קווי הלילה הכי עמוסים - 480 425 1 469 466

מעניין שבגוש דן בגרעין כולל בקעת אונו, רק קווי דן ברשימה ולא אפיקים ולא מטרופולין. רק אגד לראשון ודן קו 1 ודן קו 466
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240908_155158_Chrome.jpg
    Screenshot_20240908_155158_Chrome.jpg
    KB 770.6 · צפיות: 28

EHP12

Well-known member
מעניין שבגוש דן בגרעין כולל בקעת אונו, רק קווי דן ברשימה ולא אפיקים ולא מטרופולין. רק אגד לראשון ודן קו 1 ודן קו 466
איך ידעתי שזאת תהייה כתבה פח. מאיפה מוביט יודע? לפי תיקופים באפליקצייה שלו זה לא מעיד על כלום. גם אין מצב שקווי לילה מגיעים לשני מיליון נוסעים בשנה (3% מכלל נסיעות באוטובוס). ובסוף חלום שלי לבטל את הקווים האלה, הם תופסים מקום ב-505, ואם יש ביקוש לקישור כלשהו בלילה, תפעיל את הקו הסדיר (כמו שעשו עם קו 4), ואין טעם לפתוח קו מיוחד.
 

Ccyclist

Well-known member
איך ידעתי שזאת תהייה כתבה פח. מאיפה מוביט יודע? לפי תיקופים באפליקצייה שלו זה לא מעיד על כלום. גם אין מצב שקווי לילה מגיעים לשני מיליון נוסעים בשנה (3% מכלל נסיעות באוטובוס). ובסוף חלום שלי לבטל את הקווים האלה, הם תופסים מקום ב-505, ואם יש ביקוש לקישור כלשהו בלילה, תפעיל את הקו הסדיר (כמו שעשו עם קו 4), ואין טעם לפתוח קו מיוחד.

בלונדון ובמקומות אחרים בחו"ל נותנים לקווי לילה את הקידומת N

זה מאפשר לקו הלילה להתבדל מקו היום המקביל באמצעות הארכת מסלול או הקטנת תדירויות, או - במקרה של קו הלילה הראשון שאי פעם נסעתי בו בברייטון ב שנות התשעים המאוחרות - להבהיר שזו קטגוריה שונה של קווים.
 

