קדמות התורה שבע"פ - המשך
התנהל דיון (שבינתיים גלש לעמוד 2) על קדמות התורה שבע"פ. להלן מס' טיעונים לקדמות התורה שבע"פחלקם כבר הועלו ונידונו) 1- משה היה על הר סיני 40 יממות, מה הוא עשה שם? משה בעצמו מודיע שלמד ולימד את בני ישראל חוקים ומשפטים. היכן למד ולמה לא כתבם. וכן כתוב על יהושע "ויהושע בו נון נער לא ימיש מתוך האוהל" למה לא מש ומה עשה שם? 2- אם אין יותר מאשר התורה שבכתב, מדוע משה היה השופט העליון היחיד? הרי כל אחד יכול להבין מה שהוא רוצה מתוך התורה שבכתב? 3- דיני משכן, שמיטה וטהרה הם די מפורטים. היכן הפרוט על שאר המצוות? בתורה לא מוזכר איך קובעים שנים וחודשים, בדרך אגב מוזכר שהחודשים ירחיים והשנה שמשית. אין פרוט מי קובע את החודשים איך מעברים את השנה. 4- כתוב על אברהם:"עקב אשר שמע אברהם בקולי וישמור משמרתי מצוותי חוקתי ותורותי" משתמע ששמר הרבה מצוות, וזה עוד לפני התורה שבכתב 5-נח קיים מצוות קרבנות ב"בהמה הטהורה", אברהם ויעקב נתנו מעשר, יהודה קיים מצוות יבום, יוסף ניהל את אדמות מצרים בצורה דומה מאד למצוות מעשרות ויובל.(יתכן וזו הסיבה שהתורה מפרטת את פעולותיו- ללמד שעשה זאת על פי רוח התורה.) דהיינו התורה שבע"פ היתה ידועה (בחלקה) לנח ולאבות. דיון נעים
התנהל דיון (שבינתיים גלש לעמוד 2) על קדמות התורה שבע"פ. להלן מס' טיעונים לקדמות התורה שבע"פחלקם כבר הועלו ונידונו) 1- משה היה על הר סיני 40 יממות, מה הוא עשה שם? משה בעצמו מודיע שלמד ולימד את בני ישראל חוקים ומשפטים. היכן למד ולמה לא כתבם. וכן כתוב על יהושע "ויהושע בו נון נער לא ימיש מתוך האוהל" למה לא מש ומה עשה שם? 2- אם אין יותר מאשר התורה שבכתב, מדוע משה היה השופט העליון היחיד? הרי כל אחד יכול להבין מה שהוא רוצה מתוך התורה שבכתב? 3- דיני משכן, שמיטה וטהרה הם די מפורטים. היכן הפרוט על שאר המצוות? בתורה לא מוזכר איך קובעים שנים וחודשים, בדרך אגב מוזכר שהחודשים ירחיים והשנה שמשית. אין פרוט מי קובע את החודשים איך מעברים את השנה. 4- כתוב על אברהם:"עקב אשר שמע אברהם בקולי וישמור משמרתי מצוותי חוקתי ותורותי" משתמע ששמר הרבה מצוות, וזה עוד לפני התורה שבכתב 5-נח קיים מצוות קרבנות ב"בהמה הטהורה", אברהם ויעקב נתנו מעשר, יהודה קיים מצוות יבום, יוסף ניהל את אדמות מצרים בצורה דומה מאד למצוות מעשרות ויובל.(יתכן וזו הסיבה שהתורה מפרטת את פעולותיו- ללמד שעשה זאת על פי רוח התורה.) דהיינו התורה שבע"פ היתה ידועה (בחלקה) לנח ולאבות. דיון נעים