קבלת תיק אירוע מהמשטרה

dadi1

New member
קבלת תיק אירוע מהמשטרה

שלום
לפני מספר שנים עת הייתי מנהל פרויקט באתר בנייה , נפגע אחד מקבלנים שעבד איתי מאבנים שנפלו / הופלו עליו מאחת הקומות העליונות של אחד הבניינים .
אני הראשון שראיתי וטיפלתי בו עד שחובש מד"א והמשטרה הגיעו למקום ,
האיש פונהבמצב קשה לבי"ח והאירוע הסתיים ( למיטב זיכרוני, שוטר גבה ממני עדות במשך כמה דקות באתר אבל אני לא כל כך בטוח בזה ).
לימים פניתי למשטרה על מנת לקבל את תיק האירוע ( יש לי מספר אירוע ), אבל הם אמרו שמי שיכול לקבל אותו זה רק הנפגע עצמו וזאת למרות שהסברתי להם שאני הייתי מנהל הפרוייקט , שהבחור יצא מהמשרד שלי ונפגע ולמעשה אני היחידי שהייתי צמוד אליו מרגע איתורו ועד פינויו .
מהמשטרה אמרו לי כאמור שרק הבחור שנפצע יכול לקבל את תיק האירוע או לחילופין שאני אביא ייפוי כוח ממנו או צו משופט .
מאחר ואין לי דרך ליצור עימו קשר או לקבל צו מבית משפט, אבקש לדעת מה עוד אני יכול לעשות על מנת לאלץ את המשטרה לתת לי את תיק האירוע הזה .
אשמח לעזרתכם .
תודה רבה
 

Arana

Active member
מנהל
אתה לא יכול לאלץ את המשטרה לתת לך לצלם את התיק

רק בית המשפט יכול לחייב את המשטרה לתת לך לעיין בחומר חקירה, במצב שבו אינך נאשם שהוגש כנגדו כתב אישום (ואז יש זכות חוקית לקבל את חומר התביעה).

אגב, לא ציינת אם מדובר בתיק חקירה, או רק בדו"ח פעולה (דו"ח שרושמים השוטרים המגיעים לשטח לטפל באירוע), אבל העיקרון אותו עיקרון.

השאלה העיקרית היא: לצורך מה אתה צריך את החומר? זו נקודה חשובה ורלוונטית ביותר ולא ציינת אותה.

ממליצה לך לעיין היטב בהנחיית פרקליט המדינה שעל פיה המשטרה מאשרת עיון בחומרי חקירה. הקריטריונים לאישור הינם, בקצרה: זהות המבקש, הזיקה שלו למידע המבוקש, והאינטרס שלו לעיין במידע.
 
למעלה