קווים 404 ו476

fishgad

Active member
במסגרת המעבר של קווי אפיקים לדרך אגד באשכול בני ברק - ירושלים במהלך אפריל
יפתחו שני קווים חדשים קווים 404 מהקאנטרי בבני ברק השכונה החדשה
וקו 476 החדש מבני ברק לגבעת זאב וסיום בהר שמואל
 

Ccyclist

Well-known member
מאיפה פתאום יש נהגים לקווים חדשים?

"מצאו". הכי מגוכח בעיניי ששכונה חדשה בבני ברק לא מקבלת אוטובוס למרכז העיר או לרק"ל או לרכבת / מסוף 2000, שם אפשר להחליף ל 401, 402, וכן רכבת הרצליה - ירושלים באיילון, אלא קו ייעודי עד לירושלים.

כמות הנוסעים שקו ייעודי לירושלים, שיאסוף ברחבי השכונה החדשה וחס וחלילה לא יכנס לתחנה המרכזית אלא יטייל בתחנות בבר אילן, יכול להסיע בשלוש שעות של נסיעת הלוך חזור היא 100-120 נוסעים. קו פנימי או אפילו קו למסוף 2000 / לרק"ל/ לרכבת יכול להסיע לפחות 300-360 נוסעים או למעלה מכך אם יש תחלופה.

כנראה שבעיניי משרד התחבורה 120 זה יותר מ 360.

ככה לא בונים תח"צ. בתחבורה ציבורית מאגמים את הנוסעים מהשכונות לנקודות מרכזיות יותר בהן יש תחנות עיקריות למערכת הבינעירונית.
 

מנכל אחד

Active member
"מצאו". הכי מגוכח בעיניי ששכונה חדשה בבני ברק לא מקבלת אוטובוס למרכז העיר או לרק"ל או לרכבת / מסוף 2000, שם אפשר להחליף ל 401, 402, וכן רכבת הרצליה - ירושלים באיילון, אלא קו ייעודי עד לירושלים.

כמות הנוסעים שקו ייעודי לירושלים, שיאסוף ברחבי השכונה החדשה וחס וחלילה לא יכנס לתחנה המרכזית אלא יטייל בתחנות בבר אילן, יכול להסיע בשלוש שעות של נסיעת הלוך חזור היא 100-120 נוסעים. קו פנימי או אפילו קו למסוף 2000 / לרק"ל/ לרכבת יכול להסיע לפחות 300-360 נוסעים או למעלה מכך אם יש תחלופה.

כנראה שבעיניי משרד התחבורה 120 זה יותר מ 360.

ככה לא בונים תח"צ. בתחבורה ציבורית מאגמים את הנוסעים מהשכונות לנקודות מרכזיות יותר בהן יש תחנות עיקריות למערכת הבינעירונית.
ככה כן בונים תח"צ, גם בלונדון מופעלים קווי תלמידים או קווים בתדירות של נסיעות בודדות ביום, סביר שלא כולם מכירים אותם כי הם מיועדים לקהל מאוד מסויים, אבל מסתבר שזה דבר שקייים בכל מקום.
להכניס עוד קו לבני ברק, ועוד קו בתדירות גבוהה נשמע לי דבר בעייתי, ונראה לי שקו מהיר שידלג על בני ברק עצמה ויתן שירות לשכונה החדשה ולפרדס כץ יכל להיות יותר תועלתי.
 

Ccyclist

Well-known member
ככה כן בונים תח"צ, גם בלונדון מופעלים קווי תלמידים או קווים בתדירות של נסיעות בודדות ביום, סביר שלא כולם מכירים אותם כי הם מיועדים לקהל מאוד מסויים, אבל מסתבר שזה דבר שקייים בכל מקום.
להכניס עוד קו לבני ברק, ועוד קו בתדירות גבוהה נשמע לי דבר בעייתי, ונראה לי שקו מהיר שידלג על בני ברק עצמה ויתן שירות לשכונה החדשה ולפרדס כץ יכל להיות יותר תועלתי.

לא תמצא קווים ישירים של 50 ק"מ בקו אווירי משכונות של ערי לווין לערי לווין אחרים בצד הנגדי של העיר.

מקסימום תמצא קווים מקומיים לסופרמרקט כזה או אחר שמסיעים קשישים פעם - פעמיים ביום.

