איך ידעתי שזאת תהייה כתבה פח. מאיפה מוביט יודע? לפי תיקופים באפליקצייה שלו זה לא מעיד על כלום. גם אין מצב שקווי לילה מגיעים לשני מיליון נוסעים בשנה (3% מכלל נסיעות באוטובוס). ובסוף חלום שלי לבטל את הקווים האלה, הם תופסים מקום ב-505, ואם יש ביקוש לקישור כלשהו בלילה, תפעיל את הקו הסדיר (כמו שעשו עם קו 4), ואין טעם לפתוח קו מיוחד.מעניין שבגוש דן בגרעין כולל בקעת אונו, רק קווי דן ברשימה ולא אפיקים ולא מטרופולין. רק אגד לראשון ודן קו 1 ודן קו 466
איך ידעתי שזאת תהייה כתבה פח. מאיפה מוביט יודע? לפי תיקופים באפליקצייה שלו זה לא מעיד על כלום. גם אין מצב שקווי לילה מגיעים לשני מיליון נוסעים בשנה (3% מכלל נסיעות באוטובוס). ובסוף חלום שלי לבטל את הקווים האלה, הם תופסים מקום ב-505, ואם יש ביקוש לקישור כלשהו בלילה, תפעיל את הקו הסדיר (כמו שעשו עם קו 4), ואין טעם לפתוח קו מיוחד.
ביקושי לילה הרבה פעמים שונים מקווים רגילים. כשקו מבוקש בשני המקרים אז הוא גם מופעל כקו לילה בנוסף להיותו קו יום, לדוגמה ברשימה הזאת אפשר למצוא את קו 1 בגוש דן ו65 בנתניה (480 נוסע במסלול לגמרי שונה בלילה)איך ידעתי שזאת תהייה כתבה פח. מאיפה מוביט יודע? לפי תיקופים באפליקצייה שלו זה לא מעיד על כלום. גם אין מצב שקווי לילה מגיעים לשני מיליון נוסעים בשנה (3% מכלל נסיעות באוטובוס). ובסוף חלום שלי לבטל את הקווים האלה, הם תופסים מקום ב-505, ואם יש ביקוש לקישור כלשהו בלילה, תפעיל את הקו הסדיר (כמו שעשו עם קו 4), ואין טעם לפתוח קו מיוחד.
בתיאוריה הכל טוב ויפה, בפרקטיקה, המון קווי לילה הם תוצאה של לחץ פוליטי ותו לא. של רשויות שבאות למשרד התחבורה של "גם אני רוצה קו". הקווים שאין להם חלופה סדירה מסיעים בעיקר אוויר, ויוצא מלא פרדוקסים שליישוב מסוים יש שירות יותר טוב בלילה מאשר ביום בגלל הקווים האלה. ל-222 אין אלטרנטיבה סדירה, אבל ל-273 יש. וגם באמצע הלילה לוקח לו שעתיים להגיע מתל אביב לגדרה.ביקושי לילה הרבה פעמים שונים מקווים רגילים. כשקו מבוקש בשני המקרים אז הוא גם מופעל כקו לילה בנוסף להיותו קו יום, לדוגמה ברשימה הזאת אפשר למצוא את קו 1 בגוש דן ו65 בנתניה (480 נוסע במסלול לגמרי שונה בלילה)
עוד דוגמאות הן 1 בחיפה ו138 בין כפר יונה לנתניה
קווי לילה נועדו להביא את הנוסעים (בעיקר הצעירים) אל ומקומות הבילוי אל שכונות המגורים ולרוב הם יהיו מאספים מאוד, לדוגמה קו 273 מתל אביב דרך חולון, ראשון, נס ציונה רחובות לגדרה או קו 807 מתל אביב דרך נתניה, חדרה ופרדס חנה לחריש
הקווים האלה לא קווים שמתאימים לשעות היום העמוסות (וגם לא לשעות השפל, שם עדיין יש עומס בכבישים)
בנוסף לזה שהחלפות בלילה הן דבר לא סימפטי במיוחד לנשים אבל גם לגברים זה לא תענוג גדול אז עושים מאמץ להימנע מהן, לדוגמה קווים 222 ו217 אוספים במודיעין בשכונות המגורים ונוסעים למרכזי הערים, בניגוד לקווים הרגילים שמלבד נסיעה אחת/שתיים בבוקר אוספים מהתחנה המרכזית והעירייה (או מ431, תלוי בקו)
273 לא אמור לחבר את תל אביב עם גדרה, אלא עם ראשון לציון (לכן הוא עוצר בסינמה סיטי והאיזור הזה) והוא אמור לחבר את חולון לתל אביב ולראשון ואת ראשון לתל אביב וכו'בתיאוריה הכל טוב ויפה, בפרקטיקה, המון קווי לילה הם תוצאה של לחץ פוליטי ותו לא. של רשויות שבאות למשרד התחבורה של "גם אני רוצה קו". הקווים שאין להם חלופה סדירה מסיעים בעיקר אוויר, ויוצא מלא פרדוקסים שליישוב מסוים יש שירות יותר טוב בלילה מאשר ביום בגלל הקווים האלה. ל-222 אין אלטרנטיבה סדירה, אבל ל-273 יש. וגם באמצע הלילה לוקח לו שעתיים להגיע מתל אביב לגדרה.
