קהלת
לבקשתו של רדסטורם,על כך שנעלמנו לנו בפתאומיות מהפורום,אני רוצה לדבר איתכם על קטע שאני באופן אישי מאוד אוהב בתנ"ך. אני מאוד אשמח אם מי ממכם שיש לו רתיעה טבעית מהספר,יתגבר עליו - כי יש במה שקהלת אומר הרבה דברים שאפשר לדון עליהם. לא בדיוק יודעים מי היה אותו קהלת,פירושים שונים מציעים שהוא היה המלך שלמה (הבן של דוד) שאמר את הדברים האלו בערוב ימיו. "הבל הבלים אמר קהלת אבל הבלים הכל אבל: מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמל תחת השמש:דור הולך ודור בא והארץ לעולם עמדת"..."כל הנחלים הולכים אל הים והים איננו מלא אל מקום שהנחלים הלכים שם הם שבים ללכת". " מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש" (קהלת פרק א´) אנחנו כולנו צעירים בשנים פה,מי יותר ומי פחות. קהלת ככל הנראה היה אדם שהגיע כבר לסוף דרכו והמסקנה שהוא הגיע אליה(כנראה גם בלי לדבר על זה בפורומים באינטרנט) (ולפחות ככה אני מבין) היא ששום דבר לא משנה,כל דבר שהאדם עושה הוא חסר טעם,כי בסופו של יום - הכל נשאר כמו שהיה. אני רואה בזה ממש דברי כפירה באל,בהמשך הספר,בפרק י"א נדמה לי,הוא מציין שהמהירים לא תמיד מנצחים בריצה והחכמים לא תמיד זוכים בתחרויות חוכמה (או משהו בסגנון),שזה אפילו לא משנה מי אתה ומה אתה - אתה עדין יכול להדפק ושום דבר לא בשליטתך. אז מה זה אומר עלינו? שנחפש את המשמעות עשרות שנים ובסוף נגיע לאיזה הודעה בפורום בגיל 92 שתהיה זהה לזאת של קהלת? ואם אתם חושבים לעצמכם,שטויות,הבחור חי לפני אלפי שנים -מה הוא מבין בכלל "אין זכרון לראשנים וגם לאחרונים שיהיו לא יהיה להם זכרון עם שיהיו לאחרונה". אנחנו האחרונים עכשיו,אולי כדאי שנחשוב קצת על מה שאחד מהראשונים אומר לנו.
לבקשתו של רדסטורם,על כך שנעלמנו לנו בפתאומיות מהפורום,אני רוצה לדבר איתכם על קטע שאני באופן אישי מאוד אוהב בתנ"ך. אני מאוד אשמח אם מי ממכם שיש לו רתיעה טבעית מהספר,יתגבר עליו - כי יש במה שקהלת אומר הרבה דברים שאפשר לדון עליהם. לא בדיוק יודעים מי היה אותו קהלת,פירושים שונים מציעים שהוא היה המלך שלמה (הבן של דוד) שאמר את הדברים האלו בערוב ימיו. "הבל הבלים אמר קהלת אבל הבלים הכל אבל: מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמל תחת השמש:דור הולך ודור בא והארץ לעולם עמדת"..."כל הנחלים הולכים אל הים והים איננו מלא אל מקום שהנחלים הלכים שם הם שבים ללכת". " מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש" (קהלת פרק א´) אנחנו כולנו צעירים בשנים פה,מי יותר ומי פחות. קהלת ככל הנראה היה אדם שהגיע כבר לסוף דרכו והמסקנה שהוא הגיע אליה(כנראה גם בלי לדבר על זה בפורומים באינטרנט) (ולפחות ככה אני מבין) היא ששום דבר לא משנה,כל דבר שהאדם עושה הוא חסר טעם,כי בסופו של יום - הכל נשאר כמו שהיה. אני רואה בזה ממש דברי כפירה באל,בהמשך הספר,בפרק י"א נדמה לי,הוא מציין שהמהירים לא תמיד מנצחים בריצה והחכמים לא תמיד זוכים בתחרויות חוכמה (או משהו בסגנון),שזה אפילו לא משנה מי אתה ומה אתה - אתה עדין יכול להדפק ושום דבר לא בשליטתך. אז מה זה אומר עלינו? שנחפש את המשמעות עשרות שנים ובסוף נגיע לאיזה הודעה בפורום בגיל 92 שתהיה זהה לזאת של קהלת? ואם אתם חושבים לעצמכם,שטויות,הבחור חי לפני אלפי שנים -מה הוא מבין בכלל "אין זכרון לראשנים וגם לאחרונים שיהיו לא יהיה להם זכרון עם שיהיו לאחרונה". אנחנו האחרונים עכשיו,אולי כדאי שנחשוב קצת על מה שאחד מהראשונים אומר לנו.