קווי אותיות בלונדון - כדי לא להעיב על בלוג הרוכב.

Ccyclist

Well-known member
הנה הערך של מספרי הקווים בלונדון, יש שימוש נרחב במספרים מ 1 עד 500, ה 6xx מייצגים קווי תלמידים והקומות הגבוהות יותר - קווים ממחוץ לעיר שאינם של TFL.

אם תגללו למטה ברשימת המספרים הארוכה, תגיעו בסוף לקווי האותיות. יש מעל 100 קווי יום כאלו, רובם המכריע בן אות אחת וספרה או שתיים. קווים כאלו הם בדרך כלל אזוריים או משניים לעומת הרשת הראשית שמשתמשת בספרות בלבד, אך יש שתי מערכות של אות כפולה המייצגות רשתות גדולות יותר. בנוסף - קווי הלילה שאינם קווי 24/7 מתחילים באות N. במערכת הלילה יש קווי לילה המקבילים לקווי היום (רבים הפכו לקווי 24/7), קווי לילה שמסלולם ארוך משמעותית מקו היום המקביל וממשיך לפרברים מרוחקים יותר, וקווי לילה ייעודיים כמו N5 ו N20 שקיימים רק בלילה. קידומת ה X שהזכרתי בבלוג הרוכב אינה בשימוש כיום, הקווים עברו למספור חדש בקידומת ה SL של רשת הסופרלופ ההיקפית המהירה.


מצורף צילום מסך של תחנה שיש בה קווי אות בלבד. אלו שני קווים צולבים, W5 שהוא קו מזרח - מערב היקפי וקו W7 שהוא קו מזין משכונת מוזוול היל לתחנת פינסברי פארק. שני הקווים מחליפים באופן מסויים את השירות הרכבתי במסילות לשעבר של ה Northern Hights , הרצועה הירוקה ששמה כיום Parkland Walk, שחיברו בעבר בין פינסברי פארק לשכונות מוזוול היל וקראוץ' אנד. אציין שלמרות שקווים אלו עוברים בעיקר בשטח מועצת הארינגיי - חלק ממסלולם עובר במועצת איזלינגטון (ובאזור הבחירה של ה"חבר" מטעם צפון איזלינגטון)

קווי אות אחרים שהכרתי כוללים את C11 ו C2 (נסגר ב 2019, הוחלף בקו 88). עברתי ליד תחנות של H2 ו H3 אז אני מודע לקיומם.


הקומה של קווי האות הלונדוניים די מרווחת, יש שימוש ב 15 אותיות בודדות לקידומות יום מול כ 100 קווים כאלו.

במודל הלונדוני האותיות מאפשרות מספרי קווים קצרים יחסית, או לפחות כאלו שלא מרגישים תלת ספרתיים - לקווים מקומיים משניים במערכת.

האות נקבעת לפי חניון האוטובוסים שהקווים שייכים אליהם, לא לפי שם רשות מקומית. עיקר המיספור בעיר מספרי, אך האותיות מאפשרות מספרים קצרים ובידול לקווים מקומיים.

לונדון היא עיר בגודל הגליל. התחבורה בה מנוהלת כמקשה אחת בידי TFL ואין בה מקום ל"קו 1 של X וקו 1 של Y" כמו שקורה בערי גוש דן. קווי האותיות מאפשרים אלמנט מקומי לצד המערכת הראשית.

אם יחליטו לעשות רפורמה במספרי הקווים בגוש דן או חיפה - הכי הגיוני לדעתי להוסיף אות לקווים החד ספרתיים והנמוכים של ערי הלווין כדי לבדל אותם. זה יאפשר החזרת מספרי 1-99 למערכת של גוש דן הרציף (דרומית לגוש השרון, צפונית לרשל"צ, אולי מערבית לגהה או לכביש 6), העברת מספרי 1xx ו 2xx לקווים אזוריים בלבד והחזרת מספרי ה 5xx המבלבלים (501 לא צריך להיות מספר לקו מאסף) למערכת בינעירונית מהירה וישירה יותר.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240823_185344_Maps.jpg
    Screenshot_20240823_185344_Maps.jpg
    KB 896.1 · צפיות: 4
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הנה הערך של מספרי הקווים בלונדון, יש שימוש נרחב במספרים מ 1 עד 500, ה 6xx מייצגים קווי תלמידים והקומות הגבוהות יותר - קווים ממחוץ לעיר שאינם של TFL.

