קווי זהב עולים לכם כסף -ההונאה-
כל לקוח תמים, שמעוניין להצטרף לחברת "קווי זהב" המספקת שירותי גלישה באינטרנט ישמח ללא ספק לדעת, שהחברה נותנת יד להונאות ברשת. לדוגמא: גלשתם באתר מסויים, ולפתע נפתח לכם חלון קטן עם המון מידע באנגלית, מאלה הנפתחים בצורה פרועה באינטרנט. מתוך מחשבה להיפטר ממנו, אתם לוחצים על ה"אוקיי". אחרי מספר שניות, תגלו שקו האינטרנט שלכם התנתק. מרוגזים, תחזרו ותתחברו שוב, תוך כדי קללות נמרצות לבעל החברה המספקת את שירותי הגלישה שלכם. אל תתפלאו, אם בסוף החודש, תקבלו חשבונית מ"קווי זהב" על סכומים בלתי נחמדים בעליל, או כמו שאני קיבלתי, על סך 1561.22 שקלים חדשים. מסתבר, שבשקט בשקט וללא אף אזהרות מצד החברה, התחברתם לשרת הנמצא בחו"ל - בריטניה, בדוגמא זו- ואתם משלמים על כל דקת שיחה כחיוג רגיל לחו"ל. את האישור לעניין, כמובן, ביצעתם על ידי לחיצה על האוקיי, שגרמה לאינטרנט שלכם להתנתק, ולכם להתחבר מחדש, מתוך אמונה שאתם עדיין מחייגים לחיוג פנים ארצי. שום ידיעה על ההצטרפות החדשה שלכם למחייגים לחו"ל לא נשלחה לכם לתיבת האי מייל, ולא התבקשתם לאשר שום דבר על ידי שיחת טלפון או חתימה. כמה פשוט וקל. לחיצה על האוקיי, וחברת קווי זהב מסודרת. עם הכסף שלכם, כמובן. בקרוב, אולי, יהיה מי שיציע לחברת "קווי זהב" לפתוח בקמפיין של "לחצו אוקיי והתחברו לחו"ל ללא ידיעתכם". נשמע מפתה. לקווי זהב יש עניין בנושא הזה, כמובן. היא לא נותנת שירותים בחינם. עובדה זו, אולי, היא מה שמונעת ממנה לספק למקבלי שירותיה הבוטחים בה, את הידיעה על החיבור לחיוג לח"ול דרך האינטרנט. "לא קראתם את המילים הקטנות", אומרים בקווי זהב. "זו בעיה שלכם". בעיה שלנו? ומה עם הנאמנות ללקוחות? ומה עם עצם העובדה שאני פתחתי חשבון אינטרנט בקווי זהב דווקא, ולא ציפיתי שיום אחד הם יחברו אותי לחיוג לחו"ל ללא שום הודעה נוספת, מלבד זו בעלת האותיות הקטנות? האדם הראשון שדיבר איתי מהמחלקה לתמיכה טכנית בקווי זהב, אמר לי שזו אכן הונאה, והוא יעביר את הפניה שלי למחלקה הפיננסית, בתקווה שיזכו אותי. האדם השני איתו דיברתי, כבר אמר לי ש"ככה זה. זה כמו חיוג רגיל לחו"ל, שנעשה בבחירה שלכם (נכון שלא ידעתם על זה. אז מה?) רק במקום אדם עונה לכם מחשב. אין פה שום הונאה. זה השטח האפור שבחוק, ואי אפשר לתבוע אותנו". האמנם? אתמהה. אין ספק. זוהי שערוריה ממדרגה ראשונה שהרבה לקוחות נתקלו בה, והגיע הזמן שמישהו יחקור לעומק את עניין ה"אתם לא יודעים שחייבנו אתכם, אבל אנחנו מרוויחים עליכם, ובגדול". או כמו שאמר פעם מישהו חכם: קווי זהב, עולים לכם כסף. והרבה.
