קווים חדשים באילת 3, 4

konforty25

Active member
הפרטים נמצאים בכתבה
 

Ccyclist

Well-known member
הפרטים נמצאים בכתבה

כל חוליי ההודעה ברעננה - אחת לאחת.

קווים עם "55 נסיעות" ו"43 נסיעות" אך מידע שימושי על תדירויות - אין.

"42 תחנות חדשות" אך פירוט מסלולים אין. זה כמו ה"בשורה" ברעננה שסתם זרקה מספרי קווים וקיוותה שהתושבים ידעו מהם.

בקריאה בין השורות על קווים 5 ו 6 אני מנחש שיש נעלם נוסף - יתכן שקווים 3 ו 4 הם למעשה כיוונים שונים של אותו המסלול, שיטה לא נפוצה במיוחד, אך שמעתי עליה בהקשר של ערים קטנות בארץ.

סליחה אבל ככה לא מקדמים תח"צ ובייחוד לא בעיר תיירות כמו אילת שיתכן ששוכרים בה דירות נופש. משפחה שמגיעה בטיסת פנים או רכב אחד תלויה בתח"צ או לצורך התניידות או לצורך פעילות בנפרד כמו קפיצה לסופר או לקניון או חזרה מוקדמת יותר לדירה.

המידע הבסיסי על הקווים החדשים צריך לכלול קודם כל את מסלוליהם. שנית - מידע רלבנטי לנוסע על תדירותם - זמן ההמתנה המשוער בין אוטובוס לאוטובוס הבא בשעות השיא והשפל. שלישית המידע על האוטובוסים האחרים שהוזכרו ברשת צריך להיות מפורט גם הוא ובצורה דומה. לכל העסק צריכה להיות מפה או דיאגרמת רשת עם המוקדים שהוזכרו, חלקם בחשיבות לאומית לבאים לעיר שתושביה או בתי המלון שבה ישלחו להם את הכתבה- מסוף טאבה, נמל התעופה רמון, אזור המלונות, וחלקם בחשיבות מקומית.

המידע היחיד בכתבה שעוזר לי במידה שראיינאייר תחזור לרמון הוא שיש קווי 5X לשדה.

את בשורת הקווים החדשים אף אחד לא יכול להבין בלי מסלולם או תדירותם.
 
כל חוליי ההודעה ברעננה - אחת לאחת.

קווים עם "55 נסיעות" ו"43 נסיעות" אך מידע שימושי על תדירויות - אין.

"42 תחנות חדשות" אך פירוט מסלולים אין. זה כמו ה"בשורה" ברעננה שסתם זרקה מספרי קווים וקיוותה שהתושבים ידעו מהם.

בקריאה בין השורות על קווים 5 ו 6 אני מנחש שיש נעלם נוסף - יתכן שקווים 3 ו 4 הם למעשה כיוונים שונים של אותו המסלול, שיטה לא נפוצה במיוחד, אך שמעתי עליה בהקשר של ערים קטנות בארץ.

סליחה אבל ככה לא מקדמים תח"צ ובייחוד לא בעיר תיירות כמו אילת שיתכן ששוכרים בה דירות נופש. משפחה שמגיעה בטיסת פנים או רכב אחד תלויה בתח"צ או לצורך התניידות או לצורך פעילות בנפרד כמו קפיצה לסופר או לקניון או חזרה מוקדמת יותר לדירה.

המידע הבסיסי על הקווים החדשים צריך לכלול קודם כל את מסלוליהם. שנית - מידע רלבנטי לנוסע על תדירותם - זמן ההמתנה המשוער בין אוטובוס לאוטובוס הבא בשעות השיא והשפל. שלישית המידע על האוטובוסים האחרים שהוזכרו ברשת צריך להיות מפורט גם הוא ובצורה דומה. לכל העסק צריכה להיות מפה או דיאגרמת רשת עם המוקדים שהוזכרו, חלקם בחשיבות לאומית לבאים לעיר שתושביה או בתי המלון שבה ישלחו להם את הכתבה- מסוף טאבה, נמל התעופה רמון, אזור המלונות, וחלקם בחשיבות מקומית.

המידע היחיד בכתבה שעוזר לי במידה שראיינאייר תחזור לרמון הוא שיש קווי 5X לשדה.

