קבלת מוצר או שירות דרך האינטרנט מחו"ל

peach20

New member
קבלת מוצר או שירות דרך האינטרנט מחו"ל

אם אני מקבלת שירות או מוצר מעסק או מוסד אקדמאי שיושב בארצות הברית דרך האינטרנט
במקרה שיש לי בעיה עם השירות שלהם או חשד להונאה לאחר ששילמתי את העסק, למי אני יכולה לפנות?
איפה אפשר לתבוע בכזה מצב? האם רק במדינה שבה מתנהל העסק? או שפשוט אין מה לעשות?
 
קבלת מוצר או שירות דרך האינטרנט

את מתארת ביצוע עיסקה דרך האינטרנט עם עסק שמקום מושבו בחו"ל. ברוב המקרים, במצב כזה את מתקשרת עם אירגון שאינו תושב ישראל ואין לו נכסים בישראל, על יסוד הסכם שחלים עליו דיני מדינת המקום בו האירגון הזה יושב ובהסכם זה יש בדרך כלל גם הוראות לגבי סמכות השיפוט מבחינת המקום ומבחינת העניין (סמכות מקומית וסמכות עניינית).
ברוב המקרים, ניתן לנהל הליכים משפטיים רק באותו מקום ועלותם של הליכים אלה גדולה וגם יש בעיות לוגיסטיות נוספות, כגון הצורך להגיע לשם.
מעשית מה שניתן לעשות זה בעיקר לפנות לחברת האשראי שלך, בהנחה שביצעת עיסקה בכרטיס אשראי, או לנסות הליכי בוררות דרך חברת הסליקה אם ביצעת את התשלום בחברת סליקה כגון פייפל.
כמובן שלתשובה יותר מעמיקה יהיה עלייך לפנות לעו"ד שיבדוק את ההכם וגם לבדוק אם קיים איזשהו גוף שמפקח על אותו אירגון במדינתו.
 
למעלה