עריכה: קווי התלמידים בקידומת 6xx מופיעים בשילוט התחנות ובמידע. יש תקשורת מקומית חזקה מספיק שכאשר היתה יוזמה לקו תלמידים מאזורי לאזור של בתי ספר פרטיים (אלו של הרשויות המקומיות מקיימים אזורי רישום וצריך לגור במרחק סביר מהם) העניין זכה לכתבות במקומונים שקידמו אותו באופן חיובי כפתרון עדיף מהסעות הורים. חברת הפרלמנט המקומית קידמה גם היא את הקו. מבחינה מוניציפלית הקו כיסה שני אזורים מוניציפלים שכנים.

אם אתה מוצא קו ממרכז עיירת לווין לונדונית כמו Watford או Croydon או Romford שיוצא את תחם העיר לכפר הסובב - הוא יהיה לנקודה מרכזית ככל הניתן בעיירת הלווין, לרוב למסוף בצמוד לתחנת הרכבת שלה.

ואגב - שים לב להגדרה של TFL לקווים בתדירות נמוכה:

15 דקות ומטה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240318-144723_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240318-144723_Adobe Acrobat.jpg
    KB 469.7 · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
ככה כן בונים תח"צ, גם בלונדון מופעלים קווי תלמידים או קווים בתדירות של נסיעות בודדות ביום, סביר שלא כולם מכירים אותם כי הם מיועדים לקהל מאוד מסויים, אבל מסתבר שזה דבר שקייים בכל מקום.
להכניס עוד קו לבני ברק, ועוד קו בתדירות גבוהה נשמע לי דבר בעייתי, ונראה לי שקו מהיר שידלג על בני ברק עצמה ויתן שירות לשכונה החדשה ולפרדס כץ יכל להיות יותר תועלתי.

אגב - בעיר כמו לונדון לא היו נותנים לרובע כמו בני ברק קווי אוטובוס בינעירוניים כלשהם. מבחינת המרחק לרכבת - בני ברק מקבילה למרחק של שכונת Hampstead מתחנת הרכבת הארצית Euston. מי שנמצא 8 דקות ברק"ל ממסוף 2000 ותל אביב מרכז סבידור - שיתכבד וישתמש מסוף התח"צ המשולב הגדול על סף ביתו.

כביש 4 נותן לבני ברק חיבוריות אזורית בתוך גוש דן שמוצדק שיהיו לה קווים שישתמשו בכביש לתחבורה אזורית, אני בהחלט מבין למה נוצרה מערכת קווים בינעירונית מסויימת על בסיס הכביש, אבל אי אפשא לצפות שלכל שכונה חדשה בעיר יהיו קווים בינעירוניים לכל רחבי הארץ.

אני מבין שהיעדר תחנה מרכזית מסודרת בבני ברק פוגעת ביכולת של המערכת המבוססת על כביש 4. הפתרון צריך להיות הקמת תחנה כזו, או בבני ברק עצמה או באזור קרוב אליה בסמוך לכביש 4. אני מניח שהמסוף צריך להיות גדול יותר ממסוף צומת רעננה כדי לעמוד בהיקף הנחוץ.
 

מנכל אחד

Active member
אגב - בעיר כמו לונדון לא היו נותנים לרובע כמו בני ברק קווי אוטובוס בינעירוניים כלשהם. מבחינת המרחק לרכבת - בני ברק מקבילה למרחק של שכונת Hampstead מתחנת הרכבת הארצית Euston. מי שנמצא 8 דקות ברק"ל ממסוף 2000 ותל אביב מרכז סבידור - שיתכבד וישתמש מסוף התח"צ המשולב הגדול על סף ביתו.

כביש 4 נותן לבני ברק חיבוריות אזורית בתוך גוש דן שמוצדק שיהיו לה קווים שישתמשו בכביש לתחבורה אזורית, אני בהחלט מבין למה נוצרה מערכת קווים בינעירונית מסויימת על בסיס הכביש, אבל אי אפשא לצפות שלכל שכונה חדשה בעיר יהיו קווים בינעירוניים לכל רחבי הארץ.

אני מבין שהיעדר תחנה מרכזית מסודרת בבני ברק פוגעת ביכולת של המערכת המבוססת על כביש 4. הפתרון צריך להיות הקמת תחנה כזו, או בבני ברק עצמה או באזור קרוב אליה בסמוך לכביש 4. אני מניח שהמסוף צריך להיות גדול יותר ממסוף צומת רעננה כדי לעמוד בהיקף הנחוץ.
בהעדר רשת מסילות רכבת באותו סדר גודל של אנגליה, קשה להשוואת בין המערכות (וגם אין היגיון או היתכנות להקים כזאת רשת מסילות כיום בארץ).