את בשורת הקווים החדשים אף אחד לא יכול להבין בלי מסלולם או תדירותם.
וגם המתסכל הוא בעיקר שאין צפי משוער לקבלת הקווים החדשים.
אני חותם לך בוודאות שמדובר באותו קו עם כיוון הפוך. ככה פועלים כל הקווים באילת: קו 1 הוא כמו 2 רק הפוך, קו 10 הוא כמו 11 רק הפוך, קו 5 ו6, קו 15 ו16. אין סיבה שקו 3 לא יהיה כמו 4 רק הפוך
 
וגם המתסכל הוא בעיקר שאין צפי משוער לקבלת הקווים החדשים.
אני חותם לך בוודאות שמדובר באותו קו עם כיוון הפוך. ככה פועלים כל הקווים באילת: קו 1 הוא כמו 2 רק הפוך, קו 10 הוא כמו 11 רק הפוך, קו 5 ו6, קו 15 ו16. אין סיבה שקו 3 לא יהיה כמו 4 רק הפוך
אגב, הסיבה שככה פועלת שיטת מספור הקווים באילת- זה פחות בגלל שמדובר בעיר קטנה, אלא יותר מהסיבה שהיא עיר תיירות ותיירים לפעמים מתקשים להבדיל בין 10 ל10א או בין 2 קווים עם אותו מספור לכיוון שונה (דוגמת: לכיוון רכבת, ולכיוון תחנה מרכזית). כמו כן- הקווים באילת הם די מעגליים וכך ניתן להתבלבל יותר בקלות בקו הנצרך.
 

Ccyclist

Well-known member
אגב, הסיבה שככה פועלת שיטת מספור הקווים באילת- זה פחות בגלל שמדובר בעיר קטנה, אלא יותר מהסיבה שהיא עיר תיירות ותיירים לפעמים מתקשים להבדיל בין 10 ל10א או בין 2 קווים עם אותו מספור לכיוון שונה (דוגמת: לכיוון רכבת, ולכיוון תחנה מרכזית). כמו כן- הקווים באילת הם די מעגליים וכך ניתן להתבלבל יותר בקלות בקו הנצרך.

אם מדובר בשיטה להבדיל בין כיווני מעגל - זה מסביר הן את המספר הכפול והן את הסיבה שהנסעה בקווים החדשים תהיה מהירה יותר.

לגבי תיירים: ברוב מערכות התח"צ שנסעתי בהן מספר הקו זהה בשני הכיוונים. לשבור את השיטה הזו דווקא בעיר תיירות זה מאד מבלבל. זה לא משרת את מי שלא מכיר את השיטה הייחודית יחסית של אילת.
 
אם מדובר בשיטה להבדיל בין כיווני מעגל - זה מסביר הן את המספר הכפול והן את הסיבה שהנסעה בקווים החדשים תהיה מהירה יותר.

לגבי תיירים: ברוב מערכות התח"צ שנסעתי בהן מספר הקו זהה בשני הכיוונים. לשבור את השיטה הזו דווקא בעיר תיירות זה מאד מבלבל. זה לא משרת את מי שלא מכיר את השיטה הייחודית יחסית של אילת.
ואם כבר רוצים להיות נחמדים לתיירים, אז הקווים "התאומים" יהיו 1 ו-11, 2 ו-12 וכד', כלומר אותה ספרת אחדות. או לצורך העניין 2 ו-21 או 21 ו-22 (אותה ספרת עשרות). ככה מספיק לזכור שהמלון שלי נמצא ליד הקווים עם ספרת האחדות X ושהקווים עם כיוון השעון הם ה-1X ונגד כיוון השעון הם 2X (או כל הבדל דומה).
יותר טנטטיבי מאשר לזכור שהתאום של 3 הוא 4 וכד'.
 

Ccyclist

Well-known member
ואם כבר רוצים להיות נחמדים לתיירים, אז הקווים "התאומים" יהיו 1 ו-11, 2 ו-12 וכד', כלומר אותה ספרת אחדות. או לצורך העניין 2 ו-21 או 21 ו-22 (אותה ספרת עשרות). ככה מספיק לזכור שהמלון שלי נמצא ליד הקווים עם ספרת האחדות X ושהקווים עם כיוון השעון הם ה-1X ונגד כיוון השעון הם 2X (או כל הבדל דומה).
יותר טנטטיבי מאשר לזכור שהתאום של 3 הוא 4 וכד'.

