ברוכה הבאה../images/Emo20.gif
את הדיון אפשר לפתוח בשאלה מהו שוני ומי הוא אדם שונה.לתת לילדים להעלות דוגמאות של אדם שמקוטלג אצלהם כשונה.להניח להם לזרוק את המילים הראשות שצצות בראשם שהם שומעים את המילה 'שונה' או 'חריג'. לאחר מכן לעבור לפעילות יותר מורכבת,אפשרית בקבוצות.במהלך הפעילות יש להניח לילד לחשוב,לתת ביטוי למחשבות ורגשות.להניח לו להרהר בעיניין. בתחילת השנה העברתי מספר פעילויות כיתית לכיתה ה' שבה משולבת ילדה עם תסמונת-דאון. 1."תום החתול הכחול"-המדבר על התמודדות עם ילד חריג.סיפור בעל סוף שנוי במחלוקת,אך מעביר את המסר לילדים בקשת הגילאים המצוינת. 2."הדרקון הלא נכון"-של יהונתן גפן. 3.האיש הירוק גם הוא של יהונתן גפן-שהיווה בסיס מופלא לדיון. 4.הברווזון המכוער-שאפשר לעשות לו שינוי קליל בגירסא.אני הכנסתי את שם הילדה לתוך הסיפור וכמה שמות מילדי הכיתה. 5.המחשה-לבישת חולצה עם עיניים מכוסות,כיפתור חולצה עם יד אחת וככל העולה על דעתך. 6.בשני המפגשים האחרונים שערכתי עם הילדים,הקרנתי את הסרט המוכר ואהוב 'שרק' אשר מציג דמות בעלת חזות מאוד שונה ומרתיעה.ובמפגש האחרון-'חגגנו' כולנו הכיתה "הרגילה" והכיתה המיוחדת בבולינג-מה שהיה מחזה מדהים.של סיוע,עזרה וחום שהוקרן.היה נהדר וממלא-מומלץ לקיימו-תורם יותר מכל לילדים. [במאמר מוסגר אספר: לפני כמה שבועות,קראתי מאמר של פרו' אמריקאי מומחה לשילוב,הנוהג להעביר 'הרצאות' כשלך בכיתות נמוכות.במהלך ההרצאה הוא מוציא בכל פעם כמה ילדים 'ילדים שהם עולים חדשים/בעלי שער שחור/וכדומה. עד שהכיתה נשארת ריקה שכל התלמידים במסדרון הוא מוכיח להם,שכולם במידה מסוימת שונים וכל אחד יכול למצוא עצמו בנקודה שהוא שונה ודחוי.] פעילויות נוספות ניתן למצוא בפעלופדיה,שגם אותה מצאתי מקור-עזר נרחב. בהצלחה!