים
איזה לקחת, 6 מגירות?
לקחתי 4 מגירות כי אין לי מקום לגובה ובכל זאת רציתי משהו יעיל.
אז יש בקו ובלומברג שזה אותו דבר, והם בעצם 3 מגירות ומעין דלת עליונה. לא ממש נוח והנפח קטן.
נדמה לי שיש גם יונדאי, ולא התעמקתי בו.
אבל יש ליבהר שהוא טיפה יותר עמוק, הנפח גדול בכ-30% ויש לו 4 מגירות "אמיתיות". אחלה.
בחנויות המחיר 1900 + 150 משלוחה. אז נגיד שתקבל אולי 100 ש"ח הנחה? זהו.
במרשתת עלה לי 1820 כולל משלוחה + 200 ש"ח תווי קניה בפוקס הום.
יש כמובן גם ליבהר עם 6 מגירות אבל זה לא מה שחיפשתי.
ומה שאתה אומר "שוכב תעשייתי" מזכיר מקפיא של 'גזלנים' שמוכרים גלידות. לא ממש מתאים לבית.
 

ויוי 25

Well-known member
אפרופו מוצר מוזל :
בעבר הייתי מקפידה לרכוש מוצרים מתוצר ידועה בלבד,(כמו מכונת כביסה מחברת "בוש" בלבד.)
עם הזמן למדתי כי גם מכונת כביסה שלא ממש מפורסמת, עשויה לתת תוצאות טובות לא פחות,
והמשמעות מתבטאת במחצית המחיר.
(ההבדל למעשה בא לידי בטוי בקצת פחות שכלול שלא ממש משמעותי,כמו תוכנית לכביסה עדינה המקוצרת לחמש עשרה דקות - במקום 30 דקות.)
אגב,
נזכרתי במקרר שקניתי לפני יותר מעשור של חברת-תדיראן שהיה ממש נוח מבחינת אירגון התאים והמדפים ותא ההקפאה היה גדול,פעל באופן שקט והכל היה טוב.
לאחר 6 שנים התחיל המקרר להשמיע רעשים מוזרים, וטכנאי שבדק אמר שהכל תקין במקרר, ושאינו מוצא סיבה ברורה לרעש הזה.
באותה זמן קרובת -משפחה שלנו שחזרה עם משפחתה מחו"ל שכרה דירה בקרבת מקום ,
והיה דרוש לה מקרר גדול, היא חשבה אפילו לרכוש מקרר מיד -שנייה .
הצעתי לה שתיקח את המקרר שלי, כי תכננתי להחליפו במקרר שקט יותר,והיא מאוד שמחה לקבלו,
ואז להפתעתי ,,כשהמקרר היה אצלה במטבח הוא בכלל לא הרעיש ופעל ממש בשקט .(אולי זה בגלל זווית הריצוף של הבלטות שאצלה שהיו בדוגמא מחוספסות, ובמטבח אצלי הריצוף מקרמיקה חלקה.)
בסופו של דבר קניתי מקרר גדול עם 2 דלתות מאוד מרשים שנמכר מתצוגה, למרות שבחיים לא האמנתי שאעשה רכישה מתצוגה, ותודה לאל הוא מעולה ועובד מצויין.
המסקנה:
כמו בכל דבר בחיים כך גם ברכישת מוצרי -חשמל, צריכים הרבה מזל .
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אפרופו מוצר מוזל :
בעבר הייתי מקפידה לרכוש מוצרים מתוצר ידועה בלבד,(כמו מכונת כביסה מחברת "בוש" בלבד.)
עם הזמן למדתי כי גם מכונת כביסה שלא ממש מפורסמת, עשויה לתת תוצאות טובות לא פחות,
והמשמעות מתבטאת במחצית המחיר.
לגבי מ. כביסה... סימנס, בוש וקונסטרוקטה הם אותה גברת בשינויים קלים של האדרת. נכון שלכל אחד מהמותגים הללו יש כמה דגמים, שחלקם מיוצרים בגרמניה וחלקם לא. אבל כשאת יודעת לזהות איזה דגם זהה לאיזה, מסתבר שהקונסטרוקטה היא הזולה מבין ה-3 וזה רק גימיק מסחרי כלשהו.