המצב הנורמאלי בכל מערכת תח"צ בעולם הוא שנוסעים הלוך וחזור באותו הקו.

לבלבל תיירים עם שיטת מספור מוזרה זה הכל חוץ מללכת לקראתם.

מי שנוסע בקו 1 לא צריך לחזור בקו 2 או 11 או ლ1.
 
המצב הנורמאלי בכל מערכת תח"צ בעולם הוא שנוסעים הלוך וחזור באותו הקו.

לבלבל תיירים עם שיטת מספור מוזרה זה הכל חוץ מללכת לקראתם.

מי שנוסע בקו 1 לא צריך לחזור בקו 2 או 11 או ლ1.
אמן.
אבל אם כבר נאלצים (או "נאלצים") לבנות משהו עקום, לפחות שיהיה יותר אינטואיטיבי.
 

Ccyclist

Well-known member
אמן.
אבל אם כבר נאלצים (או "נאלצים") לבנות משהו עקום, לפחות שיהיה יותר אינטואיטיבי.

בוונציה או ברלין זה קיים בקווים הסיבוביים בטבעת החדובה ביותר. בברלין יש טבעת S-Bahn שמקיפה את מרכז העיר על גבול אזורים A - B שבה S41 הוא קו בכיוון השעון ו S42 הוא הקו נגד כיוון השעון. בוונציה כנראה בצירוף מקרים לא מקרי (הם מאד קשורים לעולם דובר הגרמנית) קו המים הסיבובי סביב העיר הוא 4.1 ו 4.2 לבידול בין הכיוונים, וקו המים הסיבובי פלוס לידו (האי שתוחם את הלגונה) הוא 5.1 ו 5.2.

אלו דוגמאות מאד ספציפיות וגם במערכות בהן הן קיימות - הן יוצאות דופן. בוונציה יש אלמנט נוסף שהתחבורה הציבורית היא בסירות אז הן עוצרות באותם המזחים בשני הכיוונים.

ב RER הפריזאי יש שיטה שלקווים יש אות ( A-E אך השלוחות מסופרות, צד אחד של הקו מקבל את הספרות הזוגיות ובצד השני הן אי זוגיות. זה די יוצא דופן בהשוואה למערכות אחרות שנסעתי בהן, בדרך כלל מבדלים את הכיוון באמצעות שם התחנה הסופית.
 
בוונציה או ברלין זה קיים בקווים הסיבוביים בטבעת החדובה ביותר. בברלין יש טבעת S-Bahn שמקיפה את מרכז העיר על גבול אזורים A - B שבה S41 הוא קו בכיוון השעון ו S42 הוא הקו נגד כיוון השעון.
לא קשור לעניין. אבל במקרה אני נמצא עכשיו בברלין במלון מול תחנת הרכבת המרכזית. את S41 ו-S42 עוד לא יצא לי לנסות.
 

Ccyclist

Well-known member
לא קשור לעניין. אבל במקרה אני נמצא עכשיו בברלין במלון מול תחנת הרכבת המרכזית. את S41 ו-S42 עוד לא יצא לי לנסות.

אני לא חושב שיש לך מה לנסות אותם, רק להנות מהעיצוב על המפה שהם מקיפים את העולם התיירותי של מרכז ברלין.

אם יש לך זמן - תצלם לפורום את השטאדטבאהן מהפרנזהטורם.

לעניין פוסט אחר בפורום: אלכס מעבירה יותר רכבות עיליות על 4 מסילות ממה שמתוכנן לאיילון על 6. האם תוכל לרכז לוחות זמנים של רציפי המזרח-מערב בהאפבאהנהוף, אוסטבאהנהוף וכו' כדי להדגים את זה? הרכבות שעוברות דרך זוג המסילות הדרומי באלכס בלי לעצור טיפה נעלמות מלוחות הזמנים שגוגל מציגה לתחנה.

לדעתי הדגמת הקיבולת של השטאדטבאהן הברלינאי לקהל בארץ יכולה לחסוך מיליארדים על מסילות 5-6 המיותרות.
 
אני לא חושב שיש לך מה לנסות אותם, רק להנות מהעיצוב על המפה שהם מקיפים את העולם התיירותי של מרכז ברלין.

אם יש לך זמן - תצלם לפורום את השטאדטבאהן מהפרנזהטורם.

