קווי לילה - לכל מי שעוד היה בספקות

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
מדוע מטרודן לא מפעילה קווי לילה בפסח ?...
לפי אתר קווי הלילה , יש בגוש דן , חיפה והקריות וירושלים אבל ב"ש לא .
כי המסלול של קו 225 שהיה כאן בקיץ, פשוט דפוק.
מי צריך קו לילה שמגיע למתחם הפורום באמצע השבוע? אין שם מסיבה בכלל, אם כבר רק קרוב לשם יש את הבארוק. קו שמפספס את כל מוקדי הבילוי בעיר כמעט ומשרת שכונות של אנשים מבוססים שגם ככה ביום יום ממעטי להשתמש באוטובוס. גם קו 427 (מיתר>עומר>באר שבע) לא פועל השנה.
 

stratomaximus

New member
כי המסלול של קו 225 שהיה כאן בקיץ, פשוט דפוק.
מי צריך קו לילה שמגיע למתחם הפורום באמצע השבוע? אין שם מסיבה בכלל, אם כבר רק קרוב לשם יש את הבארוק. קו שמפספס את כל מוקדי הבילוי בעיר כמעט ומשרת שכונות של אנשים מבוססים שגם ככה ביום יום ממעטי להשתמש באוטובוס. גם קו 427 (מיתר>עומר>באר שבע) לא פועל השנה.
427 נסע כמעט ללא נוסעים כל חודשי הפעלתו
והסיבה היא שעומר ומיתר הם ישובים מבוססים, בהם לכל משפחה יש לרוב רכב אחד או יותר, רוב הנערים מוציאים רישיון בגיל 17, ומנצלים היטב את שיטת הנהג התורן אחרי גיל 18, כי כל החבר'ה גרים באותו ישוב, אז הפיזור ממש קל. אם כך, קהל היעד היחיד לקו הזה היה נועד עד גיל 17. לא מספיק... את כל המידע שמעתי ממקור ראשון - תושב מיתר שאני מכיר.
 

olli3

New member
מנהל
427 נסע כמעט ללא נוסעים כל חודשי הפעלתו
והסיבה היא שעומר ומיתר הם ישובים מבוססים, בהם לכל משפחה יש לרוב רכב אחד או יותר, רוב הנערים מוציאים רישיון בגיל 17, ומנצלים היטב את שיטת הנהג התורן אחרי גיל 18, כי כל החבר'ה גרים באותו ישוב, אז הפיזור ממש קל. אם כך, קהל היעד היחיד לקו הזה היה נועד עד גיל 17. לא מספיק... את כל המידע שמעתי ממקור ראשון - תושב מיתר שאני מכיר.
אותו הדבר עם 225 מטרודן שנסע בתוך באר שבע
הוא פשוט עבר בשכונות המבוססות וגם לא הגיע ממש למקומות בילוי. גם שם יוצאים חבר'ה עם רכב של ההורים או אפילו עם רכב שההורים קנו לילד והפיזור הוא גם פשוט.
 

משה343

New member
כי המסלול של קו 225 שהיה כאן בקיץ, פשוט דפוק.
מי צריך קו לילה שמגיע למתחם הפורום באמצע השבוע? אין שם מסיבה בכלל, אם כבר רק קרוב לשם יש את הבארוק. קו שמפספס את כל מוקדי הבילוי בעיר כמעט ומשרת שכונות של אנשים מבוססים שגם ככה ביום יום ממעטי להשתמש באוטובוס. גם קו 427 (מיתר>עומר>באר שבע) לא פועל השנה.
אם כך מה לדעתך המסלול הנכון שקו 225 ...
אמור לעבור בו בתוך העיר איסוף נוסעים ולאילו מקומות עליו לנסוע ע"מ להוריד במקומות הבילוי ? לגבי רמות אתה צודק מיותר לחלוטין סיבוב ענק לא מובן !
 