מציע שבפעם הבאה שאתה בארץ, תהלך רגלית במוצאי שבת לאורך רחוב חזון איש בבני ברק, כדי שתבין את סדרי הגודל שעליהם מדובר.
כמדומני שגם אתה כתבת שאין התכנות לעצור רכבות מהצפון או הדרום לפני תל אביב ולבקש מהנוסעים לעבור לרכבות שתתן שירות רק במסילת איילון.
באוטובוסים בינעירוניים הדבר קשה שבעתיים
 

Ccyclist

Well-known member
בהעדר רשת מסילות רכבת באותו סדר גודל של אנגליה, קשה להשוואת בין המערכות (וגם אין היגיון או היתכנות להקים כזאת רשת מסילות כיום בארץ).

מציע שבפעם הבאה שאתה בארץ, תהלך רגלית במוצאי שבת לאורך רחוב חזון איש בבני ברק, כדי שתבין את סדרי הגודל שעליהם מדובר.
כמדומני שגם אתה כתבת שאין התכנות לעצור רכבות מהצפון או הדרום לפני תל אביב ולבקש מהנוסעים לעבור לרכבות שתתן שירות רק במסילת איילון.
באוטובוסים בינעירוניים הדבר קשה שבעתיים

ככלל בתחנת רכבת בריטית שאינה במרכז העיר יש קו ראשי יחיד לכיוון הטרמינל או מרכז העיר, ואם יש יותר מקו אחד לפרברים - תהיה בחירה מצומצמת של 2-3 ענפים פרבריים בלבד. כשאתה מגיע למרכז העיר ברכבת כזו - תצטרך להחליף. אם יעדך הפרברי או הבינעירוני אינו בדיוק היעד שבקצה הקו שלך - תצטרך להחליף.


מה שקורה בחזון איש או בבר אילן זו הפקרות שלא שונה מתחנת העצירה המסוכנת שהיתה מתחת למחלף הראל. הציבור מבקש ולוחץ, הרשויות נעתרות, ונוצר בלגן שלם. לעיריית בני ברק היו 100 שנה למצוא מיקום מתאים לתחנה מרכזית על סף אחד ממחלפי כביש 4 והיא מעלה בתפקידה. להפוך את הרחוב הראשי לתואם בגין - המסגר זה כישלון של השלטון המקומי.

אני מכיר את רחוב יפו והמדרחוב בירושלים במוצ"ש . הם מתמלאים גם בחרדים ודתיים לאומיים שנוהרים לבלות בפלא של "היום השמיני" כשהמסעדות וכמה מהחנויות הכיפיות יותר נפתחות. בביקור שעבר הייתי מתחת לבני ברק במוצ"ש כשמשפחה חרדית צעירה הגיעה אלי לקדמת המערך השני של R3, הילדים רצו לשם מהדלתות כי זה היה מקום בטוח וריק יחסית. כשהבעל שאל אותי על שעות ההפעלה איתי אמרתי שזו אחת הרכבות האחרונות, שהיא נוסעת לדפו המרוחק בקריית אריה ועדיף להם לרדת באהרונוביץ. תכפיל את זה בכמה אלפים וזה לא מצב שצריך להעביר דרכו עשרות או מאות אוטובוסים בינעירוניים שהנהג נמצא גבוה מעל לכביש.

אני לא חושב שרחוב ראשי בעיר ללא רק"ל צריך להיות קו יחיד כמו שיש רק את הרק"ל ברחוב יפו, אבל מה שעובר ברחוב צריך להיות מספר קווים עירוניים מצומצם שיכסה את מרבית שכונות העיר ויתן חיבור לתחנות בינעירוניות כמו תחנה מרכזית כלשהי ותחנת הרכבת. לצערי הרק"ל די חיצונית לבני ברק ולכן גם היא צריכה תחבורה משלימה.
 

מנכל אחד

Active member
מאיפה פתאום יש נהגים לקווים חדשים?
דרך אגד וגם חברת קווים משקיעה מאמצים מרובים להכשיר נהגים מהמגזר החרדי לקווים האלה.
וחוצמזה שמשרד התחבורה מעולם לא התעניין מאיפה מגיעים הנהגים, העיקר שיגיעו, גם אם זה מגיע על חשבון השירות של קווים אחרים.

המשרד מתכנן לעודד את העבודה בתחום בקרב המגזר החרדי באמצעות קמפיין, וסביר שכמו רוב הדברים שהמשרד עושה, הדבר יעשה בצורה גרועה, והנזק בו יגבר על התועלת.
 
למעלה