קווי זהב עולים לכם כסף -ההונאה-

נלחמת

New member
קווי זהב עולים לכם כסף -ההונאה-

כל לקוח תמים, שמעוניין להצטרף לחברת "קווי זהב" המספקת שירותי גלישה באינטרנט ישמח ללא ספק לדעת, שהחברה נותנת יד להונאות ברשת. לדוגמא: גלשתם באתר מסויים, ולפתע נפתח לכם חלון קטן עם המון מידע באנגלית, מאלה הנפתחים בצורה פרועה באינטרנט. מתוך מחשבה להיפטר ממנו, אתם לוחצים על ה"אוקיי". אחרי מספר שניות, תגלו שקו האינטרנט שלכם התנתק. מרוגזים, תחזרו ותתחברו שוב, תוך כדי קללות נמרצות לבעל החברה המספקת את שירותי הגלישה שלכם. אל תתפלאו, אם בסוף החודש, תקבלו חשבונית מ"קווי זהב" על סכומים בלתי נחמדים בעליל, או כמו שאני קיבלתי, על סך 1561.22 שקלים חדשים. מסתבר, שבשקט בשקט וללא אף אזהרות מצד החברה, התחברתם לשרת הנמצא בחו"ל - בריטניה, בדוגמא זו- ואתם משלמים על כל דקת שיחה כחיוג רגיל לחו"ל. את האישור לעניין, כמובן, ביצעתם על ידי לחיצה על האוקיי, שגרמה לאינטרנט שלכם להתנתק, ולכם להתחבר מחדש, מתוך אמונה שאתם עדיין מחייגים לחיוג פנים ארצי. שום ידיעה על ההצטרפות החדשה שלכם למחייגים לחו"ל לא נשלחה לכם לתיבת האי מייל, ולא התבקשתם לאשר שום דבר על ידי שיחת טלפון או חתימה. כמה פשוט וקל. לחיצה על האוקיי, וחברת קווי זהב מסודרת. עם הכסף שלכם, כמובן. בקרוב, אולי, יהיה מי שיציע לחברת "קווי זהב" לפתוח בקמפיין של "לחצו אוקיי והתחברו לחו"ל ללא ידיעתכם". נשמע מפתה. לקווי זהב יש עניין בנושא הזה, כמובן. היא לא נותנת שירותים בחינם. עובדה זו, אולי, היא מה שמונעת ממנה לספק למקבלי שירותיה הבוטחים בה, את הידיעה על החיבור לחיוג לח"ול דרך האינטרנט. "לא קראתם את המילים הקטנות", אומרים בקווי זהב. "זו בעיה שלכם". בעיה שלנו? ומה עם הנאמנות ללקוחות? ומה עם עצם העובדה שאני פתחתי חשבון אינטרנט בקווי זהב דווקא, ולא ציפיתי שיום אחד הם יחברו אותי לחיוג לחו"ל ללא שום הודעה נוספת, מלבד זו בעלת האותיות הקטנות? האדם הראשון שדיבר איתי מהמחלקה לתמיכה טכנית בקווי זהב, אמר לי שזו אכן הונאה, והוא יעביר את הפניה שלי למחלקה הפיננסית, בתקווה שיזכו אותי. האדם השני איתו דיברתי, כבר אמר לי ש"ככה זה. זה כמו חיוג רגיל לחו"ל, שנעשה בבחירה שלכם (נכון שלא ידעתם על זה. אז מה?) רק במקום אדם עונה לכם מחשב. אין פה שום הונאה. זה השטח האפור שבחוק, ואי אפשר לתבוע אותנו". האמנם? אתמהה. אין ספק. זוהי שערוריה ממדרגה ראשונה שהרבה לקוחות נתקלו בה, והגיע הזמן שמישהו יחקור לעומק את עניין ה"אתם לא יודעים שחייבנו אתכם, אבל אנחנו מרוויחים עליכם, ובגדול". או כמו שאמר פעם מישהו חכם: קווי זהב, עולים לכם כסף. והרבה.
 
בטח גלשת לאתרי פורנו

אני גולש כבר כ5 שנים ברשת ואני גולש מאוד מנוסה, בטח אישרת אפליקציה של אתרי פורנו וגלשת באתרים אלו, אין לי הסבר אחר.
 
נלחמת יקרה

הפורום הזה הוא פורום לדיון בסוגיות משפטיות, וכפי שנאמר בעבר, הוא לא פורום תמיכה וגם לא פורום תעמולה בעד או נגד חברה כזאת או אחרת. עם כל האמפטיה למקרה שלך, אינני רואה מקום למילת "הונאה" בה את משתמשת ולא להתקפה הדי בוטה שלך על ספק האינטרנט שלך. מה שאת מתארת מבחינה עובדתית הוא שנתקלת בחלונות פרסומת קופצות, נכנסת בהם ושם אישרת הסכם שימוש בקישוריות למספרי טלפון בחו"ל, התקנת קישוריות במחשב שלך ודרכן התקשרת לשרתים הנמצאים בחו"ל ונזקקת לשרותי הגלישה והתוכן שלהם. אני יודע שהדבר אכן מאפיין אתרי פורנו אך זה לא משנה, פורנוגראפיה היא סחורה וירטואלית מובהקת. זו לא הנקודה כרגע, אנחנו לא מתעסקים כאן בשיפוט מוסרי. הנקודה היא שאת נכנסת לתוך הסכם התקשרות באנגלית מבלי שהבנת את תנאיו. ואת זה את מאשרת בפה מלא. את אישור ההסכם ביצעת בלחיצה על לחצן וירטואלי, כזה שכתוב עליו I AGREE. ספק האינטרנט הישראלי שלך איננו אחראי לאתרים אליהם את גולשת, ולא לעיסקאות הוירטואליות שאת מבצעת כשאת גולשת. להבא, אל תאשרי הסכמים שאת לא מבינה ואל תלחצי על לחצנים שאת לא יודעת מה יעשו. באותה מידה היית יכולה להיכנס לאתר כתוב בתאי (מה שנקרא אצלנו תאילנדית) ולהזמין פיל. אני מציע לך שתמחקי מייד את הקישוריות האלה מהמחשב שלך ואם את לא יודעת לעשות את זה לבד, תפני למישהו שמבין קצת יותר. באשר למלחמה, חוששני שאין לה כמעט סיכוי. אולי אם תצליחי לשכנע את הספק שזה מקרה של NON EST FACTUM (כלומר: "לא נעשה דבר") דהיינו הלחיצה שלך על הלחצן הוירטואלי נעשתה שלא מתוך דעת, היד שלך החליקה, בדיוק עקצה אותך דבורה ולכן הזזת את היד, או משהו בסגנון. בהצלחה.
 
למעלה