olli3

New member
מנהל
אם כך מה לדעתך המסלול הנכון שקו 225 ...
אמור לעבור בו בתוך העיר איסוף נוסעים ולאילו מקומות עליו לנסוע ע"מ להוריד במקומות הבילוי ? לגבי רמות אתה צודק מיותר לחלוטין סיבוב ענק לא מובן !
אין מסלול אחד נכון.
לא יכול להיות שרק קו אחד ישמש כקו לילה בעיר בסדר גודל של באר שבע (ואני מדבר מבחינת השטח). צריך קו אחד שיזין את שכונות ו', ד, ג' באופן הזה: יציאה מנחל עשן דרך ו', מעבר בסנהדרין דרך מרכז אורן ורינגנבלום ומשם כניסה למרכז ד' דרך סוסו הכהן) - תחנה קרוב לפאבלו ברחוב יוחנן הורקנוס ומשם למרכז גילת ומעונות ד', יציאה לשדרות בן גוריון ופניה לארלוזורוב לאיסוף נוסעים מגולומוב ורחוב השלום (מרכז אורות וכו') ואז נסיעה עד להשלום פינת בן גוריון ומשם לביג, מעבר בעיר העתיקה (בדגש לבארקה, סמילנסקי 4 ושדרת האוכל) ומשם המשך לזיגי/בלאפסט וסיום בפורום. קו נוסף יזין את שכונות י"א, ה' בסגנון קו 16, לא יגיע למתחם רינגנבלום אך גם מתחנת רגר פינת בן גוריון זה לא מרחק רב כל כך, אז לא נורא. ימשיך משם בדיוק כמו קו 16 (רק מבלי להיכנס מתחם מוקדי השירות והאורגים) לביג ומשם לעיר העתיקה ולפורום. קו שלישי צריך להיות מוזן משכונה א', מעבר לשכונה ט' על שדרות ירושלים עד לגבול עם נאות לון. משם ישירות לנווה זאב על יוהנה ז'בוטינסקי, משם לחטיבה שמונה, משם ישירות לנחל בקע (תחנה אחת בכניסה לנווה נוי מספיקה כי גם בצד השני יש תחנות לנווה נוי). המשך לפורום וחזרה מיידית לכיוון סמילנסקי והבארקה, משם ישירות לביג ובהמשך למתחם מעונות ג' - סוף מסלול. לגבי המסלול האחרון שהצגתי אני חושב שניתן להכניס בו שיפורים כאלו ואחרים. דווקא בנווה זאב יש אוכלוסיה רבה שמשתמשת בתחבורה הציבורית. הזיגי הוא מקום הבילוי המובהק של 16-18 וכל אחד מהקווים חייו לעבור בו. הבארקה הוא מקום בילוי מובהק של סטודנטים וכך גם מתחם מעונות ג' ומתחם רינגנבלום, כל כן הקווים שנוסעים באזורי מגורי סטודנטים (כמו ב' ושכונה ו' החדשה) חייבים לעבור בהם. המסלול של הקו האחרון פשוט קשה מידי שיטפל בשכונות שאומנם קרובות אך הפורום והזיגי תקועים כמו עצם בגרון ומשבשים מסלול הגיוני.
 