לעניין פוסט אחר בפורום: אלכס מעבירה יותר רכבות עיליות על 4 מסילות ממה שמתוכנן לאיילון על 6. האם תוכל לרכז לוחות זמנים של רציפי המזרח-מערב בהאפבאהנהוף, אוסטבאהנהוף וכו' כדי להדגים את זה? הרכבות שעוברות דרך זוג המסילות הדרומי באלכס בלי לעצור טיפה נעלמות מלוחות הזמנים שגוגל מציגה לתחנה.

לדעתי הדגמת הקיבולת של השטאדטבאהן הברלינאי לקהל בארץ יכולה לחסוך מיליארדים על מסילות 5-6 המיותרות.
אני כבר אורז את המזוודה לקראת טיסה מחר בבוקר. חוץ מזה שסגרו את ה-S מזרח-מערב במרכז העיר לעבודות שיפוץ, והרציפים חסומים.
אבל כן, בכל כיוון רכבת כל 4 דקות בשעות השיא.
 

Ccyclist

Well-known member
אני כבר אורז את המזוודה לקראת טיסה מחר בבוקר. חוץ מזה שסגרו את ה-S מזרח-מערב במרכז העיר לעבודות שיפוץ, והרציפים חסומים.
אבל כן, בכל כיוון רכבת כל 4 דקות בשעות השיא.

לפי אתר ה S-Bahn ( חלק מ DB ולכן המידע לא ב BVG ) השטאדטבאהן סגור בין אלכס לטירגארטן.


ההמלצה שלהם לנוסעים מזרחה על השדטאדטבאהן היא לקחת את U5 מהאופבאהנהוף (או U2 מצו) לאז את קווי השטאדטבאהן מאלכס.

כמובן - תוודא את זה מול אפליקציות / אתרים ולא רק על המלצה של מישהו שנמצא מאות קילומטרים מברלין.
 

connex

Active member
הפרטים נמצאים בכתבהרבה
אני לא ממש מכיר את הקווים באילת אבל לדעתי צריכה להיות רשת תחבורתית שתקשר את תושבי העיר למקומות המרכזיים (בתי ספר, קניונים, טיילת) קווים עבור התיירים מבתי המלון לאטרקציות השונות, קווים לישובי הערבה וקוים מהמלונות לשדה התעופה רמון..לדעתי חלק מהקווים הללו כבר קיימים אז הייתי מציע מספור שונה: ספרה אחת לקווים לתושבי העיר, 1x בדומה ל15,16 לקווי תיירים לאטרקציות, קווי 2x לישובי הערבה וקווי 3x לחיבור שדה התעופה רמון. במקום ליצור קווי לילה מיוחדים, הקווים יעבדו לאורך כל שעות היום גם בשישי ושבת
 

EHP12

Well-known member
אני לא ממש מכיר את הקווים באילת אבל לדעתי צריכה להיות רשת תחבורתית שתקשר את תושבי העיר למקומות המרכזיים (בתי ספר, קניונים, טיילת) קווים עבור התיירים מבתי המלון לאטרקציות השונות, קווים לישובי הערבה וקוים מהמלונות לשדה התעופה רמון..לדעתי חלק מהקווים הללו כבר קיימים אז הייתי מציע מספור שונה: ספרה אחת לקווים לתושבי העיר, 1x בדומה ל15,16 לקווי תיירים לאטרקציות, קווי 2x לישובי הערבה וקווי 3x לחיבור שדה התעופה רמון. במקום ליצור קווי לילה מיוחדים, הקווים יעבדו לאורך כל שעות היום גם בשישי ושבת
קווי אילת הנוכחיים:
1,2,5,6: קווים "רגילים" מקשרים בין המלונות לאזורי המגורים, ובתוך אזורי המגורים. אכן 2 הוא הכיוון ההופכי של 1, ו-5 הוא הכיוון ההופכי של 6. סיבה שיכולה להיות: התחנות בכיוון אחד של הנסיעה בלבד.
בעצם לאילת יש שני קווים עירוניים עם תדירות של כל רבע שעה לכל אחד מהם.
15/16: אותו קו כיוונים שונים מהמלונות לטאבה דרך התחנה המרכזית. תיירותי מובהק.
22,23 אילת-יישובי הערבה הדרומית. פועלים על ידי חברת התח"צ הקטנה בישראל שהיא בעצם מ"א חבל אילת. המפעילה את שני הקווים. תדירות מאוד יפה של אוטובוס כל שעתיים.
30: רמון-תחנה מרכזית-טאבה
31,32: רמון- לשכונות של אילת. לכל אחד מהקווים 2 נסיעות ביום. 2 בבוקר לרמון 2 אחרהצ מרמון.
50: רמון-תחנה מרכזית-מלונות
 

