הבעיה עם יישובי כביש הצפון שחלק מהם מרוחקים משמעותית מהכביש הראשי ולכן קשה מעוד לתת שירות לכל הציר ע''י קו אחד. אחת לתקופה עושים שם שינויים ''קוסמטיים'' של הכנסת ישוב X לקו כזה או אחר ואז החלפה שלו בקו המקביל במקום ישוב Y וכו'. כל הביטולים חוסכים תשומות בערך של נהג וחצי אז לא סביר שנראה תגבור משעותיי בקווי אחרים במקום. בעיקר חיסכון של ק''מ למשרד התחבורה.
אין כוונה לחסוך בק"מ למשרד התחבורה, אלא להסיט את הק"מ למקומות נדרשים יותר. ברמה הראשונה בתוך אותו אשכול, אבל עקרונית גם קיימת אפשרות ממש להוריד ממפעיל ולהחזיר ל"מיצוב מחדש" במקום אחר לגמרי בענף (זה כמובן מורכב ולכן לא קרה עד היום, אבל תיאורטית זה אפשרי).
תוך כדי ישנה כוונה לייצר רשת ותר רזה וברורה לנוסע, אבל גם כאן מדובר בסיסמה נכונה ככל שתהיה, שבאה עם חסרונות משלה. בעיקר באזורים הכפריים הדלילים שבא ריבוי הקווים דלילי הנסיעות בא לתת מענה "תפור" שאתה מאבד כשאתה מאחד קווים. (זה המקום הלגיד שאנחנו ממש גרועים בלתפור נסיעות לצרכים ספציפיים כי זו לא מהות התח"צ, כך שהמענה התפור שניתן לא היה מיטבי בכל מקרה).
אין כוונה לפגוע בשירות שנכנס לתוך היישובים, אבל יכול להיות שזמן הנסיעה מחלק מהיישובים המרחוקים יותר עד נהריה יתארך בגלל עוד כניסה. ההארכה של 28 לכיוון סאסא לפחות תיתן ליישובים המרוחקים מענה שלא היה עד היום גם מזרחה.