משה343

New member
אין מסלול אחד נכון.
לא יכול להיות שרק קו אחד ישמש כקו לילה בעיר בסדר גודל של באר שבע (ואני מדבר מבחינת השטח). צריך קו אחד שיזין את שכונות ו', ד, ג' באופן הזה: יציאה מנחל עשן דרך ו', מעבר בסנהדרין דרך מרכז אורן ורינגנבלום ומשם כניסה למרכז ד' דרך סוסו הכהן) - תחנה קרוב לפאבלו ברחוב יוחנן הורקנוס ומשם למרכז גילת ומעונות ד', יציאה לשדרות בן גוריון ופניה לארלוזורוב לאיסוף נוסעים מגולומוב ורחוב השלום (מרכז אורות וכו') ואז נסיעה עד להשלום פינת בן גוריון ומשם לביג, מעבר בעיר העתיקה (בדגש לבארקה, סמילנסקי 4 ושדרת האוכל) ומשם המשך לזיגי/בלאפסט וסיום בפורום. קו נוסף יזין את שכונות י"א, ה' בסגנון קו 16, לא יגיע למתחם רינגנבלום אך גם מתחנת רגר פינת בן גוריון זה לא מרחק רב כל כך, אז לא נורא. ימשיך משם בדיוק כמו קו 16 (רק מבלי להיכנס מתחם מוקדי השירות והאורגים) לביג ומשם לעיר העתיקה ולפורום. קו שלישי צריך להיות מוזן משכונה א', מעבר לשכונה ט' על שדרות ירושלים עד לגבול עם נאות לון. משם ישירות לנווה זאב על יוהנה ז'בוטינסקי, משם לחטיבה שמונה, משם ישירות לנחל בקע (תחנה אחת בכניסה לנווה נוי מספיקה כי גם בצד השני יש תחנות לנווה נוי). המשך לפורום וחזרה מיידית לכיוון סמילנסקי והבארקה, משם ישירות לביג ובהמשך למתחם מעונות ג' - סוף מסלול. לגבי המסלול האחרון שהצגתי אני חושב שניתן להכניס בו שיפורים כאלו ואחרים. דווקא בנווה זאב יש אוכלוסיה רבה שמשתמשת בתחבורה הציבורית. הזיגי הוא מקום הבילוי המובהק של 16-18 וכל אחד מהקווים חייו לעבור בו. הבארקה הוא מקום בילוי מובהק של סטודנטים וכך גם מתחם מעונות ג' ומתחם רינגנבלום, כל כן הקווים שנוסעים באזורי מגורי סטודנטים (כמו ב' ושכונה ו' החדשה) חייבים לעבור בהם. המסלול של הקו האחרון פשוט קשה מידי שיטפל בשכונות שאומנם קרובות אך הפורום והזיגי תקועים כמו עצם בגרון ומשבשים מסלול הגיוני.
מסלולים מעניינים, אני מקווה שיחזירו ...
את קווי הלילה לב"ש, פשוט לא יכול להיות שכולם מתקדמים ואנחנו הולכים אחורנית.
 

olli3

New member
מנהל
מסלולים מעניינים, אני מקווה שיחזירו ...
את קווי הלילה לב"ש, פשוט לא יכול להיות שכולם מתקדמים ואנחנו הולכים אחורנית.
אני לא כל כך חושב כך, מצטער.
אומנם נכון, יש אנשים שיש להם חופשי חודשי או כרטיסיות. אבל בבאר שבע המוניות במחירי רצפה תמיד. נסיעה בסופ"ש מאיזור הבית חולים לפורום עלתה לי 25 ש"ח ובחזור 28 ש"ח. והיינו רכב מלא, אז זה מתחלק כמעט כמו מחיר נסיעה באוטובוס. ועוד אני מדבר על יום שישי (אין גם ככה תעריף שבת בבאר שבע). נסיעה בין רוב חלקי העיר עולה 20-25 ש"ח כל השבוע, מונית מלאה ומגיעים ליעד תוך 5-10 דקות יישמע לי תמיד יותר כדאי מאשר אוטובוס, כאשר מדובר בנסיעה עם כמה חברים. אני חושב שגם אם יהיו מסלולים כפי שהצעתי, עדיין אנשים יעדיפו לצאת 4 במונית. זה נוח, זה זמין, מהיר ומביא אותך מנקודה לנקודה לבקשתך.
 

