קומבינת הרכבל במצדה זה אופרציה מורכבת לפעמים בשבוע ...

ariasdo

New member
קומבינת הרכבל במצדה זה אופרציה מורכבת לפעמים בשבוע ...

סיכום קצר לרכיבות הרלוונטיות באזור ים המלח
הצטרפתי לאשתי לנופש של גמלאי משרד הבריאות .

ביום שני – רכבתי את ההצעה של יותם .
מהמלונות למצדה עולים ברכבל יורדים ברגל בשביל הסוללה , טיפוס לערד וחזרה בירידה למלונות .

ביום רבעי – שוב רכבתי סיבוב אבל בכיוון ההפוך .
טיפוס לערד , ירידה למצדה עליה ברגל בשביל הסוללה , ירדה ברכבל וחזרה למלונות .

סיבוב הרכיבה כ 70 ק"מ כ 1550 מ' מצטבר מצד מלונות מצדה ערד ו כ 1800 מ' מצד מלונות ערד מצדה .

הקומבינה ששילמתי ביום שני כאשר עליתי ברכבל וירדתי ביום רבעי ברכבל .

הערות לרוכבים שאולי יעשו זאת בעתיד .
משמעות האופרציה צריך לקחת נעלי ספורט לירידה / לעליה ברגל בשביל הסוללה במצדה .
או לרכב עם נעלי ספורט ופדלים שטוחים .

לרדת בנעלי רכיבה או בכפכפים בשביל הסוללה לא נוח אפילו מסוכן להתחלק .

לעלות בשביל הסוללה זה יותר מסובך יש הרבה מדרגות צריך גם קצת כוח בידיים להרים את האופנים .

העלות ברכבל 57 ₪ כל 15-20 דקות עולה / יורד

שיורדים מהסוללה יש קיוסק ליד תחילת הכביש העולה לערד .

אם רוכבים לבד אפשר לעשות גיבוי למצב של תקלה שלא ניתן לפתור .
יש מספר תחנות מניות בדימונה
מבירור עלות עבור המרחק המקסימלי 44 ק"מ ממצדה לתחנה מרכזית בערד 220 ₪ או לפי פרופורציית הקילומטרים .

לגבי תיאור הדרך, מצב הכביש שולים , שיפועים , רוח וכ' הסביר בהמשך בנפרד

.
מצורף תמונות במצדה

אריה סדובניק



 

YotamKa

New member
בתחילת העלייה ממצדה לערד יש קיר שהוא

הכביש הישן. הוא נתקע בסוללה שאיתה בנו את הכביש החדש. מאד משובש שם, וזה קיר פחות קשה ממה שאתה מכיר בכפרים.
את הכביש הישן ניתן לראות בספר 'מצדה' של יגאל ידין.

חוץ מזה - יפה לראות שקיימת.
אם הבנתי את הקומבינה אז קנית כרטיס עלה-רד לרכבל, וניצלת אותו בימים שונים?
 

ariasdo

New member
הקיר שהרגשתי היה לפני הכניסה למתחם המבנה במצדה

בגלל שרכבתי על פלטה 53/22 הרגשתי לחץ גדול , המזל שזה סיבוב
בסיבובים יותר קל להתגבר על שיפוע .
מצורף מפה וגרף לנ"ל .

לגבי הקומבינה הבטוי מתאם לכתרת עבור הודעה .
הבהרה - בפועל לא עשיתי משהוא לא חוקי , לא רמיתי את מצדה .

לרכבל יש 2 מחירים מחיר לכיון אחד יש הרבה שעולים בשביל ויורדם ברכבל
המחיר לכיוון אחד זה 57 ש"ח יש בכרטיס ספח לביקורת אחת
המחיר לעלות ולרדת זה 76 ש"ח יש בכרטיס ספח כפול לביקורות
אני מראש תכננתי לבצע את 2 הרכיבות האלו במשך השבוע בים המלח .

דבר נוסף מזג האוויר השבוע היה ממש בהזמנה .

אריה סדובניק

 

ariasdo

New member
תנאי הדרך- המסלולים העליות הם לא אתגר - הקושי היחיד היה ...

לעלות את שביל הסוללה שכולל הרבה מדרגות ברגל שמשקל האופנים כ 10 ק"ג ברוטו .
( זה לא רק כוח בידיים , אלה צריך גם שיטה , בדקתי זאת לפני במדרגות המלון )

רכיבה מהמלונות בים המלח לכיוון מצדה זה מישור משופע היה רוח פנים חזקה מאוד .
חלק מהכביש בקטע הנ"ל ללא שולים וחלק בעבודות , בבוקר תנועת מכוניות היתה דלילה .
בגלל שרכבתי על פלטה הרגשתי כאילו יש קיר לפני הכניסה למתחם המבנה במצדה .

רכיבה ממצדה לערד זה כ 20 ק"מ כ 940 מ' מצטבר מורכב מ2 קטעי עליות ברמת קושי כמו פעמים כרמל בניהם מישור וגבעות .
הכביש ישן ומשובש בחלקו אין שולים , תנועת מכוניות דלילה - לי היה יותר קל לעלות מאשר לרדת .

קטע כביש 31 מצ' נווה זוהר לערד זה 23.5 ק"מ עם כ 1100 מ' מצטבר גם מורכב מ2 קטעים שבניהם שיפוע עולה / עליה מתונה שנותנת מנוחה לרגלים .
אספלט הכביש טוב החלקים הישנים נסללו מחדש שולים בינונים מ 2 הכיוונים
בבוקר יום רבעי מהמלונות צ' זוהר לערד היתה רוח גב חלקית שעוזרת בטיפוס , תנועת מכוניות הייתה דלילה .
בצהרים יום שני הירידה מערד למלונות ים המלח יחסית מרגשים נוח , רוח פנים בולמת את המהירות תנועת מכוניות יחסית לא גדולה .

לדעתי מצ' זוהר לערד יותר קל הטיפוס מאשר ממצדה לערד .

שבת שלום

אריה סדובניק
 
למעלה