connex

Active member
קווי אילת הנוכחיים:
1,2,5,6: קווים "רגילים" מקשרים בין המלונות לאזורי המגורים, ובתוך אזורי המגורים. אכן 2 הוא הכיוון ההופכי של 1, ו-5 הוא הכיוון ההופכי של 6. סיבה שיכולה להיות: התחנות בכיוון אחד של הנסיעה בלבד.
בעצם לאילת יש שני קווים עירוניים עם תדירות של כל רבע שעה לכל אחד מהם.
15/16: אותו קו כיוונים שונים מהמלונות לטאבה דרך התחנה המרכזית. תיירותי מובהק.
22,23 אילת-יישובי הערבה הדרומית. פועלים על ידי חברת התח"צ הקטנה בישראל שהיא בעצם מ"א חבל אילת. המפעילה את שני הקווים. תדירות מאוד יפה של אוטובוס כל שעתיים.
30: רמון-תחנה מרכזית-טאבה
31,32: רמון- לשכונות של אילת. לכל אחד מהקווים 2 נסיעות ביום. 2 בבוקר לרמון 2 אחרהצ מרמון.
50: רמון-תחנה מרכזית-מלונות
אז מסתבר שלא הייתי רחוק...
אגב לא פעל בעבר קו 4 באילת? זכור לי מילדותי משהו באזור ריף הדולפינים
 

oshri1987sg

Active member
אז מסתבר שלא הייתי רחוק...
אגב לא פעל בעבר קו 4 באילת? זכור לי מילדותי משהו באזור ריף הדולפינים
קוים 3 4 היו קוים באילת שפעלו עד שנות התשעים או ראית האלפיים ובוטלו אין לי מידע מה היה מסלולם
 

DanBus43Maalit72

Active member
קווי אילת הנוכחיים:
1,2,5,6: קווים "רגילים" מקשרים בין המלונות לאזורי המגורים, ובתוך אזורי המגורים. אכן 2 הוא הכיוון ההופכי של 1, ו-5 הוא הכיוון ההופכי של 6. סיבה שיכולה להיות: התחנות בכיוון אחד של הנסיעה בלבד.
בעצם לאילת יש שני קווים עירוניים עם תדירות של כל רבע שעה לכל אחד מהם.
15/16: אותו קו כיוונים שונים מהמלונות לטאבה דרך התחנה המרכזית. תיירותי מובהק.
22,23 אילת-יישובי הערבה הדרומית. פועלים על ידי חברת התח"צ הקטנה בישראל שהיא בעצם מ"א חבל אילת. המפעילה את שני הקווים. תדירות מאוד יפה של אוטובוס כל שעתיים.
30: רמון-תחנה מרכזית-טאבה
31,32: רמון- לשכונות של אילת. לכל אחד מהקווים 2 נסיעות ביום. 2 בבוקר לרמון 2 אחרהצ מרמון.
50: רמון-תחנה מרכזית-מלונות
יש באילת תחנות רבות בהן שני הכיוונים של אותו הקו נוסעים דרכן. גם בשכונות המגורים וגם איזור המלונות שיש בו את רחובות אנטיב והים החד סטריים.


השיטה של מספר שונה לכיוון ההופכי היא לפחות מ ה-15 שנה האחרונות.
קווים 1 ו 2 תמיד היו סיבוביים הופכיים.
בעבר לקווים 5/6 ו 15/16 היה מספר אחיד לשני הכיוונים. קודם קו 15 לכיוון המלונות שינה מספרו ל 16 ולאחר מכן קו 5 לכיוון שחמון שינה מספרו ל 6 בשנת 2011 כמדומני.
 

DanBus43Maalit72

Active member
הפרטים נמצאים בכתבה
חוץ מלרשום שיש שני קווים חדשים אין שום מידע ריאלי בכתבה הזאת
 
למעלה