קונים מכשיר לחג? חכו כמה ימים

מענדי

New member
קונים מכשיר לחג? חכו כמה ימים

ביום ראשון (17.9.06) יכנסו לתוקפן תקנות הגנת הצרכן החדשות המחייבות מתן אחריות ושירות למוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, וכן, לרהיטים בעלי מנגנונים מכניים וחשמליים שמחירם גבוה מ- 150 ₪. עיקרי התקנות: * חובה גורפת למתן תעודת אחריות ולמתן זכות עיון בה טרם הקניה למוצרים המפורטים בתקנות. המועצה לצרכנות ממליצה לצרכנים לבדוק את תעודת האחריות בטרם הקניה ולא לקנות מוצר שאין לו תעודת אחריות תקנית. * ככלל חלה חובת האחריות על היצרן/יבואן ובמקרים בהם אין אפשרות לאתר את היצרן/יבואן (כמו במקרים של סגירת העסק) תחול האחריות לגבי מוצרים שמחירם מעל 400 ₪ בדרך כלל על בית העסק שמכר את המוצר. המועצה מציינת התנערות בתי עסק מחובתם לספק לצרכן את השירות המגיע לו במקרים שהיצרנים או היבואנים הפסיקו לפעול היא תופעה נרחבת וכואבת בנוף הצרכני הישראלי. * התקנות קובעות חובת תיקון כל קלקול במהלך שנה מיום הקניה, כולל חלקי חילוף חדשים, ללא חיוב הצרכן בכל תשלום שהוא. למועצה לצרכנות הגיעו תלונות רבות מאוד של צרכנים שקנו מוצרים יקרים כמו מקררים שעלותם למעלה מעשרת אלפים ₪ שהתקלקלו תוך ימים או חודשים ספורים. משפנו לנותני השירות התברר להם בדיעבד כי האחריות אינה כוללת היווצרות חלודה, גומיות, בר מים וחלקי פלסטיק שונים והם נדרשו לשלם סכומים נכבדים כדי לתקן את התקלה. התקנות, כאמור, קובעות אחריות כוללת אשר תמנע הישנותם של מקרים כאלה בעתיד. * חובת אספקת חלקי חילוף בתשלום לשנה נוספת במוצרים שעלותם מעל ל- 300 ₪. בעניין זה למשל, צרכן התלונן במועצה כי משהתקלקל מכשיר טלוויזיה לאחר שנה מרכישתו אמר לו היבואן כי לא ניתן לתקן את המכשיר מאחר ואין חלקי חילוף משום שהפסיק לייבא את דגם הטלוויזיה שנרכשה על ידו. עם כניסת התקנות לתוקפן, תיפתרנה בעיות מסוג זה. התקנות אף מתייחסות למוצרים בעלי תוחלת חיים ארוכה וקבעו חובת אספקת חלקי חילוף (בתשלום) לתקופה בת 7 שנים לרשימת מוצרים יקרים אלו שנקבעו, ביניהם: מקרר, מדיח כלים, מזגן מרכזי, טלוויזיה ועוד. מתוך אתר המועצה לצרכנות תקנות האחריות החדשות: הטבת תנאים לצרכנים - YNET
 
למעלה