בעבר (35 שנים ומעלה), מכונות הכביסה הכי הכי (ולא לדבר על מילה, שאין כל הצדקה לשלם את מחירה), היו ה-AEG. בעשורים האחרונים, AEG חדלה לייצר בגרמניה וחברה לתאגיד שמכיל בתוכו את אלקטרולוקס. אז אלקטרולוקס נחשב ל"פחות" ועולה פחות, אבל שוב, כמו קונסטרוקטה, יש הבדל בצורה אבל המכונה היא זהה ולכן מבחינת כדאיות, עדיפה האלקטרולוקס. אז לאור הנסיבות הללו, סימנס, בוש וקונסטרוקטה עדיפות על AEG... בכל מקרה, מכונות טובות הן ה-5 שהזכרתי. תמיד אפשר למצוא זול יותר, ו-LG, שעולה פחות נראה ששווה את מחירה. איני מנסה להשוות למכונות טורקיות או סיניות, ולכן, מבחינתי, ה'מבחר' מסתיים כאן.
(ההבדל למעשה בא לידי בטוי בקצת פחות שכלול שלא ממש משמעותי,כמו תוכנית לכביסה עדינה המקוצרת לחמש עשרה דקות - במקום 30 דקות.)
אגב,
נזכרתי במקרר שקניתי לפני יותר מעשור של חברת-תדיראן שהיה ממש נוח מבחינת אירגון התאים והמדפים ותא ההקפאה היה גדול,פעל באופן שקט והכל היה טוב.
לאחר 6 שנים התחיל המקרר להשמיע רעשים מוזרים, וטכנאי שבדק אמר שהכל תקין במקרר, ושאינו מוצא סיבה ברורה לרעש הזה.
לגבי הרעש, יתכן שהרצפה הייתה מעט עקומה וניתן היה לאזן את המקרר על הרצפה כי יש ברגי איזון. זה לא שייך לקרמיקה או חיספוס. זה שייך לרצפה "עקומה".
תדיראן בראשית דרכה ייצרה מקררים גרועים ואמקור ייצרו מקררים טובים אבל הם נראו מיושנים. לאחר שנים, חברו 2 היצרנים יחדיו והחלו לייצר מקררים כמו ה-XL, שנחשבו ראויים למחירם. כיום אמקור ותדיראן מייבאים מקררים וזה כבר לא מה שהיה פעם. המותגים ששולטים היום בשוק המקררים הם LG, סמסונג ושארפ. מזנב מאחור הסיני האייר. ואגב, על כל מותג מאלה שרשמתי, יש הרבה תלונות על צרות. לי יש שארפ 4 דלתות כבן 8, ודווקא אין לי טענות לגביו [טפו טפו טפו, מלח מים].
באותה זמן קרובת -משפחה שלנו שחזרה עם משפחתה מחו"ל שכרה דירה בקרבת מקום ,
והיה דרוש לה מקרר גדול, היא חשבה אפילו לרכוש מקרר מיד -שנייה .
הצעתי לה שתיקח את המקרר שלי, כי תכננתי להחליפו במקרר שקט יותר,והיא מאוד שמחה לקבלו,
ואז להפתעתי ,,כשהמקרר היה אצלה במטבח הוא בכלל לא הרעיש ופעל ממש בשקט .(אולי זה בגלל זווית הריצוף של הבלטות שאצלה שהיו בדוגמא מחוספסות, ובמטבח אצלי הריצוף מקרמיקה חלקה.)
בסופו של דבר קניתי מקרר גדול עם 2 דלתות מאוד מרשים שנמכר מתצוגה, למרות שבחיים לא האמנתי שאעשה רכישה מתצוגה, ותודה לאל הוא מעולה ועובד מצויין.
המסקנה:
כמו בכל דבר בחיים כך גם ברכישת מוצרי -חשמל, צריכים הרבה מזל .
מזל זה מאד נכון. אבל כשאת קונה מתצוגה, את חייבת לבדוק את שלמות הדלתות והמכות שהן ספגו. אם הכל נראה טוב, או שאת מוכנה לחיות עם דלת פצועה תמורת הנחה ניכרת במחיר, אין בעיה, כי המקרר ממילא לא הופעל בחנות. אז מה שאת רואה את רואה ומה שבפנים זה חדש דנדש. אז אין בעיה. זה שווה.