אם תגללו למטה ברשימת המספרים הארוכה, תגיעו בסוף לקווי האותיות. יש מעל 100 קווי יום כאלו, רובם המכריע בן אות אחת וספרה או שתיים. קווים כאלו הם בדרך כלל אזוריים או משניים לעומת הרשת הראשית שמשתמשת בספרות בלבד, אך יש שתי מערכות של אות כפולה המייצגות רשתות גדולות יותר. בנוסף - קווי הלילה שאינם קווי 24/7 מתחילים באות N. במערכת הלילה יש קווי לילה המקבילים לקווי היום (רבים הפכו לקווי 24/7), קווי לילה שמסלולם ארוך משמעותית מקו היום המקביל וממשיך לפרברים מרוחקים יותר, וקווי לילה ייעודיים כמו N5 ו N20 שקיימים רק בלילה. קידומת ה X שהזכרתי בבלוג הרוכב אינה בשימוש כיום, הקווים עברו למספור חדש בקידומת ה SL של רשת הסופרלופ ההיקפית המהירה.


מצורף צילום מסך של תחנה שיש בה קווי אות בלבד. אלו שני קווים צולבים, W5 שהוא קו מזרח - מערב היקפי וקו W7 שהוא קו מזין משכונת מוזוול היל לתחנת פינסברי פארק. שני הקווים מחליפים באופן מסויים את השירות הרכבתי במסילות לשעבר של ה Northern Hights , הרצועה הירוקה ששמה כיום Parkland Walk, שחיברו בעבר בין פינסברי פארק לשכונות מוזוול היל וקראוץ' אנד. אציין שלמרות שקווים אלו עוברים בעיקר בשטח מועצת הארינגיי - חלק ממסלולם עובר במועצת איזלינגטון (ובאזור הבחירה של ה"חבר" מטעם צפון איזלינגטון)

קווי אות אחרים שהכרתי כוללים את C11 ו C2 (נסגר ב 2019, הוחלף בקו 88). עברתי ליד תחנות של H2 ו H3 אז אני מודע לקיומם.


הקומה של קווי האות הלונדוניים די מרווחת, יש שימוש ב 15 אותיות בודדות לקידומות יום מול כ 100 קווים כאלו.

במודל הלונדוני האותיות מאפשרות מספרי קווים קצרים יחסית, או לפחות כאלו שלא מרגישים תלת ספרתיים - לקווים מקומיים משניים במערכת.

האות נקבעת לפי חניון האוטובוסים שהקווים שייכים אליהם, לא לפי שם רשות מקומית. עיקר המיספור בעיר מספרי, אך האותיות מאפשרות מספרים קצרים ובידול לקווים מקומיים.

לונדון היא עיר בגודל הגליל. התחבורה בה מנוהלת כמקשה אחת בידי TFL ואין בה מקום ל"קו 1 של X וקו 1 של Y" כמו שקורה בערי גוש דן. קווי האותיות מאפשרים אלמנט מקומי לצד המערכת הראשית.

אם יחליטו לעשות רפורמה במספרי הקווים בגוש דן או חיפה - הכי הגיוני לדעתי להוסיף אות לקווים החד ספרתיים והנמוכים של ערי הלווין כדי לבדל אותם. זה יאפשר החזרת מספרי 1-99 למערכת של גוש דן הרציף (דרומית לגוש השרון, צפונית לרשל"צ, אולי מערבית לגהה או לכביש 6), העברת מספרי 1xx ו 2xx לקווים אזוריים בלבד והחזרת מספרי ה 5xx המבלבלים (501 לא צריך להיות מספר לקו מאסף) למערכת בינעירונית מהירה וישירה יותר.
Screenshot_20240823_185344_Maps.jpg

קווי W5 ו W7 בהדגשת המסלולים הנפרדים בצבעים חמים, ובירוק כהה המסילה לשעבר ששירתה את השכונות.
 
למעלה