ohadg09

Active member
איך ידעתי שזאת תהייה כתבה פח. מאיפה מוביט יודע? לפי תיקופים באפליקצייה שלו זה לא מעיד על כלום. גם אין מצב שקווי לילה מגיעים לשני מיליון נוסעים בשנה (3% מכלל נסיעות באוטובוס). ובסוף חלום שלי לבטל את הקווים האלה, הם תופסים מקום ב-505, ואם יש ביקוש לקישור כלשהו בלילה, תפעיל את הקו הסדיר (כמו שעשו עם קו 4), ואין טעם לפתוח קו מיוחד.
ביקושי לילה הרבה פעמים שונים מקווים רגילים. כשקו מבוקש בשני המקרים אז הוא גם מופעל כקו לילה בנוסף להיותו קו יום, לדוגמה ברשימה הזאת אפשר למצוא את קו 1 בגוש דן ו65 בנתניה (480 נוסע במסלול לגמרי שונה בלילה)
עוד דוגמאות הן 1 בחיפה ו138 בין כפר יונה לנתניה
קווי לילה נועדו להביא את הנוסעים (בעיקר הצעירים) אל ומקומות הבילוי אל שכונות המגורים ולרוב הם יהיו מאספים מאוד, לדוגמה קו 273 מתל אביב דרך חולון, ראשון, נס ציונה רחובות לגדרה או קו 807 מתל אביב דרך נתניה, חדרה ופרדס חנה לחריש
הקווים האלה לא קווים שמתאימים לשעות היום העמוסות (וגם לא לשעות השפל, שם עדיין יש עומס בכבישים)
בנוסף לזה שהחלפות בלילה הן דבר לא סימפטי במיוחד לנשים אבל גם לגברים זה לא תענוג גדול אז עושים מאמץ להימנע מהן, לדוגמה קווים 222 ו217 אוספים במודיעין בשכונות המגורים ונוסעים למרכזי הערים, בניגוד לקווים הרגילים שמלבד נסיעה אחת/שתיים בבוקר אוספים מהתחנה המרכזית והעירייה (או מ431, תלוי בקו)
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
ביקושי לילה הרבה פעמים שונים מקווים רגילים. כשקו מבוקש בשני המקרים אז הוא גם מופעל כקו לילה בנוסף להיותו קו יום, לדוגמה ברשימה הזאת אפשר למצוא את קו 1 בגוש דן ו65 בנתניה (480 נוסע במסלול לגמרי שונה בלילה)
עוד דוגמאות הן 1 בחיפה ו138 בין כפר יונה לנתניה
קווי לילה נועדו להביא את הנוסעים (בעיקר הצעירים) אל ומקומות הבילוי אל שכונות המגורים ולרוב הם יהיו מאספים מאוד, לדוגמה קו 273 מתל אביב דרך חולון, ראשון, נס ציונה רחובות לגדרה או קו 807 מתל אביב דרך נתניה, חדרה ופרדס חנה לחריש
הקווים האלה לא קווים שמתאימים לשעות היום העמוסות (וגם לא לשעות השפל, שם עדיין יש עומס בכבישים)
בנוסף לזה שהחלפות בלילה הן דבר לא סימפטי במיוחד לנשים אבל גם לגברים זה לא תענוג גדול אז עושים מאמץ להימנע מהן, לדוגמה קווים 222 ו217 אוספים במודיעין בשכונות המגורים ונוסעים למרכזי הערים, בניגוד לקווים הרגילים שמלבד נסיעה אחת/שתיים בבוקר אוספים מהתחנה המרכזית והעירייה (או מ431, תלוי בקו)
בתיאוריה הכל טוב ויפה, בפרקטיקה, המון קווי לילה הם תוצאה של לחץ פוליטי ותו לא. של רשויות שבאות למשרד התחבורה של "גם אני רוצה קו". הקווים שאין להם חלופה סדירה מסיעים בעיקר אוויר, ויוצא מלא פרדוקסים שליישוב מסוים יש שירות יותר טוב בלילה מאשר ביום בגלל הקווים האלה. ל-222 אין אלטרנטיבה סדירה, אבל ל-273 יש. וגם באמצע הלילה לוקח לו שעתיים להגיע מתל אביב לגדרה.
 

ohadg09

Active member
בתיאוריה הכל טוב ויפה, בפרקטיקה, המון קווי לילה הם תוצאה של לחץ פוליטי ותו לא. של רשויות שבאות למשרד התחבורה של "גם אני רוצה קו". הקווים שאין להם חלופה סדירה מסיעים בעיקר אוויר, ויוצא מלא פרדוקסים שליישוב מסוים יש שירות יותר טוב בלילה מאשר ביום בגלל הקווים האלה. ל-222 אין אלטרנטיבה סדירה, אבל ל-273 יש. וגם באמצע הלילה לוקח לו שעתיים להגיע מתל אביב לגדרה.
273 לא אמור לחבר את תל אביב עם גדרה, אלא עם ראשון לציון (לכן הוא עוצר בסינמה סיטי והאיזור הזה) והוא אמור לחבר את חולון לתל אביב ולראשון ואת ראשון לתל אביב וכו'
יש קמפיין אינטנסיבי של כל החברות לקווי לילה (וזה אגב גם תנאי במכרזים) וכנראה שהוא נותן את אותותיו
 

EHP12

Well-known member
יש קמפיין אינטנסיבי של כל החברות לקווי לילה (וזה אגב גם תנאי במכרזים) וכנראה שהוא נותן את אותותיו
הקמפיין הוא קודם כל של משרד התחבורה ולא של המפעילות. ב-15 שנה שיש לקווי לילה את הקמפיינים עם הינשופים רק מציגים את זה שיש קווי לילה. והוא בדיחה. הם לא נותנים שום מידע מעבר, למשל על המסלולים שלהם. אנשים בסופו של דבר מכירים את הקווים הסדירים.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הקמפיין הוא קודם כל של משרד התחבורה ולא של המפעילות. ב-15 שיש לקווי לילה את הקמפיינים עם הינשופים רק מציגים את זה שיש קווי לילה. והוא בדיחה. הם לא נותנים שום מידע מעבר, למשל על המסלולים שלהם. אנשים בסופו של דבר מכירים את הקווים הסדירים.

ראינו את זה ב"פרסומי" קווי היום:

מספרי קווים, אולי המוצא והיעד כאילו שמדובר בהסעה, ומספר תלוש של נסיעות יומיות שממנו קשה להסיק תדירויות.