וזאת להבדיל מטלוויזיה שבתצוגה, כי הטלוויזיות שעל הקיר מופעלות מרגע פתיחת החנות ועד לסגירתה. אז בטלוויזיות זה הרבה פחות כדאי.
 

רכות מפנקת

Well-known member
,כשהמקרר היה אצלה במטבח הוא בכלל לא הרעיש ופעל ממש בשקט .(אולי זה בגלל זווית הריצוף של הבלטות שאצלה שהיו בדוגמא מחוספסות, ובמטבח אצלי הריצוף מקרמיקה חלקה
זה מאד מעניין מה שכתבת. ממליצים באמת מדי פעם לשחק עם הרגליות הניתנות לכיוונן שיש במקררים ובמכונות כביסה. אם כי מעולם לא ניסיתי (צריך כלי מיוחד? צריך להרים את אחת הפינות של המוצר? זה הרתיע אותי. איך מרימים מכונת כביסה וגם מכווננים את הרגלית עם הכלי? ומקרר.. בכלל, נראה כמו משהו שצריכים לבצע בהתקנה, אבל לא יצא לי לראות מתקינים עושים את זה)
ממש מעניין. המקרר החליף בית והפסיק להרעיש...

וסחטיין על האומץ. לקנות מקרר מתצוגה. פותחים סוגרים אותם ללא הפסקה, אין לדעת איך מתייחסים למגירות שלהם... מבחינתי זה אומץ.

מצד שני, מניין לנו שהמקררים שאנחנו רוכשים מגיעים לא מתצוגה?

אף פעם לא ראיתי מקרר (שלא בחנות, כי בחנות הם עומדים לרוב בחוץ/במחסנים מנויילנים)
שהגיע עם מובילים לבית הלקוח כשהוא עדיין עם ניילונים עליו.

הם מגיעים עם קופסה למעלה (שלא אומרת כלום, אפשר פשוט להלביש את הקופסה הזאת על כל מקרר מתצוגה)
מרימים את קופסת הקרטון למעלה וזהו - ניצב מקרר. חדש? ככה אומרים. תמיד יש ספק שזה אותו המקרר שעמד בחנות שבחננו.
לעומת מקרר
מכונת כביסה או מייבש מגיעים ארוזים מנויילנים ואין מקום לספק- מדובר במוצר חדש.

או שזה רק הניסיון האישי שלי

אולי יש פה מי שקיבלו מקרר שהגיע ארוז כמו מכונת כביסה/מייבש ולא הותיר מקום לספק שקיבלו מקרר חדש.
 
נערך לאחרונה ב:

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
זה מאד מעניין מה שכתבת. ממליצים באמת מדי פעם לשחק עם הרגליות הניתנות לכיוונן שיש במקררים ובמכונות כביסה. אם כי מעולם לא ניסיתי (צריך כלי מיוחד? צריך להרים את אחת הפינות של המוצר? זה הרתיע אותי. איך מרימים מכונת כביסה וגם מכווננים את הרגלית עם הכלי? ומקרר.. בכלל, נראה כמו משהו שצריכים לבצע בהתקנה, אבל לא יצא לי לראות מתקינים עושים את זה)
ממש מעניין. המקרר החליף בית והפסיק להרעיש...
את הרגליות הקדמיות קל לכוון ובעצם, בד"כ אתה צריך להרים רגלית אחת או להוריד אחת. אז לא חייבים לחפש דרך להגיע לאחוריות... ואם קשה לך "להרים" את המקרר או את מכונת הכביסה? הרגליות המתכווננות הן בעצם ברגים ובתחתיתם יש מעין מעגל מפלסטיק או גומי מחורץ. אז בעזרת מברג ותושייה אפשר לסובב עד שהמכונה או המקרר מתאזנים. אתה פשוט מרגיש שהמכונה עומדת יציב ולא מרעישה בסחיטה. זה כל הטריק.
וסחטיין על האומץ. לקנות מקרר מתצוגה. פותחים סוגרים אותם ללא הפסקה, אין לדעת איך מתייחסים למגירות שלהם... מבחינתי זה אומץ.

