קבלה - בהתחלה
קבלה מכילה בתוכה את הויתור יש אפשרות בקבלה להיות בקב - לה ואז מחזקים אנו קביים ויש אפשרות לקבל ה´ לקבל את האלוהים זה לחיות בהרמוניה עם הטבע. כלל בסיסי בתורת הרפואה הסינית - הקיסר הצהוב, האי-צ´ינג... מי שחי בהרמוניה עם הטבע לעולם יהיה בריא - ציטוטים מהספרים והחוכמה הנ"ל. הויתור שעליו מספרים היהודים היא הצניעות המתפתחת מההבנה העמוקה מהמצב בו אני נמצא. ותודה לך אספמיה על ענין ההבנה. הבנה אינה תהליך קוגנטיבי. הקוגניציה היא קטע קטן בתהליכים הפועלים במוח. להזכיר מילים שאמרת יחפנית:...אודות הפער בין הרגש והשכל. ההתנהגות השיכלית היא חלק מהתהליכים הריגשיים. כל שאנו עושים בחיים נובעים מתהליכים ריגשיים. ההתנהגות השכלתנית - רציונאלית התפתחה ממקורות הלוגיקה היוונית אפלטונית---> סוקרטית. צורת מחשבה "הגיונית" ליניארית נשענת על מושגים ´מוחלטים´ לפי אמות המידה ההתנהגותיות שתפשו בעולמות יווניים. ההשפעה על התרבות המערבית חזקה ביותר. הרציונאל הינו סוג של רגש המתורגם להתנהגות בעלת תחושה של תוקף. יש תחושת ביטחון והשיכנוע הוא קל. האפשרות לשלוט באחר עוד יותר קלה. יש לי הגיון בתחושה שאני עושה בדיוק את שבא-לי בשוקולד, ג´וינט.... לא מצאתי בדברי חכמים יסוד להאמין שהאדם מעונין להזיק לעצמו. מצאתי יסודות רבים בדברי חכמים כי האדם נמנע מעימות עם זרם העצמי שנשלט מהרציונאל. אומרים שהאדם מפחד (ועוד לא דיברנו על פחד) מההתממשות העצמית שלו. מההצלחה שלו.... נלסון מנדלה מספר זאת בעולם בתהליך המדיטטיבי שהיה בו כל כך הרבה שנים. ומה אני עושה? העוגה הזו כל כך טעימה לי ---- אני אוהב אותה מהרגע שהכנסתי אותה לגופי אני צועק. הסחוסים שלי נפיגעים מהסוכר הלבן כלי הדם שלי ניפגעים בגמישות שלהם..... הסיפוק המיידי שלי הגיע. אין רע בלעשן (יצא לי להמליץ לגברת מסוימת להמשיך לעשן שעבורה זה היה נדרש) אין רע בג´וינט או כל דבר אחר של הסיפוק החזק. להמשיך לזכור שמדובר בהתרחקות מהטבע המיוחד שלי במעטפות הגיוניות. החיים הם שילוב של טוב ורע. ובחרת בחיים היא ההתגברות על הדואליזים הסוחף אותי. לעמוד מול עצמי ולדעת בבירור מה אני בוחר לעשות. אני. ולעולם אני מתבקש שאתאיין. הבחירה היא זמנית תמיד ומה מחר? קבלה ביהדות מדברת על יכולת הויתור מול האלוהים ולא מול החברה. קבלה בגישות לא יהודיות מדברת על להסכין. כך למשל הנצרות מדברת. יש עבודות מעמיקות של פרופ´ מרדכי רוטנברג. והאם יש בי כעס על שמספרים לי את מה אני צריך לעשות בניגוד למה שאני בטוח שזה הנכון, החופשי,.... זהו מעשי האהבה. עם מה אני עושה אהבה. עם הכעס, תיסכול, סיפוק מיידי האנשים עם הסרטן עמוקים יותר מהרבה אנשים שאני מכיר. איך זה שאין הם מביאים זאת לביטוי בחיים? שאלה שאני חוזר אליה בקולות שונים והופך והופך בה כל כך הרבה שנים. יחפנית וכולנו - כשסיפרנו על הבכי.... סיפרתי על ראיית הבך בתוך מעשי החברה שלנו. הדמעות יכולות לשפר את הראיה או לעשותה מטושטשת. ועוד לא דיברנו על המוות ועוד על הדברים שאנחנו רוצים. -------------------- הנשמה רוצה לעשות רק טוב. היא מזמנת לנו בחיים הזדמנויות להעמיק את הטוב. הקבלה היהודית, סינית, טיבטית... מספרת על סדרי העולם, ההתנהגות יוצרת טוב והתנהגויות יוצרות קונפליקט, מתח הרסני ומחלה בגוף ובחברה. כבר מספר שנים אנחנו מספרים שאנשים עם סרטן - בעלי פוטנציאל אדיר להיות מהפכנים חברתיים. אלו שסימונטון מספרים על רגישותם החברתית הכל כך חזקה יכולים להפוך בחייהם למורי דרך. אלו שעשו זאת, הפכו את מצבם הסרטני והוא נעלם. כמדומני שאלו היחידים ששרדו לטווח ארוך זוהי שבת של קבלת התורה. התורה = דרך החיים שאני רוצה בה. אני ולא אף דבר אחר באהבה ואמונה נאמנה
