קבלתי את זה למייל,מה דעתכם,

טלי1960

New member
קבלתי את זה למייל,מה דעתכם,

אמא פונה לאלוהים ומקוננת על מות בנים ובנות תמימים ואומרת לו כך: אלוהים, חיים זאת מתנה. ומתנות לא לוקחים חזרה. תשובת אלוהים: בצר לך, את פונה אלי .. בתי, הילדים היקרים לא נהרגו בגלל שנסעו בשבת. גם אולם השמחות לא קרס בגלל שרקדו ריקודים מעורבים. הילדים שנמחצו במגרש הכדורגל, לא נפצעו בגלל שנסעו למשחק בשבת. לעולם לא הייתי פוגע בילדיי האהובים בגלל סיבות כאלו שוליות. אם הייתי רוצה שכל ברואיי יהיו אנשים אדוקים ושומרי מצוות, הייתי בורא אותם כאלה. הרי אני יצרתי אותם, זוכרת? אני נתתי לכם את החיים במתנה, ויחד איתם נתתי לכם את הזכות לבחור, את היכולת להבחין בין טוב ורע, את האפשרות לעצב מתוך החומרים שאני יצרתי עולם משלכם. כל אלו שמתו בזמן האחרון, מתו בגלל הבורות, האנוכיות, העצלנות והחולשה שלכם. מאוד קל לך לשבת ולכתוב מכתב תלונה , ולהטיח בי את מותם של הילדים החפים מפשע האלו. אני הבאתי לילדים האלו את החיים במתנה, יצרתי להם עולם עם פרחים ,טכנולוגיה ואהבה. מה את עשית למענם? אם את רוצה שלא יירצחו ילדים חפים מפשע – צאי למלחמה או בחרי בשלום. אם את רוצה שרצפות לא יקרסו – פעלי להחמרת התנאים להיתרי בניה. אם את רוצה שגברים לא יכו את נשותיהם – הילחמי על ענישה יותר מרתיעה. אם את רוצה שילדים לא יירמסו במגרש כדורגל – דרשי את הורדת הגדרות או חנכי את חברייך. נתתי לכם פרחים – ואתם קוטפים אותם נתתי לכם ים – ואתם מזהמים אותו נתתי לכם מכוניות – ואתם נוהגים בהן בפראות נתתי לנשים את היכולת ללדת – ואתם שוכחים אותם במכונית נתתי לגברים חוזק פיזי – ואתם מכים את נשותיכם. אני נותן לכם את הכלים – אתם יכולים לבנות בהם ארמונות או לנפץ קירות הבחירה היא שלכם, התוצאה על אחריותכם בלבד. נכון ילדתי, הבאתי לך את החיים במתנה וכמו כל מתנה – את היא זו שתבחר מה לעשות בה ואיך להשתמש בה בכל דרך שתבחרי, אני אביט בך מלמעלה ואוהב אותך.
 