מצד שני, מניין לנו שהמקררים שאנחנו רוכשים מגיעים לא מתצוגה?
כשזה מתצוגה ואתה רואה את הכלי בחנות, אתה רואה אם המגירות שלמות, שבורות או שחסרה מגירה ואם יש פצע בדלת.
אבל אם זה מתצוגה מהמרשתת? באמת אין לדעת ולכן מאפשרים לך להתחרט "ללא קנס" אם משהו לא נראה לך.
אז מבקשים מהמוביל שיפתח אריזה ובודקים בנוכחותו. יש גם מצב לפתוח את האריזה לבד, אבל אז מישהו צריך לצלם את כל שלבי הפתיחה, כדי שהסרטון יוכיח את הנזק.
ולגבי רכישה של חדש? נו. אתה רואה שהוא מגיע בקרטון עם מדבקות מקוריות ויש בפנוכו קלקרים וכל מה שיש במארז חדש. המגירות מודבקות עם צלוטייפים ורואים שזה מריח מקורי ונראה מבריק. אז נכון. תמיד אפשר לחדש מדבקות ולנקות טביעות אצבע, אבל אולי פעם ניתן היה לרמות בקטע הזה. היום מקפידים על זה הרבה יותר.
אף פעם לא ראיתי מקרר (שלא בחנות, כי בחנות הם עומדים לרוב בחוץ/במחסנים מנויילנים)
שהגיע עם מובילים לבית הלקוח כשהוא עדיין עם ניילונים עליו.
בחנויות הגדולות כמו מחסני חשמל, טרקלין, א.ל.מ., שקם אלקטריק או ביג אלקטריק, יש מקררים שאתה יכול לפתוח אותם ולחוש אותם מבפנוכו. וכן. ראיתייותר מפעם מקרר עם דלת שנהיה בה "בור" וזה מגעיל. ומקרר חדש מגיע כשהוא ארוז בקרטון ומתחת לקרטון יש קלקרים ולפעמים גם מספר "קרשים" שמחברים בין הקלקרים.
הם מגיעים עם קופסה למעלה (שלא אומרת כלום, אפשר פשוט להלביש את הקופסה הזאת על כל מקרר מתצוגה)
מרימים את קופסת הקרטון למעלה וזהו - ניצב מקרר. חדש? ככה אומרים. תמיד יש ספק שזה אותו המקרר שעמד בחנות שבחננו.
לעומת מקרר
מכונת כביסה או מייבש מגיעים ארוזים מנויילנים ואין מקום לספק- מדובר במוצר חדש.
מה שכתבת נכון לכל דבר. מקרר, מ. כביסה. מייבש. תנור אפייה וטלוויזיה. הכל בקרטון עם מדבקות. הכל עם קלקרים. נכון שאפשר 'לשחזר', אבל בעיקרון, יש ברקוד על הקרטון ויש ברקוד על המוצר ואפשר להשוות. ואם זה מקרר מתצוגה, סביר מאד שהוא יגיע ללא אריזה.
או שזה רק הניסיון האישי שלי

אולי יש פה מי שקיבלו מקרר שהגיע ארוז כמו מכונת כביסה/מייבש ולא הותיר מקום לספק שקיבלו מקרר חדש.
נכון. ככה אמור להגיע.
 

ויוי 25

Well-known member
במקרה שלי, זה לא היה קשור לאומץ ,אלא למצב אליו נקלעתי :
כאשר הגעתי לחנות ידעתי מראש איזה מקרר בדיוק אני רוצה, ואז המוכר אמר לי ,
שאת הדגם שאני רוצה יש לו רק מתצוגה, ושאקבל עליו תעודת -אחריות.
באולם התצוגה עמדה שורה של עשרה מקררים ואת הראשון שעמד בשורה ביקש המוכר מהעובדים לארוז בקרטון גדול ולשלוח אליי הבייתה עוד באותו היום.
הגומיות של דלתות המקרר היו חדשות ,גם סגירת הדלת הייתה טובה וחיבורי המדפים נראו טוב,
המקרר הגיע עם תו תקן ועם תווית בדירוג A - שחסכוני בחשמל, כך שלא מצאתי חסרונות,
וכך רכשתי ללא כל תכנון מוצר חדש בחצי מחיר וגם עם שנה אחריות,ואפילו הפתעתי בכך את עצמי .
למעשה התמזל מזלי ברכישת המוצר האיכותי שעד היום הוא פועל בשקט והקירור שלו ממש מעולה.
 
למעלה