קארטינג
- נדלקתי!!

קארטינג ../images/Emo99.gif - נדלקתי!!

אהלן
יצא לי לנסוע במסלול קארטינג "פרו-קארטינג" ברחובות, ונהנתי בצורה לא נורמאלית!! עשיתי איזה 30 הקפות עד שהסכמתי לרדת מזה
ועדיין אני רוצה עוד! אם מישהו מכיר את המסלול, אשמח לדעת מה התוצאות שלו..(זמן הקפה) שאוכל להעריך את עצמי יחסית לאחרים
אז ככה, עכשיו לשאלה שלי: סיבובים, איך לקחת, האם שווה להחליק קצת ולאבד קצת כוח ומהירות, או שעדיף פשוט להגיע לסיבוב במהירות נמוכה יותר? אני מעוניין לשפר את הזמנים שלי כמה שיותר, והייתי רוצה לקבל טיפים ממנוסים יותר
בעתיד כשיהיה קצת יותר זמן אני רוצה לקחת קורס כלשהו, אשמח גם להמלצות בנושא! בתודה מראש!
 

Tal Aviel

New member
שלום וברוך הבא

שלום לך, אין לך עדיין מה להשוות תוצאות של סיבובים לעומת נהגים אחרים, הקארט שאתה נוסע בו בעל הגבלת מהירות ואתה חדש כך שאתה תהיה דיי רחוק מהתוצאות של נהגי הליגה. אני נוהג במסלול פרוקארטינג ומתחרה במרוצים, שיא המסלול במקום הוא 23.737 שניות להקפה. סיבובים, בחדר ההדרכה במסלול קיימית מפה של המסלול ובתוכה גם יש את קווי הנסיעה הנכונים. שאל את מי שבמסלול ויסבירו לך. שווה להחליק - ממש לא. מגיעים לסיבוב לאט יותר ויוצאים מהר יותר. קורס יכול לעזור לך, אך הייתי ממליץ לך לסוע עוד קצת לפני. באתר MyKart נמצאות כמה תשובות לשאלות נפוצות, אולי הן יענו לך על חלק מהשאלות שלך. בהצלחה בהמשך ! טל
 
תודה רבה ../images/Emo24.gif

קודם כל תודה רבה על התשובה המהירה טל
קראתי קצת ב-MyKart קודם, לאחר שכתבתי את ההודעה והבנתי את מה שאמרת לגבי הגבלת המהירות, ראיתי גם זמנים שעשו שם וזה ממש מדהים! בינתים קיבלתי תשובות לרוב השאלות שלי, הן ממך והן מהאתר, אבל הורדתי גם את המשחק + המסלולים, רציתי לדעת האם המסלולים מקבילים למציאות? כלומר אם עשיתי זמן מסויים, עם קוי נהיגה מסוימים, ע"י שמירה על אותם קוים בערך במסלול האמיתי אגיע בערך לאותם זמנים? (בקרטינג לא מוגבל כמובן) ועוד שאלה קטנה, האם להבדלי משקל יש השפעה על תאוצת הקרטינג? אני מדבר על הבדלים של עד 15 קילו..
 

בנקלה

New member
23:02..

מצטער פרסמתי את ההודעה שלי שניות אחריך.. לא ראיתי את ההודעה האחרונה.. כן משקל משפיע על הנהיגה, למשל לאדם כבד יהיה יותר קשה להכנס לשיקיין (הוא יחליק רחחחחב), בתאוצה יש הבדל אבל מזערי. לא בדקתי אבל אני די בטוח שלא, המשחק טראק מניה למרות שהוא נחמד ודי מדמה נהיגת קארטינג הוא עדיין משחק, לא סימולטור..המסלולים נבנו לכיף.. אתה לא תהיה אלוף קארטינג אחרי שלמדת לקחת את הקוים במשחק, אין תחליף לקארטינג :)
 

Tal Aviel

New member
קצת תשובות

המסלולים לא מקבילים למציאות. הם דומים, אבל לא מספיק =] הזמנים מן הסתם לא יהיו שווים, במשחק אתה נוהג במכונית פורמולה ובגדלים ובמהירויות שונות לגמרי.. אי אפשר להשוות את זה למציאות, אבל זה נחמד סתם להנות מזה =] להבדלי משקל של כ-15 ק"ג יש הבדל ממש מזערי בקארטינג אני חושב. תוכל לראות שגם מאסטרים ששוקלים פי 2 מנהג בג'וניורים יוכלים להגיע לזמנים של הג'וניורים. 15 ק"ג זה לא כ"כ רציני. ב-2 פעימות ישנו משקל מינימום לקארט+נהג, אם אתה מתחת למשקל הזה אתה צריך להוסיף משקולות - שם כנראה זה יותר משפיע... ו... מה שמך משתמש נסיוני? :)
 
