קווי ירושלים בשנת 1954

konforty25

Active member
קווי ירושלים בשנת 1954
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240510_160244_Chrome.jpg
    Screenshot_20240510_160244_Chrome.jpg
    1.3 MB · צפיות: 41
  • Screenshot_20240510_160255_Chrome.jpg
    Screenshot_20240510_160255_Chrome.jpg
    KB 629.4 · צפיות: 40
  • Screenshot_20240510_160326_Chrome.jpg
    Screenshot_20240510_160326_Chrome.jpg
    KB 621.4 · צפיות: 30
  • Screenshot_20240510_165554_Chrome.jpg
    Screenshot_20240510_165554_Chrome.jpg
    KB 647.3 · צפיות: 40

Ccyclist

Well-known member
קווי ירושלים בשנת 1954

תודה. רבים מהקווים הם קווי המערכת ההיסטורית, אף שהיו מספר שינויים במו ש 5 הפך ל 9.

יש לציין ש"התחנה המרכזית" דאז אינה במיקום הנוכחי בקצה המערבי של רחוב יפו מול הכניסה לעיר, אלא בבניין העמודים, בין כיכר ציון לצומת האיקסים (יפו והמלך ג'ורג', רק"ל יפו מרכז). מוניות השירות לתל אביב של מוניות הרב קוק הן שריד לעידן הזה.

מה שמאד מעניין זה נספח המחירים בשנות החמישים.

החופשי -חודשי המודרני התחיל את דרכו ב 1990 בערך, בשנות השמונים היו רק כרטיסיות רבות ניקובים, אבל בשנות החמישים יש גם כרטיס חודשי וגם כרטיס שבועי 12 ניקובים במחיר מוזל יותר מכרטיסייה רגילה.

שני אלמנטי מחיר שונים, האחד שלילי והשני חיובי הם מחירי מוצ"ש הגבוהים ממחירי ימי השבוע, והמחיר הסמלי לילדים בני 5-10, כעשירית מהמחיר הרגיל.
 
נערך לאחרונה ב:
אחי יש מצב קישור עותק לקבוץ הזה זה ממש אוצר אני מתרגש לראות שיש למישהו בעולם מידע על קווים כל-כך ישנים
 
כמי שגדל בירושלים של שנות ה-80 זה מרתק לראות איך מרבית הקווים שמרו על מסלול הבסיס שלהם גם 35 שנים לאחר 1954. למיטב זכרוני ניתן לראות את הדמיון בקוים: 2, 4, 7, 8, 11, 12, 13 ו-18. מה שב-1954 היה 13 הפך להיות בזמני לקו 15. רק עכשיו למדתי שהרבה שנים אח"כ "החזירו עטרה ליושנה" והקו כיום הוא שוב 13. כל הקווים היו ארוכים הרבה יותר כבר בשנות ה-80 אבל מסלול הבסיס נשמר בדרך כלל. כמובן שבשנות ה-80 גם היו הרבה יותר אוטובוסים כמו כל העשרימים וגם השלושימים (גילה).
 

Ccyclist

Well-known member
כמי שגדל בירושלים של שנות ה-80 זה מרתק לראות איך מרבית הקווים שמרו על מסלול הבסיס שלהם גם 35 שנים לאחר 1954. למיטב זכרוני ניתן לראות את הדמיון בקוים: 2, 4, 7, 8, 11, 12, 13 ו-18. מה שב-1954 היה 13 הפך להיות בזמני לקו 15. רק עכשיו למדתי שהרבה שנים אח"כ "החזירו עטרה ליושנה" והקו כיום הוא שוב 13. כל הקווים היו ארוכים הרבה יותר כבר בשנות ה-80 אבל מסלול הבסיס נשמר בדרך כלל. כמובן שבשנות ה-80 גם היו הרבה יותר אוטובוסים כמו כל העשרימים וגם השלושימים (גילה).

מה שמאד מעניין זה שקווים 6 ו 18 היו "גרעיני קווים" בצד יחיד של המרכזית הישנה בבניין העמודים- 18 מ"בית מזמיל" (קריית היובל) ו 6 משיכון עולים כלשהו באזור דרך חברון. בשנות ה 80 וה 90 אלו היו קווי ח של צירי הרצל - יפו - המלך דוד, מה שהיה אמור להיות "הקו הצהוב" בתוכנית הרק"ל המקורית.
 
למעלה