אולי זה נשמע מרשים, אבל יהודי זה לא

בס"ד כותב ההודעה ידוע גם בכינוי gdisrael. בשביל להקל על ההתייחסות להודעה, אשתמש בשיטת הציטוט וההתייחסות לציטוט לאחריו. "לעולם לא הייתי פוגע בילדיי האהובים בגלל סיבות כאלו שוליות." שני טעויות במשפט כל כך קצר. בוודאי שהקב"ה לא "פוגע" בילדיו בגלל סיבות כאלו שוליות, לאור העובדה שהם לא שוליות. האם בגלל שלכאורה נראה שלהדליק מצית בשבת זהו דבר של מה בכך, נניח שהוא "שולי" ? אנחנו מניחים שהוא שולי כי אנחנו לא יודעים את מעלתו ו\או לא יודעים את השלכותיו. אם אדם לא היה יודע רעל מהו, לשתות כוס מים גדושה ברעל היה נראה לך בתור דבר "שולי", הרי הוא סך הכל שותה מים ... נוזל ... מה כבר יכול לקרות ? אבל כל המובן של "פגיעה", לא שייך כאן כלל ועיקר. ה' לא פוגע, ה' דיין אמת ומנהיג את העולם מלפנים שורת הדין. המוות, ביהדות, לא נתפס כדבר שלילי. ובכלל ביהדות אין דבר כזה פעולה שלילית שקוראת לאדם. הדבר השלילי היחיד לפי תפיסת היהדות, היא כאשר |הגדש| האדם בוחר לעשות משהו נגד רצון בוראו , מה שיבוא אליו כתוצאה, אפילו השליליות, לא יכול להיות דבר שלילי כי כל דעביד רחמנא לטב עביד (כל מה שעושה הקב"ה עושה לטובה). כאשר נבין שההשלכות של חילול שבת הם השלכות חמורות יותר משתיית רעל, שהרי אלו השלכות על הרוח הנצחית ושתיית רעל זו השלכה על החיים הגשמים הכלים שסוף בעלי-החיים הוא ריקבון באדמה ולהיות למאכל לרימה ותולעה, למעט הצדיקים שגופם נשמר. "אם הייתי רוצה שכל ברואיי יהיו אנשים אדוקים ושומרי מצוות, הייתי בורא אותם כאלה" בוודאי שלא. כל היהדות מבוססת על העיקרון שה' ברא את העולם בשביל שלאדם תהיה זכות בחירה, ולא יהיה רובוט. אדרבא, אפשר להקשות את אותה הקושיה על המשך דבריך, "אם ה' היה רוצה הוא היה בורא את כל האנשים לא מזהמי ימים ולא קוטפי פרחים" וכיוצא באלו הדוגמאות וכו' וכו' ואין סוף להבל ורעות הרוח. מיד במשפט הבא הודאת שאכן ה' ברא אותנו עם זכות הבחירה, הסיפא סותרת את הרישא. "כל אלו שמתו בזמן האחרון, מתו בגלל הבורות, האנוכיות, העצלנות והחולשה שלכם." בדיוק, בגלל שעשו את העבירות, שנבעו מתוך בורות\אנוכיות\עצלנות\חולשה שלהם וכיוצ"ב, בין אם זה מצוות שבין אדם לחברו, בין אם זה מצוות שבין לאדם למקום אותם החלטת בצורה נבזית לכנות "שוליים", ובין אם זה השחטה וכיוצ"ב חס ושלום. כל ה"הטחה" ח"ו כלפי השי"ת כלפי הילדים, היא בגלל שאנו מאמינים שה' נתן לנו את החיים. ההצהרה ש"מתנות" לא לוקחים מגוחכת, שהרי זו לא רק מתנה אלא זהו פיקדון, ואכן פיקדון לוקחים. ואם המתנה ניתנה על תנאי, אם התנאי יופר המתנה תלקח. זה לוגי ורציונאלי וכל שעיניו בראשו ושכל בקודקודו לא יפתח פיו ויצפצף. גם המאמר פוסל את הצדק בעולם, שהרי "ולהטיח בי את מותם של הילדים החפים מפשע האלו.", ואחר כך עוד בתירוץ שזה נעשה בגלל עוונות של אחרים. אנחנו לא מאמינים בה' שהוא לא מנהל את עולמו בצדק, ואנשים מתים בגלל חטאים של אחרים, ואכן בתורה נכתב ההפך, והמובן והגיוני ביותר "איש בחטאו יומת", וכל הסבר או השערה אחרת מצריכה הוכחה שהרי זה הפך השכל הישר. למעשה גם לא ניתנה תשובה לשאלה, מדוע ה' לוקח את חייהם של הילדים. אכן המאמר נגע בנקודה חשובה והיא עבירותינו, אבל זה לא משנה את העובדה שה' לוקח את החיים. התשובה לא קולעת ובכלל לא מחודדת. וההבנה האמיתית היא כזו, לאדם ניתנה זכות הבחירה, ואכן הוא לוקח אחריות על מעשיו. אם מעשיו תוצאתם מוות - ימות. וכך היה מעולם וכך יהיה מעולם, איש בחטאו יומת ואין יסורים בלא עוון. אבל, בוודאי שאדם לא ימות בגלל חטאים של אחרים ! זה לא צודק ולא פייר. עכשיו הפיתרון היא לתקן את מעשינו, [ובכלל, לפעמים המוות הוא תקנה לעבירות מגילגולים אחרים, או פשוט מהלך שאדם צריך לעבור כי רק ע"י הוא יעבור לעולם הבא, למעט מספר מועט של אנשים כמו אליהו הנביא וחנוך], המעשים ביננו לבין המקום : שבת, ציצית, אוכל כשר וכו' ... ומעשים שבין אדם למקום, שאלו מלחמות, והכאת נשים לא עלינו וכו' וכו' ... הצעתם פתרונות - שטחיים יש לומר, ורחוקים מן האמת. בנוגע למלחמה - נאמר "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון", וכן בנוגע לקריסת רצפות וכו' וכו' ... אדם לא יכול לצפות את הכל, ולא יכול לשלוט על גורלו, ומאליו אם ירצה השם אפילו אם ישתדל כמה שישתדל אם נגוזר עליו שימות - ימות. אלו דברים שוליים שהאדם לא שולט בהם. האדם שולט במעשיו, מלחמות ותאונות הם רק תוצאות של מעשיו, ובמקום לטפל בסימפנטום, מה שבכלל לא הגיוני כי זה לא יפתור דבר וגם לא יצליח למעשה, צריך לעשות טיפול שורש.
 
למעלה