תודה לטל ובנקלה ../images/Emo13.gif

במשחק, למרות שקיים הבדל במכוניות, חשבתי שיש איזה קנה מידה של אורך המסלול או משהו כזה למהירויות, כיוון שהזמנים די דומים למציאות
וכן כמו שאמרת אפשר להנות מזה מאוד! העברתי איזה חצי שעה בלי לשים לב מול זה.. אם לומר את האמת, הנהיגה בקארטינג גרמה לי להבין קצת יותר לגבי ספורט מוטורי, מה החשיבות של מאיות השניה, הדיוק בפניות, החלקה או אי החלקה, ומה שהכי אהבתי בנהיגה בקארטינג זה שכל הכלים שווים, והנהג הוא בעצם הדבר הכמעט יחידי שיכול להיות החולשה ברכב! אותו יום שהייתי בקארטינג, התחריתי עם חבר.. הוא התלונן שניצחתי אותו בגלל שאני שוקל פחות ממנו
הייתי חייב לבדוק את זה!
בכל מקרה, שמי אורי (like Ori), ואני דיי שוקל ברצינות להכנס לכל הקטע הזה של הקארטינג, זה ממש מלהיב אפילו עם הגבלת המהירות ומנוע 4 הפעימות, ולדעתי זה הספורט המוטורי בעל הפוטנציאל הכי גדול אצלנו בארץ.. מסתבר שיש לי עוד הרבה מה ללמוד אבל אני אשתדל להדביק אותכם כמה שיותר מהר
נ.ב, המסלול של פרו-קארטינג רחובות במשחק הוא בלי המנהרה נכון?.. כי הוא נראה לי קצת שונה
יכול להיות שאני פשוט לא זוכר טוב
 

Tal Aviel

New member
אכן במשחק לא ידעתי איך לעשות מנהרה

חח :) לא ידעתי איך לעשות מנהרה במשחק. גם הכניסה לישורת קצת שונה, אבל העיקרון דומה. למען האמת, זה שניצחת את חבר שלך זה לא תמיד אומר שנהגת יותר טוב ממנו. ברגע שיש הגבלה על המנוע ההגבלות בין הכלים לא תמיד שוות.... בכל אופן, שיהיה בהצלחה ו.. נקווה לראות אותך בעונה הבאה =] (מרוץ סיום עונה ב9.6, אז אני לא בטוח שתספיק כבר לעונה הזאת) ו.. בן כמה אתה אורי?
 
כן אני מתכנן על העונה הבאה ../images/Emo13.gif

אני בן 17, גר ברחובות, וגר אפילו דיי קרוב למסלול ככה שהמחסום הכי גדול שלי לקארטינג בינתיים זה הכסף, אבל זה לא בעיה, מסתדרים.. קראתי הודעות שלך פה ושם, ראיתי שאתה די אוהב את המסלול ברחובות, אתה רחובותי במקרה?
 

Tal Aviel

New member
לא, אני מת"א

אני אוהב את המסלול ברחובות ובא להתאמן לא מעט, אבל אני בכל-זאת מת"א :)
 

בנקלה

New member
happy to help

אל תשקול להכנס לקטע של הקארטינג. תכנס. תעבור קורס ותתחיל עם הקטע. אין כמו קארטינג :)
 
עובד על זה ../images/Emo6.gif

היום אני קופץ למסלול לעוד קצת טעימה מהקארטינג.. אני גם הולך לקבל עוד פרטים על קורס ברחובות
 

BaZbAzOn

New member
חידוד לגבי המשקל...

המשקל לא משמעותי במידה ויש הבדלי רמות גדולים בין אחד לשני (לדוגמא- בינך לבין החבר- שביר להניח שאתה יותר מנוסה/מוכשר, לכן סביר להניח שגם אם אתה שוקל יותר- עדיין תעשה תוצאה מהירה יותר...). כשמדובר בשניים מנוסים, הנהג השוקל פחות יפתח יותר מהירות בקטעים הישרים ואילו זה ששוקל יותר יהיה יציב יותר בפניות (ופחות יחליק). בכלליות, יתרון יהיה בד"כ לנהג הקל יותר, אבל הוא יהיה משמעותי רק במידה ומדובר במסלול מהיר, בד"כ בעל ישורות ארוכות. רוב המסלולים בארץ הם קטנים וטכניים, פחות מהירים, כך שהיתרון לנהג הקל בקושי בא לידי ביטוי.
 

בנקלה

New member
החלקה

טל אני לא לגמרי מסכים. קודם כל החלקה צריכה להיעשות בצורה נכונה, מדוייקת אחרי שלמדת איך לעשות אותה. לפעמים צריך (למשל בדאבל הירפין) לתת מכת ברקס לא כדי להאט אלא כדי לאבד אחיזה וקצת להחליק..להיכנס לפנייה ב-45 מעלות בלי לאבד סל"ד.. אז מר נסיוני P: כן, לפעמים צריך להחליק, אבל הכוונה היא לא לפנות 3 מטר לפני פנייה ולהיכנס אלייה כשאתה נוסע הצידה, במקומות מסוייומים ואחרי שלמדת איך לשלוט בקארט, כן. אבל ברוב האיפקסים טל צודק, אין לאט והחוצה מהר.
 

Tal Aviel

New member
כן יכול להיות שאתה צודק

בחלק מהמקומות, אולי, ההחלקה במידה מסויימת משתלמת... לפי מה שלימדו אותי החלקה ברוב המקרים אינה משתלמת, אבל אני באמת לא יודע :)
 

BaZbAzOn

New member
../images/Emo45.gif

זה נקרא החלקה מבוקרת, והיא שיטה להעברת משקל שיעילה בחלק מהפניות. שיטה מתקדמת יותר, שכדאי לרכוש רק לאחר שלומדים כיצד לשלוט בכלי בלי להחליק כלל.
 
למעלה