קבלה מכילה בתוכה את הויתור יש אפשרות בקבלה להיות בקב - לה ואז מחזקים אנו קביים ויש אפשרות לקבל ה´ לקבל את האלוהים זה לחיות בהרמוניה עם הטבע. כלל בסיסי בתורת הרפואה הסינית - הקיסר הצהוב, האי-צ´ינג... מי שחי בהרמוניה עם הטבע לעולם יהיה בריא - ציטוטים מהספרים והחוכמה הנ"ל. הויתור שעליו מספרים היהודים היא הצניעות המתפתחת מההבנה העמוקה מהמצב בו אני נמצא. ותודה לך אספמיה על ענין ההבנה. הבנה אינה תהליך קוגנטיבי. הקוגניציה היא קטע קטן בתהליכים הפועלים במוח. להזכיר מילים שאמרת יחפנית:...אודות הפער בין הרגש והשכל. ההתנהגות השיכלית היא חלק מהתהליכים הריגשיים. כל שאנו עושים בחיים נובעים מתהליכים ריגשיים. ההתנהגות השכלתנית - רציונאלית התפתחה ממקורות הלוגיקה היוונית אפלטונית---> סוקרטית. צורת מחשבה "הגיונית" ליניארית נשענת על מושגים ´מוחלטים´ לפי אמות המידה ההתנהגותיות שתפשו בעולמות יווניים. ההשפעה על התרבות המערבית חזקה ביותר. הרציונאל הינו סוג של רגש המתורגם להתנהגות בעלת תחושה של תוקף. יש תחושת ביטחון והשיכנוע הוא קל. האפשרות לשלוט באחר עוד יותר קלה. יש לי הגיון בתחושה שאני עושה בדיוק את שבא-לי בשוקולד, ג´וינט.... לא מצאתי בדברי חכמים יסוד להאמין שהאדם מעונין להזיק לעצמו. מצאתי יסודות רבים בדברי חכמים כי האדם נמנע מעימות עם זרם העצמי שנשלט מהרציונאל. אומרים שהאדם מפחד (ועוד לא דיברנו על פחד) מההתממשות העצמית שלו. מההצלחה שלו.... נלסון מנדלה מספר זאת בעולם בתהליך המדיטטיבי שהיה בו כל כך הרבה שנים. ומה אני עושה? העוגה הזו כל כך טעימה לי ---- אני אוהב אותה מהרגע שהכנסתי אותה לגופי אני צועק. הסחוסים שלי נפיגעים מהסוכר הלבן כלי הדם שלי ניפגעים בגמישות שלהם..... הסיפוק המיידי שלי הגיע. אין רע בלעשן (יצא לי להמליץ לגברת מסוימת להמשיך לעשן שעבורה זה היה נדרש) אין רע בג´וינט או כל דבר אחר של הסיפוק החזק. להמשיך לזכור שמדובר בהתרחקות מהטבע המיוחד שלי במעטפות הגיוניות. החיים הם שילוב של טוב ורע. ובחרת בחיים היא ההתגברות על הדואליזים הסוחף אותי. לעמוד מול עצמי ולדעת בבירור מה אני בוחר לעשות. אני. ולעולם אני מתבקש שאתאיין. הבחירה היא זמנית תמיד ומה מחר? קבלה ביהדות מדברת על יכולת הויתור מול האלוהים ולא מול החברה. קבלה בגישות לא יהודיות מדברת על להסכין. כך למשל הנצרות מדברת. יש עבודות מעמיקות של פרופ´ מרדכי רוטנברג. והאם יש בי כעס על שמספרים לי את מה אני צריך לעשות בניגוד למה שאני בטוח שזה הנכון, החופשי,.... זהו מעשי האהבה. עם מה אני עושה אהבה. עם הכעס, תיסכול, סיפוק מיידי האנשים עם הסרטן עמוקים יותר מהרבה אנשים שאני מכיר. איך זה שאין הם מביאים זאת לביטוי בחיים? שאלה שאני חוזר אליה בקולות שונים והופך והופך בה כל כך הרבה שנים. יחפנית וכולנו - כשסיפרנו על הבכי.... סיפרתי על ראיית הבך בתוך מעשי החברה שלנו. הדמעות יכולות לשפר את הראיה או לעשותה מטושטשת. ועוד לא דיברנו על המוות ועוד על הדברים שאנחנו רוצים. -------------------- הנשמה רוצה לעשות רק טוב. היא מזמנת לנו בחיים הזדמנויות להעמיק את הטוב. הקבלה היהודית, סינית, טיבטית... מספרת על סדרי העולם, ההתנהגות יוצרת טוב והתנהגויות יוצרות קונפליקט, מתח הרסני ומחלה בגוף ובחברה. כבר מספר שנים אנחנו מספרים שאנשים עם סרטן - בעלי פוטנציאל אדיר להיות מהפכנים חברתיים. אלו שסימונטון מספרים על רגישותם החברתית הכל כך חזקה יכולים להפוך בחייהם למורי דרך. אלו שעשו זאת, הפכו את מצבם הסרטני והוא נעלם. כמדומני שאלו היחידים ששרדו לטווח ארוך זוהי שבת של קבלת התורה. התורה = דרך החיים שאני רוצה בה. אני ולא אף דבר אחר באהבה ואמונה נאמנה