כל לקוח תמים, שמעוניין להצטרף לחברת "קווי זהב" המספקת שירותי גלישה באינטרנט ישמח ללא ספק לדעת, שהחברה נותנת יד להונאות ברשת. לדוגמא: גלשתם באתר מסויים, ולפתע נפתח לכם חלון קטן עם המון מידע באנגלית, מאלה הנפתחים בצורה פרועה באינטרנט. מתוך מחשבה להיפטר ממנו, אתם לוחצים על ה"אוקיי". אחרי מספר שניות, תגלו שקו האינטרנט שלכם התנתק. מרוגזים, תחזרו ותתחברו שוב, תוך כדי קללות נמרצות לבעל החברה המספקת את שירותי הגלישה שלכם. אל תתפלאו, אם בסוף החודש, תקבלו חשבונית מ"קווי זהב" על סכומים בלתי נחמדים בעליל, או כמו שאני קיבלתי, על סך 1561.22 שקלים חדשים. מסתבר, שבשקט בשקט וללא אף אזהרות מצד החברה, התחברתם לשרת הנמצא בחו"ל - בריטניה, בדוגמא זו- ואתם משלמים על כל דקת שיחה כחיוג רגיל לחו"ל. את האישור לעניין, כמובן, ביצעתם על ידי לחיצה על האוקיי, שגרמה לאינטרנט שלכם להתנתק, ולכם להתחבר מחדש, מתוך אמונה שאתם עדיין מחייגים לחיוג פנים ארצי. שום ידיעה על ההצטרפות החדשה שלכם למחייגים לחו"ל לא נשלחה לכם לתיבת האי מייל, ולא התבקשתם לאשר שום דבר על ידי שיחת טלפון או חתימה. כמה פשוט וקל. לחיצה על האוקיי, וחברת קווי זהב מסודרת. עם הכסף שלכם, כמובן. בקרוב, אולי, יהיה מי שיציע לחברת "קווי זהב" לפתוח בקמפיין של "לחצו אוקיי והתחברו לחו"ל ללא ידיעתכם". נשמע מפתה. לקווי זהב יש עניין בנושא הזה, כמובן. היא לא נותנת שירותים בחינם. עובדה זו, אולי, היא מה שמונעת ממנה לספק למקבלי שירותיה הבוטחים בה, את הידיעה על החיבור לחיוג לח"ול דרך האינטרנט. "לא קראתם את המילים הקטנות", אומרים בקווי זהב. "זו בעיה שלכם". בעיה שלנו? ומה עם הנאמנות ללקוחות? ומה עם עצם העובדה שאני פתחתי חשבון אינטרנט בקווי זהב דווקא, ולא ציפיתי שיום אחד הם יחברו אותי לחיוג לחו"ל ללא שום הודעה נוספת, מלבד זו בעלת האותיות הקטנות? האדם הראשון שדיבר איתי מהמחלקה לתמיכה טכנית בקווי זהב, אמר לי שזו אכן הונאה, והוא יעביר את הפניה שלי למחלקה הפיננסית, בתקווה שיזכו אותי. האדם השני איתו דיברתי, כבר אמר לי ש"ככה זה. זה כמו חיוג רגיל לחו"ל, שנעשה בבחירה שלכם (נכון שלא ידעתם על זה. אז מה?) רק במקום אדם עונה לכם מחשב. אין פה שום הונאה. זה השטח האפור שבחוק, ואי אפשר לתבוע אותנו". האמנם? אתמהה. אין ספק. זוהי שערוריה ממדרגה ראשונה שהרבה לקוחות נתקלו בה, והגיע הזמן שמישהו יחקור לעומק את עניין ה"אתם לא יודעים שחייבנו אתכם, אבל אנחנו מרוויחים עליכם, ובגדול". או כמו שאמר פעם מישהו חכם: קווי זהב, עולים לכם כסף. והרבה.