קווי האוטובוס בגבול הצפון חוזרים

ohadg09

Active member
קווי נתיב אקספרס בגבול הצפון חוזרים לפעילות עם שינויים:
קווים 24 ו36 ללא שינוי
קו 22 מתוגבר
קו 27 לא ייכנס לאבן מנחם, אבל כן ייכנס לזרעית
קו 28 לא ייכנס לזרעית ויוארך לבית ספר שדה מירון עם תחנה בצומת סאסא
קו 31 יתחיל בחניתה במקום במצובה
קווים 23, 25, 29, 296 ו300 מבוטלים
אין עדכון לגבי קווי אגד באצבע הגליל
 

מנכל אחד

Well-known member
קווי נתיב אקספרס בגבול הצפון חוזרים לפעילות עם שינויים:
קווים 24 ו36 ללא שינוי
קו 22 מתוגבר
קו 27 לא ייכנס לאבן מנחם, אבל כן ייכנס לזרעית
קו 28 לא ייכנס לזרעית ויוארך לבית ספר שדה מירון עם תחנה בצומת סאסא
קו 31 יתחיל בחניתה במקום במצובה
קווים 23, 25, 29, 296 ו300 מבוטלים
אין עדכון לגבי קווי אגד באצבע הגליל
מה הסיבה לביטול הקווים הללו? לאן הוסטו התשומות?
 
מה הסיבה לביטול הקווים הללו? לאן הוסטו התשומות?
ככלל, אנחנו רוצים להגיע למערכת עם פחות קווים יותר תדירות. בכל הארץ וכאן ספציפית עם ההזדמנות של חזרת השירות.
קווים 25 ו-29 ו-296 פעלו כלום פעמים (25 רק במוצ"ש ו-29 פעם ביום או להפך וגם 296 פעם ביום) והם פשוט נבלעים ב-27/28.
23 שירת רק את חניתה (דרך שלומי) ו-31 שיוארך לחניתה פשוט ייתן את המענה במקומו.
300 חיבר את עראמשה לס'חנין, ופשוט היה מועמד לביטול עקב מיעוט נוסעים עוד לפני המלחמה. אין סיבה לחשוב שמשהו השתנה בזה.
התשומות מהקווים האלה משמשים הן להארכת 28 לסאסא (בקשה ישנה של המועצות), והן לתגבור נקודתי של הקווים האחרים.
 

ohadg09

Active member
ככלל, אנחנו רוצים להגיע למערכת עם פחות קווים יותר תדירות. בכל הארץ וכאן ספציפית עם ההזדמנות של חזרת השירות.
קווים 25 ו-29 ו-296 פעלו כלום פעמים (25 רק במוצ"ש ו-29 פעם ביום או להפך וגם 296 פעם ביום) והם פשוט נבלעים ב-27/28.
23 שירת רק את חניתה (דרך שלומי) ו-31 שיוארך לחניתה פשוט ייתן את המענה במקומו.
300 חיבר את עראמשה לס'חנין, ופשוט היה מועמד לביטול עקב מיעוט נוסעים עוד לפני המלחמה. אין סיבה לחשוב שמשהו השתנה בזה.
התשומות מהקווים האלה משמשים הן להארכת 28 לסאסא (בקשה ישנה של המועצות), והן לתגבור נקודתי של הקווים האחרים.
צפויים להתבטל עוד קווים של כלום ביום? (למשל 281 מסאסא לחיפה)
 
צפויים להתבטל עוד קווים של כלום ביום? (למשל 281 מסאסא לחיפה)
לא יודע לגבי 281 אבל ברמת העקרון זה לא תהליך שהתחיל היום ולא תהליך שיסתיים מחר. הרשת לאט לאט משנה את אופיה לרשת של "פחות קווים - יותר תדירות". וזה אומר בין היתר לבטל קווים שכאלה. אבל בעוד שזה נכון ברמת הסיסמה, ברמת המעשה זה לא תמיד קל. גם מבחינה תכנונית וגם מבחינה פוליטית.

