העניין עם קרדיטים
הוא שהם חקוקים בסלע. זהו עניין משפטי; קרדיטים אינם גמישים ולא משתנים, אלא אם מישהו מגיש תביעה לבית משפט - בד"כ בדרישה שהקרדיט ינתן לו או לה. קרדיטים הם הבסיס לקבלת תמלוגים, והם הנושא הכי הכי רגיש בקרב מוסיקאים. בפלויד, במיוחד, היה נושא הקרדיטים סלע המחלוקת העיקרי בין ווטרס לבין האחרים (במיוחד גילמור), כאשר ווטרס סרב, החל משלב מסויים, לחלוק את הקרדיטים עם חבריו- היינו סרב להכיר בתרומתם לכתיבת השירים - ועד היום זהו נושא כאוב עבור כולם, כפי שנראה מהראיונות עמם. לדוגמא, הקטע הראשון ב-DSOTM (נדמה לי Speak to me) משויך למייסון, למרות שמייסון מודה שתרומתו לחיבור הקטע היא מינימלית, ו-ווטרס מצר בפומבי עד היום על כך ש"נתן" למייסון את הקרדיט על השיר, בתור "מתנה ליום הולדתו". למעשה, הסיפרות והראיונות עם הפלויד ב-15 השנים האחרונות נסבה, ברובה, על נסיון לברר מי כתב מה - היינו למי מגיע הקרדיט באמת - כאשר לכל אחת מהנפשות הפועלות יש גרסה משלה, הסותרת את האחרות. בד"כ זה הולך ככה: ווטרס: אני כתבתי את הכל; זה הכל יצירה שלי. בלעדיי הם כלום. גילמור: שטויות. אני הלחנתי את רוב הקטעים. ווטרס איננו מוסיקאי בכלל. הוא כלום בלעדינו. וכן הלאה. בגלל הריבים הללו, לא היה שום שינוי בקרדיטים - לפחות לא שינוי הידוע לי. כ"כ, למיטב זכרוני Echoes נכתב לפני שווטרס החליט להשתלט על כל נושא הקרדיטים, והם התחלקו פחות או יותר בין כולם. מכאן הפליאה שלי על הקרדיטים המשתנים - לכאורה - כפי שהופיעו ב-AMG. אבל, אני לא בדקתי בדיסקים עצמם, ויתכן שזו פשוט טעות אצל AMG. האם למישהם יש את הדיסקים ויכולים לאשר את הרישום? אפשרות אחרת, שחשבתי עליה הרגע, היא שהגרסה של Echoes המופיעה באוספים המאוחרים אינה זהה לזו שהופיע ב-Meddle, אלא גרסה "מעובדת" ומקוצצת, ואולי מכאן השינוי בקרדיטים. אבל, גם זה היה נראה משונה...