מאיפה פתאום יש נהגים לקווים חדשים?
ככה כן בונים תח"צ, גם בלונדון מופעלים קווי תלמידים או קווים בתדירות של נסיעות בודדות ביום, סביר שלא כולם מכירים אותם כי הם מיועדים לקהל מאוד מסויים, אבל מסתבר שזה דבר שקייים בכל מקום."מצאו". הכי מגוכח בעיניי ששכונה חדשה בבני ברק לא מקבלת אוטובוס למרכז העיר או לרק"ל או לרכבת / מסוף 2000, שם אפשר להחליף ל 401, 402, וכן רכבת הרצליה - ירושלים באיילון, אלא קו ייעודי עד לירושלים.
כמות הנוסעים שקו ייעודי לירושלים, שיאסוף ברחבי השכונה החדשה וחס וחלילה לא יכנס לתחנה המרכזית אלא יטייל בתחנות בבר אילן, יכול להסיע בשלוש שעות של נסיעת הלוך חזור היא 100-120 נוסעים. קו פנימי או אפילו קו למסוף 2000 / לרק"ל/ לרכבת יכול להסיע לפחות 300-360 נוסעים או למעלה מכך אם יש תחלופה.
כנראה שבעיניי משרד התחבורה 120 זה יותר מ 360.
ככה לא בונים תח"צ. בתחבורה ציבורית מאגמים את הנוסעים מהשכונות לנקודות מרכזיות יותר בהן יש תחנות עיקריות למערכת הבינעירונית.
ככה כן בונים תח"צ, גם בלונדון מופעלים קווי תלמידים או קווים בתדירות של נסיעות בודדות ביום, סביר שלא כולם מכירים אותם כי הם מיועדים לקהל מאוד מסויים, אבל מסתבר שזה דבר שקייים בכל מקום.
להכניס עוד קו לבני ברק, ועוד קו בתדירות גבוהה נשמע לי דבר בעייתי, ונראה לי שקו מהיר שידלג על בני ברק עצמה ויתן שירות לשכונה החדשה ולפרדס כץ יכל להיות יותר תועלתי.
ככה כן בונים תח"צ, גם בלונדון מופעלים קווי תלמידים או קווים בתדירות של נסיעות בודדות ביום, סביר שלא כולם מכירים אותם כי הם מיועדים לקהל מאוד מסויים, אבל מסתבר שזה דבר שקייים בכל מקום.
להכניס עוד קו לבני ברק, ועוד קו בתדירות גבוהה נשמע לי דבר בעייתי, ונראה לי שקו מהיר שידלג על בני ברק עצמה ויתן שירות לשכונה החדשה ולפרדס כץ יכל להיות יותר תועלתי.
בהעדר רשת מסילות רכבת באותו סדר גודל של אנגליה, קשה להשוואת בין המערכות (וגם אין היגיון או היתכנות להקים כזאת רשת מסילות כיום בארץ).אגב - בעיר כמו לונדון לא היו נותנים לרובע כמו בני ברק קווי אוטובוס בינעירוניים כלשהם. מבחינת המרחק לרכבת - בני ברק מקבילה למרחק של שכונת Hampstead מתחנת הרכבת הארצית Euston. מי שנמצא 8 דקות ברק"ל ממסוף 2000 ותל אביב מרכז סבידור - שיתכבד וישתמש מסוף התח"צ המשולב הגדול על סף ביתו.
כביש 4 נותן לבני ברק חיבוריות אזורית בתוך גוש דן שמוצדק שיהיו לה קווים שישתמשו בכביש לתחבורה אזורית, אני בהחלט מבין למה נוצרה מערכת קווים בינעירונית מסויימת על בסיס הכביש, אבל אי אפשא לצפות שלכל שכונה חדשה בעיר יהיו קווים בינעירוניים לכל רחבי הארץ.
אני מבין שהיעדר תחנה מרכזית מסודרת בבני ברק פוגעת ביכולת של המערכת המבוססת על כביש 4. הפתרון צריך להיות הקמת תחנה כזו, או בבני ברק עצמה או באזור קרוב אליה בסמוך לכביש 4. אני מניח שהמסוף צריך להיות גדול יותר ממסוף צומת רעננה כדי לעמוד בהיקף הנחוץ.
בהעדר רשת מסילות רכבת באותו סדר גודל של אנגליה, קשה להשוואת בין המערכות (וגם אין היגיון או היתכנות להקים כזאת רשת מסילות כיום בארץ).
מציע שבפעם הבאה שאתה בארץ, תהלך רגלית במוצאי שבת לאורך רחוב חזון איש בבני ברק, כדי שתבין את סדרי הגודל שעליהם מדובר.
כמדומני שגם אתה כתבת שאין התכנות לעצור רכבות מהצפון או הדרום לפני תל אביב ולבקש מהנוסעים לעבור לרכבות שתתן שירות רק במסילת איילון.
באוטובוסים בינעירוניים הדבר קשה שבעתיים
דרך אגד וגם חברת קווים משקיעה מאמצים מרובים להכשיר נהגים מהמגזר החרדי לקווים האלה.מאיפה פתאום יש נהגים לקווים חדשים?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.