אם ניתן עד כמה דוגמאות מהצפון, בנהריה בארגון מחדש מ-2021 בוטלו קווים 7,13,15 שפעלו מעט פעמים ביום, בקרית שמונה ב-2021 בוטלו קווים 1,2 שפעלו פעמים בודדות ביום (ונוספו קוום 11,12 התדירים יותר, אני מאמין ומקווה שעד סוף ינואר גם שם יחזור השירות), בחצור הגלילית בוטל קו 3 והוחלף ב-23 התדיר יותר לצפת, בעבר הרחוק יותר בוטל קו 501 מקרית שמונה דרך צפת לחיפה (פעל רק בערב) מבית שאן לחיפה בוטל קו 413 שפעל פעם ביום ובטח תמצא עוד רשימה יחסית ארוכה (מה שאומא שהרשימה של קווים אחרים בסגנון הזה הולכת ומצטמצמת).
 
מה הסיבה לביטול הקווים הללו? לאן הוסטו התשומות?
הבעיה עם יישובי כביש הצפון שחלק מהם מרוחקים משמעותית מהכביש הראשי ולכן קשה מעוד לתת שירות לכל הציר ע''י קו אחד. אחת לתקופה עושים שם שינויים ''קוסמטיים'' של הכנסת ישוב X לקו כזה או אחר ואז החלפה שלו בקו המקביל במקום ישוב Y וכו'. כל הביטולים חוסכים תשומות בערך של נהג וחצי אז לא סביר שנראה תגבור משעותיי בקווי אחרים במקום. בעיקר חיסכון של ק''מ למשרד התחבורה.
 
הבעיה עם יישובי כביש הצפון שחלק מהם מרוחקים משמעותית מהכביש הראשי ולכן קשה מעוד לתת שירות לכל הציר ע''י קו אחד. אחת לתקופה עושים שם שינויים ''קוסמטיים'' של הכנסת ישוב X לקו כזה או אחר ואז החלפה שלו בקו המקביל במקום ישוב Y וכו'. כל הביטולים חוסכים תשומות בערך של נהג וחצי אז לא סביר שנראה תגבור משעותיי בקווי אחרים במקום. בעיקר חיסכון של ק''מ למשרד התחבורה.
אין כוונה לחסוך בק"מ למשרד התחבורה, אלא להסיט את הק"מ למקומות נדרשים יותר. ברמה הראשונה בתוך אותו אשכול, אבל עקרונית גם קיימת אפשרות ממש להוריד ממפעיל ולהחזיר ל"מיצוב מחדש" במקום אחר לגמרי בענף (זה כמובן מורכב ולכן לא קרה עד היום, אבל תיאורטית זה אפשרי).
תוך כדי ישנה כוונה לייצר רשת ותר רזה וברורה לנוסע, אבל גם כאן מדובר בסיסמה נכונה ככל שתהיה, שבאה עם חסרונות משלה. בעיקר באזורים הכפריים הדלילים שבא ריבוי הקווים דלילי הנסיעות בא לתת מענה "תפור" שאתה מאבד כשאתה מאחד קווים. (זה המקום הלגיד שאנחנו ממש גרועים בלתפור נסיעות לצרכים ספציפיים כי זו לא מהות התח"צ, כך שהמענה התפור שניתן לא היה מיטבי בכל מקרה).
אין כוונה לפגוע בשירות שנכנס לתוך היישובים, אבל יכול להיות שזמן הנסיעה מחלק מהיישובים המרחוקים יותר עד נהריה יתארך בגלל עוד כניסה. ההארכה של 28 לכיוון סאסא לפחות תיתן ליישובים המרוחקים מענה שלא היה עד היום גם מזרחה.
 
קווי נתיב אקספרס בגבול הצפון חוזרים לפעילות עם שינויים:
קווים 24 ו36 ללא שינוי
קו 22 מתוגבר
קו 27 לא ייכנס לאבן מנחם, אבל כן ייכנס לזרעית
קו 28 לא ייכנס לזרעית ויוארך לבית ספר שדה מירון עם תחנה בצומת סאסא
קו 31 יתחיל בחניתה במקום במצובה
קווים 23, 25, 29, 296 ו300 מבוטלים
אין עדכון לגבי קווי אגד באצבע הגליל
באזור אצבע הגליל עדיין יש מעט מאוד פעילות (יצא לי להיות בסופ''ש האחרון). למעט שמורות הטבע חלק ניכר מהעסקים עדיין סגורים
יתכן שזאת הסיבה שעוד לא מחזירים קווים.
 
למעלה