כל העסק מנוהל על ידי אנשים שלא ברור מתי הפעם האחרונה שנסעו בתח"צ או שקלו זאת.
 
קווי הלילה בישראל הם בדיחה עצובה.

צריכה להיות רשת ברורה של קווים 6 לילות בשבוע (אני נמנע להתייחס לשבת).
 
זה נכון. קווים מוצלחים צריכים להיות 24 שעות. למה 66 ו63 לא פועלים 24 שעות? מספיק לראות את הנסיעות העמוסות האחרונות של קו 66 בלילה ולהבין את הצורך
 

EHP12

Well-known member
זה נכון. קווים מוצלחים צריכים להיות 24 שעות. למה 66 ו63 לא פועלים 24 שעות? מספיק לראות את הנסיעות העמוסות האחרונות של קו 66 בלילה ולהבין את הצורך
63 לא הייתי מפעיל כל הלילה, אבל כן את 4,18,61,66,82 גם בלילות א-ד.
 

EHP12

Well-known member
למה את 63 לא ואת השאר כן? נדמה לי ש4 פועל כמעט כל הלילה ו66 עד 2 בלילה
כי לפי מערכת בחיפה, אפשר לראות שכדי שתהייה הצדקה שקו ייסע כל הלילה, אמורים להיות לו יותר מ-50 תיקופים אחרי חצות בכיוון החזק. 66 שם, 63 לא. (מדבר על לילות א-ד. הלילה בין חמישי לשישי זה סיפור אחר). גם 4 וגם 66 עובדים בימים א-ד עד 01:00
 

DAVIDADATO

Well-known member
צריכה להיות רשת ברורה של קווים 6 לילות בשבוע
קווי לילה עובדים 5 ימים בשבוע (כולל שישי לפנות בוקר) בחודשי הקיץ ופסח בלבד.
(אני נמנע להתייחס לשבת)
200 ו-205 עובדים בשבת כי הסטטוס קוו תקף בחיפה וגם כמובן קווי נתיב אקספרס ונצרת
 

raya

Well-known member
קו 469 של מטרופולין "זוכה" למקום נכבד בעיקר כי הוא מאפשר למי שטס בשעות הבוקר המוקדמות להגיע מבאר שבע וכל התחנות בדרך לנתב"ג, אלה שעות שאי אפשר לנסוע ברכבת (פשוט כי אין).
באותה מידה גם לחזור מנתב"ג בשעות שאין רכבת לבאר שבע.
הקו הזה עוצר בהרבה תחנות (נסעתי פעם אחת בלית ברירה), נכנס לפי הזכור לי לקריית גת.
 

EHP12

Well-known member
קו 469 של מטרופולין "זוכה" למקום נכבד בעיקר כי הוא מאפשר למי שטס בשעות הבוקר המוקדמות להגיע מבאר שבע וכל התחנות בדרך לנתב"ג, אלה שעות שאי אפשר לנסוע ברכבת (פשוט כי אין).
באותה מידה גם לחזור מנתב"ג בשעות שאין רכבת לבאר שבע.
הקו הזה עוצר בהרבה תחנות (נסעתי פעם אחת בלית ברירה), נכנס לפי הזכור לי לקריית גת.
הוא אמנם לא ישיר כמו 370/380 אבל הוא לא מאסף כמו 369: מתנב"ג, הוא עולה על כביש 6, משם נכנס לקרית גת, ומשם הוא עוצר בכל תחנה בכביש 40, גם אם זה אומר עלייה במחלפים. הוא בפירוש לא קו לילה שנועד לשרת בליינים, ולכן הוא עובד 6 פעמים בשבוע ולא פעמיים.
 

ohadg09

Active member
קו 469 של מטרופולין "זוכה" למקום נכבד בעיקר כי הוא מאפשר למי שטס בשעות הבוקר המוקדמות להגיע מבאר שבע וכל התחנות בדרך לנתב"ג, אלה שעות שאי אפשר לנסוע ברכבת (פשוט כי אין).
באותה מידה גם לחזור מנתב"ג בשעות שאין רכבת לבאר שבע.
הקו הזה עוצר בהרבה תחנות (נסעתי פעם אחת בלית ברירה), נכנס לפי הזכור לי לקריית גת.
לדעתי קו 469 הוא קו שצריך לפעול גם ביום ואולי אפילו במחיר של צמצום 370 ו369
 
למעלה