משה343

New member
אני לא כל כך חושב כך, מצטער.
אומנם נכון, יש אנשים שיש להם חופשי חודשי או כרטיסיות. אבל בבאר שבע המוניות במחירי רצפה תמיד. נסיעה בסופ"ש מאיזור הבית חולים לפורום עלתה לי 25 ש"ח ובחזור 28 ש"ח. והיינו רכב מלא, אז זה מתחלק כמעט כמו מחיר נסיעה באוטובוס. ועוד אני מדבר על יום שישי (אין גם ככה תעריף שבת בבאר שבע). נסיעה בין רוב חלקי העיר עולה 20-25 ש"ח כל השבוע, מונית מלאה ומגיעים ליעד תוך 5-10 דקות יישמע לי תמיד יותר כדאי מאשר אוטובוס, כאשר מדובר בנסיעה עם כמה חברים. אני חושב שגם אם יהיו מסלולים כפי שהצעתי, עדיין אנשים יעדיפו לצאת 4 במונית. זה נוח, זה זמין, מהיר ומביא אותך מנקודה לנקודה לבקשתך.
אז היה לנו פיילוט לקווי לילה...
והמסקנה שלך היא שלא שווה להפעיל קווי לילה בב"ש .
 

magicbs

New member
אם כך מה לדעתך המסלול הנכון שקו 225 ...
אמור לעבור בו בתוך העיר איסוף נוסעים ולאילו מקומות עליו לנסוע ע"מ להוריד במקומות הבילוי ? לגבי רמות אתה צודק מיותר לחלוטין סיבוב ענק לא מובן !
קווי לילה שהמצאתי לב"ש
זה די נשמע מוזר, אבל לילה אחד שלא הצלחתי להירדם חשבתי על איך להעביר קווי לילה פה. אז המצאתי המון קווים, ולא אחד כמו שהיה. גם אני נותן ביטוי לעניין שאנשים רוצים להגיע מנק' שונות בעיר גם ללא קשר למקומות הבילוי, נגיד כשיש ימי הולדת, מסיבות פרטיות, חזרה מחוץ לעיר מאוחר וכו'. אז זה הפירוט: *202- מסוף יא'-ימינה לאצ"ל- ימינה לאבא אחימאיר- שמשון- משחררים- ימינה לרגר, דרך תחנה מרכזית- נווה נוי- נחל בקע- פורום- ביג. (בכלל אני חושב שבביג צריך להקים מסוף כדוגמת יא'...). *204- כמו 225 רק עם כניסה לרמות האנדרטה גם. *205- תחנה מרכזית- כמו קו 5 והמשך בבן גוריון כמו 225. *206- מסוף יא'- כמו 18- שמאלה למצדה, משם כמו קו 6, המשך בשז"ר לביג. *207- מסוף יא'- ימינה לאצ"ל- ימינה ליהודה הלוי- שמאלה לסנהדרין- משם כמו קו 8, ושמאלה בבן גוריון והמשך כ-225. *212- מסוף יא'- כמו 225- ימינה ליהודה הלוי ונסיעה עד מצדה- שמאלה והמשך כקו 12- שמאלה ברגר- ימינה בבן גוריון וההמשך כ-225. *216- מסוף יא'- כמו קו 16 רק עם המשך לפורום. *221- מסוף יא'- נסיעה לעמותות כמו 18- נחל עשן- המשך כמו 21, שמאלה וממשיך ישר בשז"ר לביג. *226- מסוף יא'- כמו 26 לנאות לון, נווה זאב ו-ט'- ימינה לשד' ירושלים, משם המשך כמו קו 14. למרות שזה נראה כמו הרבה קווים, אם רוצים שירות טוב צריכים להיות תחנות בכל העיר, וקו אחד ארוך זה לא נוח. אם יש לכם הצעות, הערות וכו', בבקשה.
 

sandbird4

New member
קווי לילה - לכל מי שעוד היה בספקות
לגבי נחיצותם והצלחתם. מצורף מראה שנתפס בעדשת המצלמה בטלפון שלי אמש, חמישי, בשעה 0115 לערך במושבה הגרמנית בחיפה. זהו 75-079-69 של נו"ש מבצע את קו 200 מקרית מוצקין לחוף דדו (דרך כל חיפה). המראות הללו אינם נדירים גם (ובעיקר) בלילות שישי.
אצלנו בתל אביב המוניות שירות עמוסות גם בלילה
אני יכול לצאת לבלות ולחזור מאוחר בלי לחקות יותר מ-10 דקות גג למונית שירות שעוצרת לי מתחת לבית. המוניות האלה מפוצצות גם בלילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה