קוטר צנרת חדשה לדירה

zvidubi

New member
עומד לפני שיפוץ דירה בבית של 7 דירות . צינור כניסת מים ראשי לבנין לפני השעונים הוא בקוטר חיצוני 6 ס"מ ( כנראה 2 צול ) . שעוני המים המסתעפים ממנו לדירות הם עם חיבור של 3/4'' כ"א וגם המגוף הוא 3/4 ''
שאלתי: האם חיבור של צנרת של 1'' מהשעון למרכזית מים של הדירה עצמה יגדיל את ספיקת המים יותו משימוש בצנרת רגילה של 3/4'' ( או פקס 25 מ"מ שקוטרו הפנימי 19 מ"מ ) . לדירה יהיו 13 נקודות מים חמים וקרים יחד . בכלל: האם יש שעוני מים ביתיים בשימוש עם חיבור הברגה של 1'' ( ספיקה גדולה)
 

ron280

Member
יש המון פרטים שחסרים ולא מובנים כאן ולכן קשה מאוד לעזור לך ולסייע לך
מנגד אני יגיד לך מה התקן כן קובע

כאשר יש לך נקודה אחת צינור ההזנה חייב להיות 16
כאשר יש לך 2- 3 נקודות צינור ההזנה חייב להיות 20
כאשר יש לך 4 - 8 נקודות צינור ההזנה חייב להיות 25
כאשר יש לך 9 - 16 נקודות צינור ההזנה חייב להיות 32

אני למשל כאשר אני עושה חנוכיה של 8 צינורות קר אני מגדיל את שטח החתך של החנוכיה ל 1 צול
זה גם רשום בתקן

ציינת שיש לך 7 דירות ?
אז אני לא מבין איך יש לך 13 חיבורים
תכתוב לי כאן ואני ינסה להבין ולתת לך הסברים מדוייקים
 

zvidubi

New member
יש 7 דירות בבנין ( שלי דירה בגג) והצינור המזין את כל הבנין (מוליך לכל השעונים) הוא צינור מברזל בקוטר 6 ס"מ ( כנראה 2.5 צול) . אם כל הדירות צורכות מקסימום בו זמנית נראה לי שלא יועיל לי יותר מ 25 מ"מ צינור PEX מהשעון עד החנוכיות של הדירה ובכל מקרה היציאה של שעון המים היא 3/4" בלבד .
חנוכיית הקרים תהיה בקוטר 1 צול וממילא צינור 32 מ"מ ( במקום ה 25 מ"מ הנ"ל מהשעון ) לא יוכל לדחוף יותר מים לחנוכיה של 1 צול . אני טועה ?
כי בדקתי שהקוטר הפנימי של צינור PEX 25 מ"מ הוא 19 מ"מ ושל חנוכיה 1 צול הוא 20 מ"מ כך שצינור 32 מ"מ מהשעון לא יועיל . הבדל קטן .
אגב לדייק : יהיו לדירה 10 קווי מים קרים + 5 חמים סה"כ : 16
 
נערך לאחרונה ב:

ron280

Member
בוא נעשה סדר בבלגאן
כמה נקודות קר יש לך וכמה חם יש לך ?
 

zvidubi

New member
אני חוזר . מספר הנקודות בדירה: 10 קרים ו 5 חמים . וחוזר שנית גם מה שכתבתי קודם לכן:
יש 7 דירות בבנין ( שלי דירה בגג) והצינור המזין את כל הבנין (מוליך לכל השעונים) הוא מברזל בקוטר 6 ס"מ ( כנראה 2.5 צול) . אם כל הדירות צורכות מקסימום בו זמנית נראה לי שלא יועיל לי יותר מ 25 מ"מ צינור PEX מהשעון עד החנוכיות של הדירה מה גם שביציאה משעון המים לכיוון הדירה יש הברגה 3/4" .
חנוכיית הקרים תהיה בקוטר 1 צול וממילא צינור 32 מ"מ ( במקום ה 25 מ"מ הנ"ל מהשעון ) לא יוכל לדחוף יותר מים לחנוכיה של 1 צול . אני טועה ?
כי בדקתי שהקוטר הפנימי של צינור PEX 25 מ"מ הוא 19 מ"מ ושל חנוכיה 1 צול הוא 20 מ"מ כך שצינור 32 מ"מ מהשעון לא יוסיף הרבה . הבדל קטן .
 
נערך לאחרונה ב:

ron280

Member
לא מעניין אותך מהדירות אתה לא אחראי על התכנון של הדירות ועל הבלוק לך יש שעון
יש חברת מים, תאגיד שהם האחראים על התכנון כמו שיש חברת החשמל שאתה לא יכול להתערב לה ולקבוע לה איזה שנאי לשים ואיך יחברו את השנאי
לכן אם יש לך מעל 9 נקודות אתה חייב להזין ב צינור 32 ומעל 5 נקודות בצינור 25
זה מה התקן אומר ודרוש
 
למעלה