הקמפיין הוא קודם כל של משרד התחבורה ולא של המפעילות. ב-15 שנה שיש לקווי לילה את הקמפיינים עם הינשופים רק מציגים את זה שיש קווי לילה. והוא בדיחה. הם לא נותנים שום מידע מעבר, למשל על המסלולים שלהם. אנשים בסופו של דבר מכירים את הקווים הסדירים.יש קמפיין אינטנסיבי של כל החברות לקווי לילה (וזה אגב גם תנאי במכרזים) וכנראה שהוא נותן את אותותיו
הקמפיין הוא קודם כל של משרד התחבורה ולא של המפעילות. ב-15 שיש לקווי לילה את הקמפיינים עם הינשופים רק מציגים את זה שיש קווי לילה. והוא בדיחה. הם לא נותנים שום מידע מעבר, למשל על המסלולים שלהם. אנשים בסופו של דבר מכירים את הקווים הסדירים.
תחנה אחרונה למי שלא יודע היא לא ת.מ ירושלים אלא קניון ממילא480 נוסע במסלול לגמרי שונה בלילה
ובצד התל אביבי מתחיל/ מסיים במסוף רדינג (נמל תל אביב)תחנה אחרונה למי שלא יודע היא לא ת.מ ירושלים אלא קניון ממילא
63 לא הייתי מפעיל כל הלילה, אבל כן את 4,18,61,66,82 גם בלילות א-ד.זה נכון. קווים מוצלחים צריכים להיות 24 שעות. למה 66 ו63 לא פועלים 24 שעות? מספיק לראות את הנסיעות העמוסות האחרונות של קו 66 בלילה ולהבין את הצורך
למה את 63 לא ואת השאר כן? נדמה לי ש4 פועל כמעט כל הלילה ו66 עד 2 בלילה63 לא הייתי מפעיל כל הלילה, אבל כן את 4,18,61,66,82 גם בלילות א-ד.
כי לפי מערכת בחיפה, אפשר לראות שכדי שתהייה הצדקה שקו ייסע כל הלילה, אמורים להיות לו יותר מ-50 תיקופים אחרי חצות בכיוון החזק. 66 שם, 63 לא. (מדבר על לילות א-ד. הלילה בין חמישי לשישי זה סיפור אחר). גם 4 וגם 66 עובדים בימים א-ד עד 01:00למה את 63 לא ואת השאר כן? נדמה לי ש4 פועל כמעט כל הלילה ו66 עד 2 בלילה
קווי לילה עובדים 5 ימים בשבוע (כולל שישי לפנות בוקר) בחודשי הקיץ ופסח בלבד.צריכה להיות רשת ברורה של קווים 6 לילות בשבוע
200 ו-205 עובדים בשבת כי הסטטוס קוו תקף בחיפה וגם כמובן קווי נתיב אקספרס ונצרת(אני נמנע להתייחס לשבת)
הוא אמנם לא ישיר כמו 370/380 אבל הוא לא מאסף כמו 369: מתנב"ג, הוא עולה על כביש 6, משם נכנס לקרית גת, ומשם הוא עוצר בכל תחנה בכביש 40, גם אם זה אומר עלייה במחלפים. הוא בפירוש לא קו לילה שנועד לשרת בליינים, ולכן הוא עובד 6 פעמים בשבוע ולא פעמיים.קו 469 של מטרופולין "זוכה" למקום נכבד בעיקר כי הוא מאפשר למי שטס בשעות הבוקר המוקדמות להגיע מבאר שבע וכל התחנות בדרך לנתב"ג, אלה שעות שאי אפשר לנסוע ברכבת (פשוט כי אין).
באותה מידה גם לחזור מנתב"ג בשעות שאין רכבת לבאר שבע.
הקו הזה עוצר בהרבה תחנות (נסעתי פעם אחת בלית ברירה), נכנס לפי הזכור לי לקריית גת.
לדעתי קו 469 הוא קו שצריך לפעול גם ביום ואולי אפילו במחיר של צמצום 370 ו369קו 469 של מטרופולין "זוכה" למקום נכבד בעיקר כי הוא מאפשר למי שטס בשעות הבוקר המוקדמות להגיע מבאר שבע וכל התחנות בדרך לנתב"ג, אלה שעות שאי אפשר לנסוע ברכבת (פשוט כי אין).
באותה מידה גם לחזור מנתב"ג בשעות שאין רכבת לבאר שבע.
הקו הזה עוצר בהרבה תחנות (נסעתי פעם אחת בלית ברירה), נכנס לפי הזכור לי לקריית גת.
הסיבוב בנתב״ג הוא עיכוב רציני בשעות היוםלדעתי קו 469 הוא קו שצריך לפעול גם ביום ואולי אפילו במחיר של צמצום 370 ו369
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.